Bakan Uraloğlu'ndan dikkat çeken sosyal medya çıkışı: 13 yaş altına yasaklansın

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'ndan dikkat çeken bir sosyal medya açıklaması geldi. Uraloğlu, "Sosyal medyada 13'le 16 yaş arası ebeveyn iznine tabi olsun, 13 yaş altına izin verilmesin" dedi.
AKİF BÜLBÜL ANKARA - Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Ankara’da basın mensuplarıyla düzenlenen iftar programında Suriye ile ulaştırma temaslarından süper hızlı tren projesine, metro ve otoyol yatırımlarından dijital platformlara yönelik yasal çalışmalara kadar geniş bir başlıkta değerlendirmelerde bulundu.
Bakan Uraloğlu, Türkiye’nin ulaştırma vizyonunu, dijitalleşme adımlarını ve demiryolu hedeflerini anlattı.
SURİYE İLE 5 SEKTÖRDE TEMAS
Uraloğlu, Türkiye’nin Suriye ile karayolu, demiryolu, havayolu, denizcilik ve iletişim alanlarında temas halinde olduğunu belirterek, “Karayollarına baktığımızda istenen standartlarda olmasa da hali hazırda işleyen bir sistem var” dedi. Mevcut karayollarının geliştirilmesinin bir ihtiyaç olduğunu belirten Uraloğlu, söz konusu faaliyetlerin bir eylem planı çerçevesinde gerçekleştirileceğini; ancak karayolundaki iyileştirmenin ilk öncelik olmadığını da sözlerine ekledi.
Demiryolu için de Suriye tarafında yaklaşık 50 kilometrelik bir hattın tamamen tahrip edildiğini belirten Uraloğlu, “Onu yapma noktasında bir programlama yapmaya gayret ediyoruz. Yapabilirsek Şam'a kadar demiryolunu bağlamış olacağız. Bu gündemimizde” diye konuştu.
ŞAM HAVALİMANI ULUSLARARASI UÇUŞA HAZIRLANIYOR
Şam Havalimanı’nın Türkiye’nin teknik desteğiyle ayağa kaldırıldığını vurgulayan Uraloğlu, “Bazı sistemleri kurduk. Bir kısım radarların da temin edilerek kurulması lazım. Yerli ve milli de olsun istiyoruz. ASELSAN üretimlerini yürütüyor. Arkadaşlarımız sahada.” açıklamasında bulundu.
Türk Hava Yolları’nın ilk etapta haftada 3 şimdi ise 5 olan Şam-İstanbul seferleriyle Suriye'yi bütün dünyaya bağladıklarını da dile getiren Uraloğlu, diğer hava yolu şirketlerinin de Sabiha Gökçen ve Esenboğa’dan Şam'a uçuş talebi olduğunu belirterek, "Sabiha Gökçen’den Pegasus’un, Esenboğa’dan Ajet’in Şam’a uçuş talepleri var. Bize göre uygun, karşı tarafla görüşüyoruz. Geçen hafta Sivil Havacılık Otoritesi Türkiye’deydi. Muhtemelen o da başlayacak" şeklinde konuştu.
DEMİRYOLU AĞIMIZ 28 BİN 500 KİLOMETREYE ÇIKACAK
Türkiye’nin mevcut 13 bin 919 kilometrelik demiryolu ağını 2028’e kadar 17 bin 500 kilometreye çıkaracaklarını açıklayan Uraloğlu, bu hedefte Ankara-İzmir, Mersin-Adana-Gaziantep, Yerköy-Kayseri, Halkalı-Kapıkule ve Bilecik-Bursa-Osmaneli, Karaman-Ulukışla gibi hatların bulunduğunu ifade etti.
Uraloğlu, “Tabii bizim hedefimiz 28 bin 500 kilometre. Ona yönelik çalışmalarımıza devam ediyoruz” ifadesini kullandı.
