Teklif meclise sunuldu! ÖTV'siz araç kanun teklifi nedir?

Türkiye Büyük Millet Meclisi'ne sunulan yeni kanun teklifi, otomotiv sektörünü canlandırmayı, çevreyi korumayı ve trafik güvenliğini artırmayı amaçlayan kapsamlı düzenlemeler içeriyor. Kanun teklifi 25 yaşından büyük araç sahiplerine Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) muafiyetiyle yeni araç alım imkanı sunarken, şoför esnafına yönelik de önemli vergi avantajları sağlıyor.
ÖTV'siz ve KDV'siz araç kanun teklifi içinde ağır hasar görmüş araçların trafikten çekilmesini zorunlu kılacak bir düzenleme de öneriliyor. ÖTV'siz araç kanun teklifi ile neler değişecek ve kimler faydalanabilecek?
ÖTV'SİZ ARAÇ KANUN TEKLİFİ NEDİR?
Türkiye’de otomotiv sektörünü yeniden canlandırmayı ve çevreye duyarlı araç kullanımını teşvik etmeyi amaçlayan yeni bir kanun teklifi Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne (TBMM) sunuldu.
Teklif 25 yaş ve üzeri araç sahiplerine Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) muafiyetiyle yeni araç alma fırsatı sunuyor.
Ayrıca şoför esnafına yönelik vergi teşvikleri ve ağır hasarlı araçların trafikten çekilmesi gibi önemli düzenlemeler de bu kanun teklifinde yer alıyor. Kanun teklifi yalnızca otomotiv sektörünü harekete geçirmekle kalmayacak, aynı zamanda trafik güvenliğini artırmayı ve çevre kirliliğini azaltmayı da hedefliyor.
ÖTV'SİZ ARAÇ KANUNUNDAN KİMLER FAYDALANABİLECEK?
- 25 Yaş ve Üstü Araç Sahipleri
Kanun teklifi 25 yaşını aşmış araç sahiplerinin eski araçlarını geri dönüşüme teslim ederek,ÖTV ödemeden yeni bir araç almasını sağlıyor. Düzenleme özellikle eski araçları olan bireyler için büyük fırsat oluşturuyor. - Şoför Esnafı
Kanun teklifinin bir diğer önemli düzenlemesi, şoför esnafına yönelik. Teklif şoför esnafının yeni ticari araç alımında ÖTV ve Katma Değer Vergisi (KDV) ödememelerini sağlayacak. Düzenleme şoför esnafının işlerini sürdürebilmesi için gerekli olan ticari araçlarını daha uygun fiyatlarla alabilmesini sağlayacak. - Ağır Hasarlı Araç Sahipleri
Kanun teklifinde ağır hasar görmüş araçların trafikten çekilmesiyle ilgili önemli düzenlemeler de yer alıyor. Trafik kazaları veya doğal afetler sonucu ağır hasar almış araçların yeniden trafiğe çıkması yasaklanacak. Bu araçlar yalnızca hurda olarak satılabilecek veya yedek parça olarak kullanılabilecek - Yerli Üreticiler
Yerli üreticiler de bu düzenlemelerden dolaylı olarak fayda sağlayacak. 25 yaş ve üstü araç sahiplerinin yeni araç alımlarında yalnızca Türkiye’de üretilmiş araçları tercih etmeleri zorunlu olacak.
ÖTV’SİZ ARAÇ KANUNUNUN ŞARTLARI
Kanun teklifine göre 25 yaşını geçmiş araçlarını geri dönüşüme teslim eden araç sahiplerine, yalnızca bir defaya mahsus olmak üzere, Türkiye’de üretilmiş yeni bir araç alımında Özel Tüketim Vergisi’nden (ÖTV) muafiyet sağlanacak.
ÖTV muafiyetinden yararlanabilmek için, eski aracın Türkiye’de trafiğe kayıtlı olması ve en az 25 yaşını doldurmuş olması gerekiyor. Ayrıca alacakları yeni aracın Türkiye'de üretilmiş olması da bir diğer önemli şart. Bu şekilde hem yerli üretim desteklenmiş olacak hem de dışa bağımlılık azaltılacak.
Kanun teklifinin gerekçesinde Türkiye’deki araç parkının yaş ortalamasının yüksek olduğu, bu araçların büyük bir kısmının ise ekonomik ömrünü tamamladığı vurgulanarak, eski araçların geri dönüşüme kazandırılmasının çevreye büyük katkı sağlayacağı ifade edildi.