9 Eylül 2004'te bir kaza yaptım. Kazanın şokuyla ilk olarak, güvendiğim, arabamı daha önce de kendilerine tamir ettirdiğim Suzuki Servisini aradım. Sağolsunlar ilgilendiler ve bir yetkili ve usta gönderdiler. Arabayı yürür vaziyette ustanın da yardımıyla o servise çektim. Birkaç gün sonra aradığımda, (tahminen 15-16 Eylül) servis müdürü, arabanın masrafının takriben 5.5 milyar TL. olduğunu söyledi. Bunun için sigortadan mümkün olduğu kadar fazla para almaya gayret edeceklerini, üstünü de benim tamamlayacağımı ima ettiler. Sigortanın yaklaşık 2.2 milyar civarında para ödeyeceği söyleniyordu. 3 milyar gibi bir para tarafıma kalıyordu. Tabii moralim bozuldu. Ertesi gün servise gittim. Arabamın kasa kısmı hasar gördüğü için kasa ve altı sökülmüştü. Expertin fotoğraf çekmesi için söküldüğü söylendi. Ben sonucu merak edip sordum. "Şanslısın, expert de tanıdığımız çıktı. Elimizden geleni senin için yapıyoruz" dendi. Ben ise cebimden ayrıca ne kadar para çıkacağını merak ediyordum. Sordum. S. Bey, 1 milyarı bulacağını söyledi. Bu miktarı ödeyemeyeceğimi, bu durumda arabamı götürmemin bir sakıncasının olup olmadığını sordum, bunun benim en tabii hakkım olduğu cevabını verdiler. Sigorta acentemi aradım, yetkili bayan, böyle bir şey olamayacağını benim cebimden para ödememem gerektiğini söyledi. İstersem arabayı sigortanın anlaşmalı kuruluşlarına yaptırabileceğimi söylediler. Bunun üzerine ben servisi aradım ve 1 milyarı ödeyemeyeceğimi, arabayı çektirmek istediğimi söyledim. Arabamı çekmem için yaptıkları hizmetin bedeli olarak 900 milyon lira ödemem gerektiği cevabıyla karşılaştım. Hayal kırıklığıyla bir şey diyemeden telefonu kapattım, yine acentemi aradım. Acente yine bunun olamayacağını, experin raporu masasına gelince arayıp servisle konuşacağını, benim beklememin doğru olacağını söyledi. Servisi aradım, araba orada kalsın dedim. 22 Eylül'de aradığımda, sigortanın araba için 2 milyar 800 milyon lira vereceğini söylediler. Ve bunun üzerine bana alternatifler sunuldu: Bu parayı alır, arabanın hurdasını satarsın, ya da üzerine para eklersin arabanı bıraktığın servise tamir ettirirsin. Veya arabayı hurdaya çıkartırsın, 4.700 gibi bir rakam alırsın." Yaklaşık 10 dk sonra aradım. Arabamın pert olmasını istediğimi söyledim. Ak Sigorta acentesi bu şekilde rapor düzenleyeceğini, ama ihale açılacağını ve yaklaşık 1 ay bekleyebileceğimi söyledi. Şok oldum! Bilgi almak isteğiyle 29 Eylül 2004'te sigorta acentesini aradığımda yetkili bayan, hiç aklıma gelmeyecek başka bir öneri sundu; "Senin araban pert olmadı maalesef, dosyada hasar karşılanacaktır şeklinde işleme girdi, servis 4.5 milyar verip alıyor. Biz konuştuk. Sen sat, kurtul bu arabadan" dedi. Ben bir kere daha şok olup, şaşkınlıkla pek anlamadım dedim. Benim muhatabım sigorta mı, servis mi? Ben arabamı niye servise satıyorum. Baştan bana sigortanın ödediği para üzerinden servis senden hiç para alamaz diyen acente, servis senin için "dediği gibi" çalışmış, experi ayarlamış, demeye başladı. Yani tamir ettirirsem de benim bu servise ilave para vermem gerektiğini ima etti. Şu anda ben bir Suzuki kullanıcısı ve senelerdir Ak Sigortalı olarak, kendimi son derece hayal kırıklığına uğramış ve tüm gelişmeleri istemediğim bir şeyin bana yaptırılması olarak algılıyorum. Ve daha da kötüsü bu konunun içinden nasıl çıkacağımı da bilmiyorum. > Sevde Sezer