Amazon Temu'ya rakip oldu! Yeni uygulamasını sessiz sedasız yayınladı

Amazon, Çin'den gönderilen düşük fiyatlı ürünler için yeni bir uygulamayı hayata geçirdi. Amazon'un mobil uygulamasının üst kısmında yer alan Halu ismi verilen yeni kategoride ucuz fiyatlı yeni ürünler listeleniyor.
Amazon alışveriş uygulamasında şu anda mevcut olan "Halu" kategorisi, Amazon'un garantisi ile desteklenen moda, ev eşyaları, elektronik ürünler ve daha fazlasına yönelik fırsatları içeriyor.
Yeni özellik, çok çeşitli bütçe dostu ürünler sunarak uygun fiyatlı, günlük ürünler için alışverişi daha da kolay ve eğlenceli hale getirmeyi amaçlıyor.
Temu'nun ucuz ürün politikası ile aynı mantaliteye sahip olan yeni uygulama, Kasım ayından beri beta aşamasında ve çıktığı günden bu yana milyonlarca tekil müşteri alışveriş gerçekleştirdi.
Haul, Temu'dan farklı olarak sepette ürünlerin değerini 20 dolarla sınırlıyor. 25 dolar ve üzeri alışverişlerde ise ücretsiz kargo seçeneği kullanıcılara sunuluyor. Alışveriş yapmak isteyen kullanıcıları bir seferde fazla ürün almak için teşvik eden uygulamada sepet değeri arttıkça indirim oranı da artıyor.
Müşteriler 50 dolar ve üzeri siparişlerde yüzde 5, 75 dolar üzeri siparişlerde ise yüzde 10 indirim alabiliyor.
Amazon'un Dünya Çapında Satış Ortağı Hizmetleri Başkan Yardımcısı Dharmesh Mehta:
"Müşteriler için çok düşük fiyatlara harika ürünler bulmak önemlidir ve satış ortaklarımızla çalışarak ürünleri çok düşük fiyatlara sunmanın yollarını araştırmaya devam ediyoruz, Amazon Haul, moda, ev, elektronik ve diğer ürünler için alışverişi daha da eğlenceli, kolay ve uygun fiyatlı hale getirmeyi hedefliyor ve tüm bunlar Amazon'un A'dan Z'ye ürün garantisiyle destekleniyor, böylece müşteriler satın aldıkları ürünlerin güvenli, orijinal ve beklenen durumda olduğundan emin olarak alışveriş yapabiliyorlar." açıklamasını yaptı.
Prime abonelerinin faydalanabildiği hızlı kargo seçeneği Haul'da kullanılamıyor. Ürünlerin teslim edilmesi bir ila iki hafta kadar sürebiliyor. Amazon uzun süredir Çinli satıcılarla işbirliği yaparak firmaların ürünlerini ABD'de bulunan depolarında stokluyordu. Hızlı bir şekilde teslimatın gerçekleşmesini sağlayan bu yöntem Haul'da tercih edilmemiş.
DÜŞÜK FİYAT PATLAMAYA NEDEN OLUYOR
Eylül 2022'den bu yana ABD'de faaliyet gösteren Temu, günden güne büyüyerek pazar payını artırdı. Çinli Alibaba da dahil olmak üzere son yıllarda ciddi bir büyüme gerçekleştiren Çili e-ticaret siteleri Amazon'un dikkatinden kaçmadı ve Haul piyasaya çıktı.
Amazon'un yıllardır sürdürdüğü "1 günde teslimat" seçeneği sunduğu Amazon Prime abonelik hizmeti ile rekabet etmekte zorlanan Çinli firmalar, fiyatları ucuz tutarak toptan alışveriş seçeneğini sunmaya başlamıştı. 800 doların altında olan ürünlere harç ve vergi ödenmeyen ABD'de Çinli firmaların geliştirdiği yeni strateji kullanıcılar tarafından tercih edilmeye başlandı.
TİKTOK SHOP İLE YARIŞABİLİR
Geçtiğimiz günlerde ABD'deki satışlarını üçe katlayan TikTok Shop, Black Friday kampanyalarında 100 milyon doların üzerinde gelir elde etti. 170 milyondan fazla Amerikalı tarafından kullanılan uygulama Eylül 2023'ten bu yana ABD'de kullanılabiliyor.
Kullanıcılar Alibaba, Temu ve TikTok Shop'u sıkça kullanırken Amazon'un yeni uygulaması Haul'u kullanıp kullanmayacağı merak konusu.