Ünlü deterjan markasından temizlik fiyaskosu! "1 yıkamada çıkar" sözü 'köpük' çıktı, dev ceza geldi

Reklam dolandırıcılığına göz açtırmayan Ticaret Bakanlığı, deterjan markası Ariel için gelen bir şikayet üzerine harekete geçti. Markanın reklamında 1 ölçekte temizlediğini iddia ettiği leke 8 yıkamada çıkınca markaya 2,2 milyon lira para cezası verildi.
Reklamlarla vatandaşı yanıltan markalar mercek altında. Temizlik firmalarından Procter & Gamble'ın "Ariel" markası reklamı bir şikayet üzerine inceleme altına alındı.
Reklam Kurulu, şirketin televizyon kanallarında yayınladığı "Ariel Hızlı Çözünme Dağ Esintisi" isimli toz deterjanına ait reklamlarda, markanın diğer rakiplerinden daha az deterjanla daha iyi temizlik sağladığı iddiasını inceledi.
REKLAMLARI YALAN ÇIKTI!
Kurul değerlendirmesinde markanın reklamında, hane halkı tercihlerine göre rakiplerinin 2 ölçekle, Ariel'in ise sadece 1 ölçekle temizlediği şeklinde sunum yapıldığı belirtildi.
Ancak bu iddialar için sunulan IPSOS raporunun geçerli olmadığı ve karşılaştırmalı testlerin doğru koşullarda yapılmadığı tespit edildi. Kurul yazısında, Ariel'in reklamda iddia edilen 'daha az ölçek kullanımı' ve 'bütçe tasarrufu' gibi üstün performansını ispat edemediği belirtildi.
1 DEĞİL 8 KEZ YIKANDI
Markanın reklamında çeşitli lekelerin bir ölçekle tek yıkamada temizlendiği iddiasına ilişkin yapılan testte kirletilmiş çarşafların sekiz kez yıkandığı belirlendi.
Buna göre ilgili yönetmeliğe aykırı hareket ettiği belirlenen Procter & Gamble hakkında 2,2 milyon lira idari para cezası ve reklamlar durdurma kararı alındı.
Toplumu düzenbaz olan bir ülkenin işvereninden esnafından yöneticisinden dürüst olmalarını beklemek bence yanlış önce iğneyi kendimize sokalımmı