'Dubai çikolatası'nın faturası ağır oldu! Kıtlık kapıda, artık karneyle satılıyor

Sosyal medyada viral olan ve dünyayı kasıp kavuran 'Dubai çikolatası' uluslararası fıstık kıtlığına neden oldu. Fıstık fiyatlarında yaşanan büyük artış sonrası bazı mağazalar çikolata satış sayısında sınırlamaya gitti. İşte detaylar...
Sosyal medya platformu TikTok ile 2023 yılının sonunda dünyaya yayılan 'Dubai çikolatası' trendi, uluslararası fıstık kıtlığına yol açtı.
Kremalı fıstık dolgusuyla doldurulmuş bir çikolata barı olan 'Dubai çikolatası' TikTok'ta paylaşılan ve şu ana kadar 120 milyondan fazla kez izlenen videonun ardından inanılmaz derecede popüler hale geldi.
FİYATLAR BİR YIL İÇİNDE UÇTU
NTV'nin İngiliz medyasına dayandırdığı habere göre; bu akımın ardından ABD veya İran'da yetiştirilen çiğ fıstık çekirdeklerinde uluslararası bir kıtlık yaşandı. Fıstığın yarım kilosu bir yıl içinde 7,65 dolardan 10,30 dolara yükseldi.
FISTIK KITLIĞI NASIL BAŞLADI?
Fıstık, dünyanın önde gelen ihracatçısı olan ABD'de geçen yılki zayıf hasat nedeniyle zaten kıtlaşmaya başlamıştı. Ürün normalden daha az üretilmesine rağmen daha kaliteliydi ve bu nedenle büyük ölçüde kabuklu olarak satılıyordu.
Dubai çikolatası akımı, kullanılan temel çekirdeklerin daha da kıtlaşmasına neden oldu.
TALEP SEKTÖRÜ ŞOKE ETTİ
Birkaç lüks İngiliz çikolata markasının sahibi olan Prestat Group'un genel müdürü Charles Jandreau, Financial Times'a barlara olan talebin sektörü şaşırttığını söyledi.
Bazı mağazaların aynı anda satılan bar sayısını kısıtladığı ve kotalı satış yaptığı iddia edildi. Karneyle satış döneminin başlaması TikTok kullanıcılarının yadsınamaz gücüne ya da çikolatanın gerçek cazibesine işaret etti.