MEB engelli öğretmen atama başvurusu nasıl yapılır? Ön başvurular bugün başlıyor!

Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), 2025 yılı engelli öğretmen atamaları için başvuru sürecini başlattı. Başvuruda bulunmak isteyen adaylar MEB engelli öğretmen atama başvurusu nasıl yapılır sorusuna cevap arıyor. Engelli Kamu Personeli Seçme Sınavı (EKPSS-Lisans) sonuçlarına göre yapılacak atamalar için toplam 1381 kontenjan ayrıldı.
Başvuru sürecinde adaylar elektronik ortamda işlem yapacak ve süreç ön başvuru ile tercih başvurusu olmak üzere iki aşamadan oluşacak. Ön başvuruların tamamlanmasının ardından adaylar, belirlenen tarihlerde tercih işlemlerini gerçekleştirebilecek.
MEB ENGELLİ ÖĞRETMEN ATAMA BAŞVURUSU NASIL YAPILIR?
Engelli öğretmen ataması için başvurular elektronik ortamda alınacak ve iki aşamalı bir süreç izlenecek. Ön Başvuru için adaylar, 24 Şubat - 10 Mart 2025 tarihleri arasında atamaya esas belgeleri ile ön başvurularını tamamlayacak.
MEB ENGELLİ ÖĞRETMEN TERCİH BAŞVURUSU NE ZAMAN?
MEB Engelli Öğretmen Tercih Başvurularında ön başvurusu onaylanan adaylar, 16 Nisan - 28 Nisan 2025 tarihleri arasında tercihlerini yapabilecek. Atama sonuçları 30 Nisan 2025 tarihinde ilan edilecek.
Ataması gerçekleşen öğretmenler, 1 Eylül 2025 itibarıyla görevlerine başlayacak. Başvurular ve süreç hakkında detaylı bilgiye MEB’in resmi internet sitesinden ulaşılabilecek.
MEB ENGELLİ ÖĞRETMEN ATAMASI NE ZAMAN?
MEB tarafından yapılan açıklamaya göre, engelli öğretmen atamaları için belirlenen takvim netleşti. Adayların EKPSS puan üstünlüğüne göre değerlendirileceği atama süreci, ilgili yönetmelikler çerçevesinde yürütülecek.
Başvurular iki aşamalı olarak gerçekleşecek. İlk aşamada, adaylar 24 Şubat - 10 Mart 2025 tarihleri arasında atamaya esas belgeleri ile başvuruda bulunacak. Ön başvurusu onaylanan adaylar, ikinci aşamada 16 Nisan - 28 Nisan 2025 tarihleri arasında tercih işlemlerini gerçekleştirebilecek. Atamalar, 30 Nisan 2025 tarihinde duyurulacak.