"YAVUZ SULTAN SELİM'DEN GEÇECEK HATTIN KREDİSİNİ TEMİN ETTİK"
Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nden geçecek olan demiryolu için Dünya Bankası ile yapılan görüşmelerin olumlu ilerlediğini kaydeden n Uraloğlu, “Gebze, Sabiha Gökçen, Yavuz Sultan Selim Köprüsü, İstanbul Havalimanı, oradan Halkalı’ya kadar inecek olan yaklaşık 120 kilometrelik hattın aşağı yukarı kredisini temin ettik diyebiliriz. Önümüzdeki aylarda ihalesini yapacağız” İfadelerini kullandı.
GOOGLE'IN ALGORİTMA DEĞİŞİKLİĞİNE YAKIN TAKİP
Bakan Uraloğlu, Google’ın algoritma değişikliği hakkında da açıklamada bulundu. Google’ın zaman zaman kendi kriterlerinde algoritma değişikliğine gittiğine işaret ederek, “Bu değişikliklerin kimseyi hedef almadığını ve kimseye avantaj sağlamadığını söylediler ama bu açıklamalar bizim için yeterince tatmin edici olmadı” dedi.
Google ile ilgili süreci Bakanlık olarak doğrudan yetkileri olmasa da yakından takip ettiklerini kaydeden Uraloğlu, sözlerine şu şekilde devam etti:
“Hafta sonu yine dijital mecralardaki basın mensubu arkadaşlarla beraber de görüştük. Onların da düşüncelerini aldık ve şimdi Kültür Turizm Bakanımızla da görüşüp bazı kanuni düzenlemeler yapma noktasında da bir çalışmamız olacağını söyleyebilirim.”
SOSYAL MEDYA İÇİN YAŞ SINIRI
Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı ile birinci derecede, İçişleri ve Adalet Bakanlığı ile de genel anlamda sosyal medyada yaş sınırlamasını değerlendirdiklerini bildiren Uraloğlu, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:
“Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığımız ekipleri bir araya geldik. Aşağı yukarı bir yol haritası tespit ettik. Onu artık metne dökme noktasında hazırlıklarımızın hepsini yaptık. Geldiğimiz nokta şudur: Sosyal medyada 13’le 16 yaş arası ebeveyn iznine tabi olsun, 13 yaş altı izin verilmesin şeklinde. Genel bir mutabakat sağladığımızı söyleyebiliriz. Bunu ete kemiğe büründürüp Meclisimizin takdirine AK Parti grubumuz tarafından bu getirilecek. Böyle bir düzenlemeyi bu sene içerisinde inşallah yapmış oluruz.”
5G'DE HEDEF 2026
5G’nin şu anda 34 üretim merkezinde denendiğini, İstanbul Havalimanı başta olmak üzere, 4 büyüklerin statlarını ve Meclisin belli noktalarını kapsadıklarını dile getiren Uraloğlu, “Hedefimiz bu yılın ilk yarısında bunun ihalesini yapmak. 2026'da da 5G'ye geçmek istiyoruz. Operatörlerle, onların beklentilerinin neler olduğunu, bizim beklentilerimizin neler olduğunu defaatle konuştuk süreci başlattık.” diye konuştu.
İSTANBUL-ANKARA ARASI 80 DAKİKA
Bakan Uraloğlu’nun açıklamalarında öne çıkan diğer başlıklar şöyle:
Mevcut hızlı trenlerle Ankara-İstanbul arasında 4 saat 20 dakikada seyahat edilebiliyor. Bilecik’teki tüneller tamamlandığında bu süre 3,5 saate düşecek. Bu da yetmeyecek. Biz doğrudan süper hızlı trenin de proje çalışmalarına başladık. Saatte 350 kilometre hızla 80 dakikada gitmiş olacağız.
Demiryolunu yapmak kadar, demiryolu araçlarını üretmek de kıymetli. Yük araçları noktasında çok daha iyi noktada olduğumuzu söyleyebilirim. Lokomotifimizden vagonlarımıza kadar kendimiz üretiyoruz.
