Başkan Kadir Topbaş ve "istemezük"çüler

A -
A +

İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş büyük projeleri başlatmış durumda. Fazla reklam yapmadan yakıştırılan "abi"lik vasfına uygun bir şekilde, sessiz ve derinden gidiyor... İstanbul'un tarihinde görülmeyen sosyal projelere imza atılıyor. 100 bin kişiye İMSEK kanalıyla meslek edindirme kursları veriliyor ve bu sayı giderek artıyor. Kadın Sağlık Merkezleri ile on binlerce kadın, sağlık taramasından geçirilmiş, bin civarında kadına erken kanser teşhisi konmuş ve tedavi yoluna gidilmiş, evde bakım üniteleri kurulmuş, yoksullara el atılmış... İstanbul'un su problemi, kirli hava problemi, sel problemi bitirilmiş. Deprem ve ulaşım için de büyük bir hızla çalışılıyor. Başkan Kadir Topbaş ve ekibi, kangren halini almış ve vatandaşı çileden çıkaran İstanbul'un ulaşım problemini çözmeye karar vermişler. Bunun için gece gündüz çalışılıyor. Bu uğurda, şimdiden son 20 yılın toplamından daha fazla harcama yapılmış. Bütçenin yüzde 20'si ulaşım problemi için ayrılıyor. Deniz, raylı sistem ve karayolu çalışmaları eş zamanlı gidiyor. Biriyle yetinip, diğerlerini bırakmıyorlar. Raylı sistemin 47 kilometresi faal durumda, 56 kilometre raylı sistemin inşaatı devam ediyor, 120 kilometrelik ilave kısmın da projesi yapılmakta. Şehir trafiğinin rahatlaması için 400 kilometrelik raylı sistemin yapılması gereği biliniyor ve bu doğrultuda emin adımlarla gidiliyor. Diğer taraftan da, iyice yetersiz hale gelmiş, tıkanmış yollar için çareler aranıyor. Yol genişletme, kavşak inşaatları olanca hızıyla devam ediyor. Bu sayede bazı güzergahlarda trafiğin şimdiden rahatladığı görülüyor. Ama bunlar yetmiyor, günde 600 ilave aracın girdiği İstanbul trafiği, yeterli tedbir alınmazsa yakın zamanda içinden çıkılmaz hale gelecek. Yol genişletme ve kavşak inşaatı buna yetmiyor. Bunun üzerine değişik güzergahlarda tünel açılması düşünülüyor. İşte bundan sonra da, bütün "istemezük"çüler ayağa kalktı, bunlarla aynı meşrepte olan medya da onlara kucak açtı. "Şehrin silüeti, topoğrafyası bozuluyormuş, toplu taşımaya darbe vuruluyormuş, bilim adamlarının görüşü alınmamış, otomobiller teşvik ediliyormuş, vs..." Bir zamanlar, Boğaz Köprüsüne, oto yollara karşı çıkanların hepsi bu projelere de karşı çıkıyor. Halbuki gelişmiş ülkelerde bin kişiye 450 otomobil düşüyor, bizim ülkemizde ise bu rakkam henüz 180; gittikçe yükseleceği ortada. Şimdiden yetersiz olan kara yolları o zaman ne hale gelecek? Araç girişi yasaklanacak mı? Mesela Dolapdere-Dolmabahçe arasındaki trafik felç olmuş durumda, yol genişletmek, yeni istimlaklar yapmak o kadar kolay değil. Bu kesimde 1050 metrelik bir tünel açılması düşünülüyor. Bunun kime ne zararı var? Bu kısa mesafede metro mu olur? Metro yapılması için bazı ilave teknik özellikler gerekiyor, her güzergahta bu mümkün değil... İstanbul'u seven herkes, İstanbul'un ulaşım problemini çözmeye karar vermiş Kadir Tapbaş'ı daha insaflı bir şekilde dinlemeli ve ideolojik tavırlarla, güzel hizmetlere engel olmamalı... ------ Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.