e-Defter yükleme tarihi uzatıldı!

Elektronik defter (e-Defter) uygulamasına dahil olan mükellefler için önemli bir gelişme yaşandı. Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yapılan duyuruyla, normal şartlarda 10 Eylül 2024’e kadar tamamlanması gereken e-Defter oluşturma, imzalama ve yükleme işlemleri bir ay süreyle ertelendi.
10 Eylül 2024 tarihinde sona ermesi beklenen e-Defter işlemleri Gelir İdaresi Başkanlığı'na iletilen çeşitli talepler üzerine yeniden değerlendirildi.
Vergi Usul Kanunu’nun 213 sayılı mükerrer 242. maddesindeki yetkiye dayanılarak alınan karar ile e-Defterlerin oluşturulma, imzalanma ve Gelir İdaresi Başkanlığı Bilgi İşlem Sistemi'ne yüklenmesi gereken berat dosyalarının teslim süresi Ekim 2024’e kadar uzatıldı.
E-DEFTER UZATILDI MI?
Mükellefler her ay belirlenen tarihlerde e-Defterlerini oluşturarak Gelir İdaresi Başkanlığı’na bildirmekle yükümlü. Normal şartlarda elektronik defterlerin oluşturulması, imzalanması ve berat dosyalarının sisteme yüklenmesi işlemleri 10 Eylül 2024’te tamamlanmış olmalıydı.
Fakat e-defter uzatılma kararıyla birlikte 10 Ekim 2024'e kadar ertelendi. Mükellefler defterlerini hazırlamak ve yüklemek için bir ay daha ek süre kazandı.
E-DEFTER NEDİR, NASIL KULLANILIR?
e-Defter sistemi mali işlemlerin daha güvenli ve hızlı bir şekilde takip edilebilmesini sağlayan önemli bir dijitalleşme adımı olarak görülüyor.
Vergi mükelleflerinin belgelerini elektronik ortamda saklamalarını ve gerektiğinde Gelir İdaresi Başkanlığı’na hızlıca iletebilmelerini sağlayan e-defter uygulaması, mali denetim süreçlerini de kolaylaştırıyor.
Bununla birlikte belgelerin zamanında hazırlanıp teslim edilmemesi mükellefler için çeşitli cezai yaptırımlar doğurabileceğinden, belirlenen tarihlerde işlem yapılması büyük önem taşıyor.