"225 KİLOMETRE SAAT HIZLA GİDECEK TRENLERLE SEYAHAT"
160 kilometre hızla giden milli elektrikli tren setini önceki aylarda hizmete aldık. 225 kilometre saat hızla gidecek olan trenimiz bizim bütün hızlı demiryolu hattımızda seyahat edebilecek. Prototipin ilk üretimini önümüzdeki sene bitirip denemelere başlayacağız. 2027, seri üretime geçme ile ilgili hedefimizdir. Ortaya bir iddia koyduk. O iddiayı takip ediyoruz.
İSTANBUL'UN 1.004 KİLOMETRE METRO HATTINA İHTİYACI VAR
İstanbul'un trafiğini yüzeyden çözme şansı yok. Çözüm raylı sistem hatlarıyla olur. İstanbul’un 1.004 kilometre metro hattına ihtiyacı var. Şehir içinde ulusal ve uluslararası bağlantıları sağlayan hatlar haricinde metro hatlarının yapımı ilgili belediyelere ait. Eğer belediye bunu Bakanlık üzerinden yaptırmak ister de Bakanlık, Cumhurbaşkanımızın onayıyla bunu üzerine alırsa yapabilir. Mesela bakın tam pandemi sürecinde Çam-Sakura Hastanesinin metro hattı… Metroyu belediye ben yapmıyorum dedi ve Valiliğin koordinasyonuyla da o talep bize iletildi. Biz aldık yaptık.
Ayrıca Ankara Esenboğa Havalimanı Metro Hattı çalışmaları sürüyor. Etlik Şehir Hastanesi ile Pursaklar ve Çubuk bölgesindeki yapılaşmayı da dikkate alarak projede bir revizyon başlattık.
ANKARA-İSTANBUL ARASINA YENİ OTOYOL
“Özellikle İstanbul'dan gelirken, Kuzey Marmara Otoyolu’ndan çıktıktan sonra neredeyse şehir içi trafiğe girilmiş gibi oluyor. Şu anda Bolu Dağı'ndaki trafik 50 binlere yaklaştı. 80 binler hizmet seviyesinin iyice düştüğü, artık saatlik akım hızının 80 kilometrelerin altına düştüğü bir seviyedir. Bize 10 yıl sonra burada yeni bir otoyol lazım olacak diye hesap ediyoruz. Proje çalışmalarını başlattık. En uygun güzergah, coğrafyanın en müsaade ettiği güzergah, Sincan, Nallıhan, Beypazarı üzerinden doğrudan Akyazı'ya çıkan hat.
YAP-İŞLET-DEVRET PROJELERİNİN BUGÜNKÜ DEĞERİ 83 MİLYAR DOLAR
“Bu modelle projeleri hayata geçirirken, kamu kaynağını diğer bölgelerdeki köprü, tünel, yol projelerine ayırabildik. 70 civarında projeyi bu modelle hayata geçirdik. 51 milyar dolarlık bir yatırım yaptık. Hangi fiyatlarla? Yapıldığı yıldaki döviz fiyatları 51 milyar dolar yaklaşık. Bugün yapacak olsak 83 milyar dolar.Yap-İşlet-Devret modeliyle projeler yapmaya devam edeceğiz. Ankara-İstanbul arasındaki Süper Hızlı Trenle ilgili dünya çapında 3-4 ülke firması buna talip oldular.
GARANTİLİ GEÇİŞLER
Osmangazi Köprüsü’nde Garanti ettiğimiz rakamın bir buçuk katını geçmiş durumdayız. 98 kilometrelik bir hattı bypass ediyor. Orada insanlara kazandırdığımız zamanı, yakıtı düşünün.
ESENBOĞA YENİ PİSTİNDE SONA DOĞRU
Ankara Esenboğa Havalimanı’nda üçüncü pistte ve kule yapımında sona yaklaştık. Antalya Havalimanı’nda da çalışmaların tamamlanmak üzere.
ANTALYA'YA ÖZEL YANGIN PİSTİ
“Antalya’da ayrıca yangın müdahale uçaklarının trafiği etkilemesini önlemek için Orman Genel Müdürlüğü ile koordineli olarak yalnızca acil durumlarda kullanılacak bir hava kampüsü üzerinde çalışıyoruz.