Şoför sıkıntısına çözüm oldu! Sürücüsüz araç trafikte kusursuz ilerliyor

Kaynak: Dış Haberler
- Güncelleme:
Şoför sıkıntısına çözüm oldu! Sürücüsüz araç trafikte kusursuz ilerliyor
Dünya Haberleri  / Dış Haberler

Japon otomobil devi Nissan, geliştirdiği sürücüsüz sürüş sistemiyle donatılan Serena model minivanını, Yokohama’nın yoğun şehir trafiğinde başarılı bir şekilde test etti.

Nissan, sürücüsüz araç teknolojisinde dev bir adım attı. Japon otomobil devi, geliştirdiği otonom sürüş sistemiyle donatılan Serena model minivanını, Yokohama’nın yoğun trafiğinde test etmeye başladı.

14 kamera, 9 radar ve 6 LiDAR sensörü ile donatılan araç, yoğun şehir trafiğinde insan müdahalesine gerek kalmadan başarılı bir şekilde ilerledi. 

Şoför sıkıntısına çözüm oldu! Sürücüsüz araç trafikte kusursuz ilerliyor - 1. Resim

ŞEHİR İÇİNDE GERÇEK TRAFİKTE TEST EDİLDİ

Nissan’ın otonom aracı, 48 km/s hız sınırına sadık kalarak, şehir içindeki karmaşık trafiğe sorunsuz bir şekilde uyum sağladı. Araç, trafikteki diğer araçları ve yayaları başarıyla algılarken, muhtemel bir tehlike anında hızını düşürerek güvenliği sağladı.

Aracın iç kısmında bir sürücü bulunmasa da, Nissan’ın merkezindeki bir operatör sistemi uzaktan takip ediyor ve muhtemel bir aksilik durumunda devreye girmeye hazır bekliyor. Ayrıca test sırasında ön yolcu koltuğunda bir kişi bulunarak gerektiğinde manuel kontrol sağlayabiliyor.

JAPONYA OTONOM YARIŞINDA ABD VE ÇİN'İ YAKALAMAYA ÇALIŞIYOR

ABD ve Çin’in sürücüsüz araç teknolojisinde sağladığı büyük ilerlemelere karşı Japonya geri kalmış gözükmekte. Ancak Nissan’ın bu hamlesi, Japonya’nın otonom sürüş yarışında yeniden liderlik rolünü üstlenebilir.

ABD merkezli Google’ın Waymo şirketi de bu yıl Japonya’da test sürüşlerine başlayacak. Waymo’nun Tokyo’da büyük taksi şirketi Nihon Kotsu ile iş birliği yaparak Jaguar I-PACE modellerini test edeceği paylaşıldı. Toyota da otonom sürüş teknolojisini geliştirmek için Fuji Dağı yakınlarında akıllı bir test şehri kurmuş durumda.

HEDEF: 2029'A KADAR TAM OTONOMİ

Nissan, şu an Endüstri Seviyesi 2 olarak sınıflandırılan bu otonom teknolojisini, 2029-2030 yıllarına kadar Seviye 4’e çıkarmayı planlıyor.  Şirketin hedefi, önümüzdeki birkaç yıl içinde Yokohama’da 20 sürücüsüz aracı aktif olarak hizmete sokmak. Seviye 4’e ulaşıldığında araçlar, insan kontrolü olmadan tamamen kendi başlarına karar verebilecek.

YAŞLANAN NÜFUS VE ŞOFÖR SIKINTISINA ÇÖZÜM OLACAK

Japonya’nın yaşlanan nüfusu ve sürücü eksikliği göz önüne alındığında, yeni teknolojiye olan talebin artması bekleniyor. Özellikle kırsal bölgelerde ve şehir içi ulaşımda sürücüsüz araçların büyük bir ihtiyaca cevap vermesi öngörülüyor.

Tokyo Üniversitesi’nden Prof. Takeo Igarashi, Japon halkının otonom araçlardan yüksek kalite ve mükemmel hizmet beklediğine değindi. “Küçük bir hata bile kabul edilemez” diyen Igarashi, sürücüsüz araçların güvenliğinin halk için kritik bir konu olduğunu vurguladı.

Kaynak: Dış Haberler

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...