Günlerdir vatandaşın ilgilendiği, konuştuğu tek konu, kaçak cep telefonları. Telefonunun bir anda kullanım dışı kalacağı endişesi, telaşı herkesi sarmış durumda. Aynı hat'a birden fazla mesaj geliyor, bazı vatandaşlar gelen değişik mesajları cevaplandırarak, 20-30 YTL borçlanıyor, GSM şirketleri haksız kazanç ediniyor, bayilerin önü miting alanına dönüşüyor... Büyük alışveriş merkezlerinden, faturalı bir şekilde alınmış garantili cihazlar bile kaçak muamelesi görebiliyor. Büyük bir kargaşa yaşanıyor, vatandaş kime güveneceğini bilemiyor... Bu iş böyle mi olmalıydı? 5 YTL için değer mi, vatandaşa bu şekilde eziyet çektirmek doğru mu? Zaten dünyanın en pahalı vergisini veren cep telefonu kullanıcılarından ayrıca 5 YTL almak çok mu adaletli? Kaçak cihaz satışında kullanıcı vatandaşın ne suçu var? Bu işe göz yuman yetkililerin hatalarının bedelini vatandaş mı ödemeli? Nasılsa elinizdeki teknolojiyle, hangi cihazın kimin tarafından kullanıldığını biliyorsunuz, Vatandaşı bu kadar telaş, endişe ve kargaşaya uğratmadan kendiniz sessizce bu işi halledemez miydiniz? Vatandaşın ruhu bile duymadan bütün cihazları kayıt altına alamaz mıydınız? Bürokratlar, yetkililer vatandaşa eziyet etmekten ne haz alıyorlar? ------ Kime güveneceğiz? 6 Ağustos 2005 tarihinde Metrocity'de bulunan Telsim Cep Shop Emre Bilgisayar İletişim Hizmetleri Tic.Ltd.Şti'nden Sony Ericsson K750i marka cep telefonunu 850 YTL ödeyerek satın aldım. Ürünü orijinal görünen ambalajı açarak bana verdiler. Kullanmaya başladıktan bir ay sonra telefonda birtakım arızalar oluşmaya başladı. Sonra bir gün kapandı ve bir daha açmak mümkün olmadı. Telefonu aldığım yere yani Emre Bilgisayar'a götürdüm. Benden teslim aldılar ve servise gönderdiler. Telefon tam bir ay serviste kaldı. Sonunda tamir edildi ve geldi ama hâlâ birtakım problemleri vardı. Bundan 20 gün önce tekrar kapandı ve açılmadı. Ben yine Emre Bilgisayar'a gittim, onlar da gene telefonu servise gönderdiler. Bu arada Sony Ericsson'a da şikayet mailleri atmaya başladım. Daha 4 ay önce aldığım telefonu sadece 2 ay kullandığımı, telefonun diğer 2 ayını tamirde geçirdiğini belirttim. Sonunda firma beni aradı ve telefonumun hangi yetkili serviste olduğunu sordu. Ben de Emre Bilgisayar'ı arayarak telefonumun "Teleservis"te olduğunu öğrendim ve firmaya bildirdim. Daha sonra ben de yetkili servisi arayıp telefonumun arızasının ne olduğunu öğrenmek istedim. Ancak IMEI numarasını kontrol ederek bana telefonun "yurt dışı kayıtlı" olduğunu, garanti kapsamında olmadığı için ancak ücret karşılığında onarım yapılabileceğini söylediler. Hemen Sony Ericsson'u aradım, öğrendiklerimi doğruladılar ve telefonun Sony Ericsson'un yetkili distribütör firmalarından birinden alınmadığı için hiçbir sorumluluk kabul etmediklerini söylediler. Yani ben Sony Ericsson marka bir telefon alıyorum, bana hangi ülke için yapıldığı belli olmayan ve Sony Ericsson'un kabul etmediği bir telefon satılıyor. Üstelik 850 YTL'ye.. Ve her şey bir tarafa bu telefon bozuk bir telefon, 4 ay içerisinde 2 kez tamire giden ve hâlâ da yetkili serviste tamir olmayı bekleyen bir telefon... Üstelik bu satış Metrocity gibi saygın bir alışveriş merkezinde yapılıyor. Hemen Emre Bilgisayar'ı aradım ve olanları anlattım. Bir panik havası esti. Çok büyük bir hata yaptıklarını, telefonu yanlış yetkili servise gönderdiklerini söylediler!!! Sonra tekrar arayıp servis ile konuştuklarını bir problem olmadığını telefonumun yapılacağını söylediler. Telefonun yurt dışı kayıtlı olduğunu kabul ettiler "Ne var işte telefonunuzu yaptırıyoruz" demeye getirdiler. Sony Ericsson'un da bozuk telefonları kolay kolay değiştirmediğini söylediler. Telefonumu onlara götürmeyip doğrudan bir yetkili servise götürseydim hiçbir servis bu telefonu "yurt dışı" kayıtlı olduğu için kabul etmeyecekti. Yani telefon aslında garanti dışı. Kandırıldım, telefonun geri alınarak, paramın iadesini istiyorum. > Petek Simav-İSTANBUL ------ Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00