Sadece sığanlar kazanıyor! Tayland’da 'sıska indirimi' ortalığı karıştırdı

Tayland’da bir restoran, müşterilerinin vücut ölçüsünü temel alarak indirim vermesiyle büyük bir tartışmanın fitilini ateşledi. Sosyal medyada hızla yayılan görüntüler, dünya çapında infiale yol açtı.
Tayland’ın kuzeyindeki turistik şehir Chiang Mai’de bulunan bir restoran, müşterilerin vücut ölçülerine göre indirim uyguladığı kampanyasıyla sosyal medyada tepkilerin odağı oldu.
METAL ÇUBUKLAR ARASINDAN GEÇENE İNDİRİM
"Chiang Mai Breakfast World" adlı restoran, 18 yaş üzerindeki müşterilerine, restoran girişine yerleştirilen farklı genişlikteki metal parmaklıkların arasından geçebilmeleri halinde çeşitli oranlarda indirim sunuyor.
En dar boşluktan geçebilenlere yüzde 20’ye kadar indirim vaat edilirken, çubuklar genişledikçe indirim oranı da kademeli olarak düşüyor. En geniş boşluk ise "tam fiyat, üzgünüz" etiketiyle tanımlanıyor.
SOSYAL MEDYADA TEPKİ GÖSTERİLDİ
İngiliz turistler Amina ve Alex tarafından Instagram’da paylaşılan video kısa sürede yaklaşık sekiz milyon izlenmeye ulaşarak viral oldu.
'AYRIMCILIK' TARTIŞMALARI ALEVLENDİ
İnternette bazı kullanıcılar kampanyayı eğlenceli bulurken, pek çok kişi uygulamanın 'vücut ölçüsüne dayalı ayrımcılık' teşvik ettiğini savundu. Bir sosyal medya kullanıcısı "Orada yemek yemem. Bu gerçekten ayrımcılık" ifadelerini kullanırken, bir başkası ise "Bu tür uygulamalar yeme bozukluklarını teşvik edebilir" diyerek tepkisini dile getirdi.
Bazı yorumlarda, bu tür kampanyaların başka ülkelerde dava konusu olabileceği vurgulandı:
"Amerika’da olsaydı bu restoran çoktan dava edilirdi."
ÇİN'DE BENZER KAMPANYALAR DAHA ÖNCE DE YAPILDI
Benzer uygulamalar Asya’da ilk değil. Çin’in Jinan kentindeki bir restoran, 2018 yılında sadece 15 cm genişliğindeki boşluktan geçebilen müşterilere ücretsiz yemek sunmuştu. Kampanyayı başlatan restoran sahibi Zhao Lang, uygulamayı “eğlenceli bir meydan okuma” ve aşırı kilolu kişilere uyarı" olarak tanımlamıştı.
"Zayıf olmak artık ödül kazandırıyor"
YouTube'da “Retired Global Life” adlı kanalın sahipleri Randy ve Chiang Mai'li Joy, restoranın mizah anlayışını överken, en zayıf müşterilere daha önce 'bedava yemek' verildiğini ortaya koydu.