"İmdat" dedi, ambulans 76 dakika sonra geldi! İngiltere ayağa kalktı

Kaynak: Dış Haberler
- Güncelleme:
"İmdat" dedi, ambulans 76 dakika sonra geldi! İngiltere ayağa kalktı
Dünya Haberleri  / Dış Haberler

İngiltere’nin Güney Batı bölgesinde yaşanan ambulans krizine dair veriler ülkede infiale yol açtı. Kalp krizi ve felç gibi hayati tehlike taşıyan acil vakalarda, hastaların sağlık ekiplerini tam 1 saat 16 dakika beklediği ortaya çıktı. NHS verilerinin sızmasıyla başlayan tartışmalar, halkın sosyal medyada isyan bayrağını çekmesine neden oldu. Sağlık sistemi alarm verirken, İngiliz basını bu bölgeyi “ölüm bekleme odası” olarak tanımladı.

İngiltere'de sağlık hizmetlerine erişimle ilgili büyük eşitsizlik gün yüzüne çıktı. Güney Batı İngiltere, ambulans gecikmeleri açısından ülkenin en kötü bölgesi ilan edildi. En son NHS (Ulusal Sağlık Servisi) verilerine göre, kalp krizi ve felç geçiren hastalar, bu bölgede sağlık ekiplerini beklerken hayati dakikalarını kaybediyor.

ORTALAMA 9 DAKİKA BEKLEME SÜRESİ

MailOnline'ın açıkladığı NHS verilerine göre, Güney Batı'da birinci kategori (hayati tehlike arz eden) acil durum çağrılarına cevap süresi ortalama 9 dakikaya ulaştı. Bu süre, hedeflenen 7 dakikanın çok üzerinde.

"Güney Batı'nın bazı bölgelerinde, kalp krizi ve felç mağdurları sağlık görevlilerini beklerken ulusal ortalamanın neredeyse üç katı süreyle karşı karşıya kalıyor"

GÜNEY BATI'NIN AMBULANS PERFORMANSI ÜLKE ORTALAMASININ ÇOK GERİSİNDE

Ülke genelinde birinci kategori çağrılarda ortalama müdahale süresi 7 dakika 52 saniyeye kadar düşerken, Güney Batı'da her 10 hastadan biri sağlık görevlilerini beklemek için tam bir saat 16 dakika harcadı. Bu gecikme, hastaların hayat mücadelesi verdiği anlarda büyük bir risk oluşturuyor.

"İmdat" dedi, ambulans 76 dakika sonra geldi! İngiltere ayağa kalktı - 1. Resim

DEVİR TESLİM GECİKMELERİ REKOR SEVİYEDE: 52 DAKİKA BEKLEME

Mart ayı boyunca Güney Batı İngiltere’de ambulansların hastaları A&E (Acil Servis) birimlerine teslim etmesi ortalama 52 dakika 13 saniyeyi buldu. Bu süre, 15 dakikalık resmi hedefin yaklaşık dört katı.

Gecikmelerin temel sebepleri arasında hastanelerdeki yoğunluk, yatak sıkıntısı ve personel eksikliği öne çıkıyor.

NHS UYARIYOR: YAPILACAK ÇOK ŞEY VAR

NHS Ulusal Tıp Direktörü Profesör Stephen Powis, "A&E’de ve ambulans hizmetlerinde şimdiye kadarki en yoğun Mart ayına rağmen, personel müdahale sürelerini azaltmaya çalışıyor" dedi. Ancak uzmanlara göre, özellikle Güney Batı’da sistemik sorunların köklü çözümlerle ele alınması gerekiyor.


Kategori 2 acil durumlarda (örneğin kalp krizi ve felç) ise ülke genelindeki ortalama cevap süresi Mart ayında 28 dakika 34 saniyeye geriledi. Bu süre geçen yılın aynı dönemine göre 5 dakikadan fazla iyileşme gösterdi.

ACİL SAĞLIK ÇAĞRILARINDA KESKİN BÖLGESEL FARKLAR

MailOnline’ın analizine göre, ülke genelinde sağlık hizmetlerine erişimde bölgesel farklar ciddi boyutlara ulaştı. Bu farklar yalnızca hasta memnuniyetini değil, doğrudan hayatta kalma oranlarını da etkiliyor.

Kaynak: Dış Haberler

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...