Hava yolunda yolcu hakları dijitalleşti! Fiziki evrak ve e-posta devri kapandı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün (SHGM), Yeni Sivil Havacılık Modeli çerçevesinde havacılık sektöründe denetimsiz ve takipsiz hiçbir alan bırakmamak ve bütün süreçleri merkezîleştirmek maksadıyla yeni bir hizmeti devreye aldığını bildirdi.
Bakan Uraloğlu, KDM-ERP (ctm.shgm. gov.tr) sistemine entegre edilen Yolcu Hakları Modülü ile yolcu şikâyet ve taleplerinin tek noktadan ve tamamen dijital bir şekilde yönetilmesini sağlayacaklarını ifade etti.
SÜREÇ TEK TIKLA BAŞLAYACAK
Hava yolu işletmelerini, vatandaşları ve SHGM’yi dijital ortamda buluşturduklarını söyleyen Uraloğlu “Yolcular artık taleplerini önce işletmeye, sonra idareye iletmek zorunda kalmayacak. Süreci tek tıkla başlatabilecek” dedi. KDM-ERP sistemi üzerinden yapılacak başvuruların öncelikle hava yolu şirketi tarafından değerlendirileceğini belirten Uraloğlu “Yolcunun ve hava yolu şirketinin anlaşamadığı durumlarda sürece doğrudan SHGM dâhil olacak” açıklamasında bulundu. Uraloğlu, sistem sayesinde başvuru süreçlerinin hız kazanacağını ve başvuruların çok daha kısa sürede sonuçlandırılacağını söyleyerek “Fiziki evrak ve e-Posta devri kapandı. Yolcular bütün talep ve şikâyetlerini sadece KDM-ERP sistemi üzerinden çevrim içi olarak gerçekleştirecek” diye konuştu.
SENEDE BİR MİLYON BAŞVURU BEKLENİYOR
2024 yılında SHGM’ye ulaşan yolcu başvuru sayısının 18 bin civarında olduğunu hatırlatan Uraloğlu “Yeni sistemle bu sayının bir milyona kadar çıkmasını bekliyoruz. Çünkü artık doğrudan hava yoluna giden başvurular da bu platform üzerinden yürütülecek. Sistemin kapsayıcılığı çok daha geniş” ifadelerini kullandı.