Dünya genelindeki sorun Türkiye'ye de sıçradı! THY, Denizbank, TUVTÜRK'te sistem çöktü

Düzenleyen: / Kaynak: Anadolu Ajansı
- Güncelleme:
Thy, Haber
Ekonomi Haberleri  / Anadolu Ajansı

Dünya genelinde bilgisayar yazılım sistemlerinde yaşanan sorun Türkiye'ye de sıçradı. Microsoft sisteminin çökmesi nedeniyle THY, Denizbank, TUVTÜRK, UPS Türkiye gibi birçok kurumda sorunlar yaşanıyor.

Dünya genelinde dünya yazılım sistemlerinde sorun yaşanıyor. Birçok sektörde işlemler durdu. O sektörler arasında bankacılık, havayolları, hastane ve yayın kuruluşları yer alıyor. Microsoft'un bulut hizmeti Azure'da yaşanan kesinti, havayolu şirketlerinin biletleme operasyonlarını aksamasına neden oldu. Türkiye'de de THY, TUVTÜRK, Denizbank, UPS Türkiye gibi birçok kurumda sorunlar yaşanıyor. 

DENİZBANK'TA DA SİSTEM GİTTİ 

Sorundan etkilenen bir başka kurum da Denizbank oldu. Denizbank'tan yapılan açıklamada, "Kullandığımız global yazılım sisteminin dünya genelinde yaşadığı teknik aksaklık nedeniyle ülkemizde de birçok kurumu etkileyen kesintiler yaşanmaktadır. Bankamız, söz konusu aksaklığın giderilmesi ve tüm kanallarımızın en kısa sürede hizmete açılması için çalışmaktadır. Anlayışınız için teşekkür ederiz." denildi. 

TUVTÜRK: TÜRKİYE GENELİNDE BİR PRONLEM VAR

Sistemsel sorun yaşayan TÜVTÜRK'ten de bir açıklama geldi. Açıklamada, "Türkiye genelinde bir problem var. Destek birimimiz yoğun bir şekilde çalışmalarını sürdürüyor. En kısa sürede araç sahiplerine hizmet vereceğiz" denildi.

THY'NİN BİLETLEME VE REZERVASYON SİSTEMİ ÇÖKTÜ

THY Basın Müşaviri Yahya Üstün, sosyal medyadan yaptığı açıklamada, bilgi sistemlerinde yaşanan sorunlar nedeniyle biletleme ve rezervasyon işlemlerinde aksamalar yaşandığını belirtti. Sorunun giderilmesi ve yolcuların mağdur olmaması adına gerekli çalışmaların yapıldığına dikkati çeken Üstün, konuya ilişkin en kısa sürede bilgi vereceklerini kaydetti.

THY Basın Müşaviri Üstün, yaptığı ikinci açıklamada, "Değerli yolcularımız, dünyada havacılık da dahil farklı sektörden birçok şirketi etkileyen yazılım kaynaklı bir problem yaşandığı tespit edilmiştir. Kısmi olarak etkilenen operasyonlarımızdaki bu sorunun giderilmesi için gerekli aksiyonlar alınmaktadır. Operasyonlarımız kademeli olarak normal seyrine dönmektedir. Yaşanan aksaklıktan dolayı siz değerli misafirlerimizden özür dileriz." ifadelerini kullandı.

THY'DEN YOLCULARA YENİ HAKLAR

Daha sonra yeni bir açıklama daha yapan THY, yolculara yeni haklar tanıdı. THY'den yapılan son açıklama şöyle: "Değerli Yolcularımız, Havacılık sektörü de dahil olmak üzere farklı sektörleri etkileyen ve küresel çapta hizmet veren bir tedarikçi kaynaklı teknik aksaklık meydana gelmiş olup, bu aksaklık neticesinde bazı seferlerimiz iptal edilmiştir. Uçuşunuzun durumunu mobil uygulamamızda yer alan 'Uçuş durumu' sekmesinden görüntüleyebilirsiniz

Seferi iptal olmayan yolcularımız için de yaşanılan aksaklık nedeniyle ek haklar tanımlanmıştır. Sistemsel aksaklık giderildikten sonra aşağıdaki şartları sağlayan yolcularımız satış kanallarımızdan işlem yapabilirler. 19 Temmuz 2024 ve öncesinde düzenlenmiş biletler için 19 Temmuz 2024 tarihindeki seferlerimize kayıtlı tüm Türk Hava Yolları yolcularımızın, 25 Temmuz 2024 (dahil) tarihine kadar işlem yaptırmaları kaydıyla ilave haklar tanımlanmıştır.

1) Rezervasyon değişiklikleri ücretsiz yapılacaktır. Uçuş saati geçmiş olmasına rağmen henüz işlem yaptırmayan ve uçuşlarına katılamayan yolcularımız hak kaybı yaşamayacaklardır.

2) İade talepleri:

a) Hiç kullanılmamış biletler için kesintisiz iade yapılacaktır

 b) Kısmi olarak kullanılmış, seyahatin tamamlanmamış olduğu biletlerde, biletin kullanılmayan uçuşlarına ait iade işlemi kesintisiz yapılacaktır.

3) İlgili uygulamalar sadece Türk Hava Yolları tarafından icra edilen seferlerde kayıtlı grup ve münferit yolcular için geçerli olacaktır. Güncel gelişmeleri paylaşmaya devam edeceğiz. Anlayışınız için teşekkür ederiz."

Düzenleyen:  - Ekonomi
Kaynak: Anadolu Ajansı
UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...