İstanbul'un en pahalı caddesi belli oldu! Kira bedelleri Avrupa'yı solladı

Cushman & Wakefield I TR International’ın yayımlandığı raporda, Bağdat Caddesi, Nişantaşı civarı ve İstiklal Caddesi bölgesinin yoğunluğu ve kira fiyatları gün yüzüne çıktı. Geçen yıl İstiklal Caddesi'ni ziyaret edenlerin sayısı 90 milyonu aşarken, Bağdat Caddesi'nde 31,4 milyon seviyesine geriledi.
Cushman & Wakefield I TR International tarafından hazırlanan ve Bağdat Caddesi, İstiklal Caddesi ve Nişantaşı bölgesini kapsayan "İstanbul Alışveriş Caddeleri Raporu"na göre, 2024’te yaşanan söz konusu caddelerdeki yoğunluk oranı 2025’te de sürüyor.
BOŞ MAĞAZA SAYISI AZALIYOR
Kültürel çekim merkezlerinin yaya trafiğini artırması ve yerel markaların öne çıkması dikkati çekerken, caddelerdeki boş mağaza sayısı azalmaya devam etti. İşlemlerin çoğunu yeni kiralamalar oluştururken, 2024'te bir önceki yıl kentsel dönüşümde olan mağazaların yüzde 24'ü, boş mağazaların ise yüzde 34'ü kiralandı. İstiklal Caddesi'nde ve Nişantaşı bölgesinde yeni kiralanan dükkan sayısında düşüş yaşanırken, Bağdat Caddesi'nde arttı.
İSTİKLAL CADDESİ ZİRVEYE OTURDU
İstanbul'un en önemli üç alışveriş caddesi ziyaretçi sayısından incelendiğinde yaya trafiğinin İstiklal Caddesi ve Nişantaşı bölgesinde arttığı, Bağdat Caddesi'nde ise düştüğü hesaplandı.
ZİYARETÇİ SAYISI 90 MİLYONU AŞTI
İstiklal'in günlük ziyaretçi sayısı hafta içinde yüzde 2 artışla 207 bine, hafta sonunda ise yüzde 7 yükselişle 313 bin 500'e ulaştı. Caddenin yaya trafiği aylık ortalama 7,5 milyona, yıllık ise 87 milyondan 90,1 milyona çıktı. Özellikle kültürel ve sanatsal etkinlikler ile caddenin kültürel ve turistik bir merkez olarak öne çıkması bu trafiği önemli ölçüde etkiledi.
EN FAZLA YABANCI MARKA BAĞDAT CADDESİ’NDE
Önceki yıl olduğu gibi 2024 yılında da en fazla yabancı marka sayısının yüzde 21 seviyesiyle Bağdat Caddesi'nde olduğu görülürken, onu yüzde 17 ile Nişantaşı bölgesi, yüzde 15 ile İstiklal Caddesi takip etti.
Nişantaşı hem ulusal hem de uluslararası lüks markaların başlıca merkez bölgesi olmakla beraber, bünyesindeki ünlü restoran ve kafeleriyle öne çıktı.
Rapor, cadde bazında farklılaşan eğilimleri de ortaya koydu. Buna göre, Nişantaşı bölgesinde ve İstiklal Caddesi'nde işlem sayısında düşüş yaşanırken, kiralanan alanların ortalama büyüklüğünün artması dikkati çekti. Bu durum, markaların daha geniş metrekareli mağazalara yöneldiğinin kanıtı oldu.
KENTSEL DÖNÜŞÜM PROJELERİ BAĞDAT CADDESİ'Nİ YAVAŞLATTI
Öte yandan Bağdat Caddesi'nde ise kentsel dönüşüm projeleri ve yüksek doluluk oranlarının etkisiyle, markaların uygun konum bulmakta zorlandığı ve bu nedenle kiralanan ortalama alan büyüklüğünün küçüldüğü görüldü.
YEME-İÇME SEKTÖRÜ ATAK YAPTI
Üç ana caddede kiralama işlemlerinde özellikle yeme-içme sektörünün yaptığı atak gözlerden kaçmadı. Yeni kiralama işlemlerinin hacimsel açıdan yüzde 36'sı giyim ve ayakkabı sektörü, yüzde 32'si ise yeme-içme sektörü tarafından yapıldı. Yeme-içmede bu oran yüzde 23'ten yüzde 32'ye yükseldi.
EN YÜKSEK KİRA BEDELİNE SAHİP CADDE ABDİ İPEKÇİ OLDU
Rapora göre, Nişantaşı bölgesinde yer alan Abdi İpekçi Caddesi, bir önceki yıl olduğu gibi metrekare başına 250 dolarla son 8 yılın en yüksek birincil kira bedeline sahip cadde unvanını sürdürdü. Bu rakamla Amsterdam, Prag ve Helsinki'nin önde gelen alışveriş caddelerini geride bırakan Abdi İpekçi'yi, metrekare bazında aylık 220 dolarla İstiklal Caddesi, 150 dolarla Bağdat Caddesi izledi.