Türkiye’nin yangın karnesi zayıf! 234 belediyede itfaiye yok

Birçok itfaiyede henüz bir kapalı garaj bulunmuyor, araç takip sistemi uygulanmıyor. 112 üzerinden polis, jandarma ve ambulansla iletişim sağlayamıyor.
ESMA ALTIN ANKARA - TBMM Kartalkaya Kayak Merkezindeki Otel Yangınını Araştırma Komisyonu, önceki gün itfaiyecileri dinledi. Komisyonda konuşan Tüm İtfaiyeciler Birliği Derneği Genel Başkan Yardımcısı ve Trabzon Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Dairesi Başkanı Mehmet Olcay Bal, 234 ilçe ve belde belediyesinde itfaiye istasyonu bulunmadığını, bu durumun da can ve mal güvenliğinin sağlanmasını engellediğini söyledi.
Ulusal itfaiye teşkilatını temsil edecek bir kamu kurumunun olmamasının koordinasyonu açısından sorunlar çıkardığına da işaret eden Bal, itfaiyecilerin kullandığı araç ve malzemelerin tiplerinin standardı olmadığı gibi araçların ekonomik ömrünün olmadığına dikkat çekti. Bal “112 ambulanslarında 5 sene ekonomik ömrü standardı varken itfaiye araçlarında böyle bir standart yok, dünya genelinde ise bu standart 10 yılla sınırlandırılmıştır. Birçok itfaiyemizde henüz bir kapalı garaj bulunmuyor” dedi.
İtfaiyecilerin haberleşme anlamında da ciddi sorunlarla karşılaştıklarını belirten Bal “İtfaiye teşkilatı, 112 Çağrı Merkezi içerisinde bulunan polis ve jandarmayla, 112 ambulansı ekibiyle telsiz üzerinden iletişimi sağlayamamaktadır” ifadelerini kullandı.
TEKNİK SINIFLAR EKLENMELİ
Bal, şöyle konuştu: İtfaiye personelinin nüfusa göre belirlenmesinden ziyade, turizm, sanayi, afetsellik yüz ölçümü, topografik yapısı ve güvenlik gibi farklı kıstasların bir arada değerlendirerek hesaplanması gerektiğini değerlendiriyoruz. Yine doktordan lojistik sorumlusuna, yapım mühendisinden eğitmene kadar farklı kadrolardaki personelin itfaiyede tanımlanması zorunluluğu oluşmaktadır.
Büyükşehirlerde ve illerde birçok itfaiye yazılım kullanmakta ama bunların bir standardının olmaması büyükşehirdeki bir vatandaşın itfaiye raporu almak için ikamet ettiği adresten merkeze gelmesi iş gücü kaybına sebep olmaktadır. Bunun için e-Devlet yapılanması içerisinde bir itfaiye yazılımın yapılması gerektiği ve 81 şehirde kullanıma açılması, itfaiye olay raporlarının belli bir standarda kavuşturulması için e-İtfaiye yazılımının yapılmasının uygun olacağını düşünüyoruz.
Bolu İtfaiyesi’nden Kartalkaya’ya kadar gelen güzergâhta itfaiye araçları çıkışından olay yerine gelişine kadarki güzergâhı doğru mu seçildi, nerelerde durdu, nerelerde şoför hatası oluştuğunu tespit edebilmemiz için coğrafi bilgi sistemi tabanlı araç takip sistemlerine ihtiyaç var.