Boğaziçi Dağıtım'ın paraya ihtiyacı yok mu?

A -
A +

İstanbul'un Avrupa yakasında ve surdışında oturanlar elektriği Boğaziçi Dağıtım şirketinden kullanırlar. Şirket saat okuyan elemanlarını her 15 günde bir konutlara göndererek yapılan tüketimi tesbit eder, anında faturayı gönderir. Buraya kadar herşey normal. Asıl mesele bu faturaların ödenmesinde.. Tüketiciler, Boğaziçi Dağıtım'ın merkez şubesi olan Avcılar'da elektrik parası ödemek için resmen savaş veriyor. 5 katlı binanın en üst katında sadece 2 vezne açık.. Sıra sokaklara taşıyor. Oysa aynı şirketin Beyazıt'taki suriçi tahsilat merkezinde tam 30 adet vezne var. Ve bunlar binanın dışında açılmış, kimse sıra beklemeden parasını ödeyip gidiyor. Avcılar'daki BEDAŞ'ın ya paraya ihtiyacı yok. Ya da vatandaşların bu faturaları ödemek için nasıl eziyet çektiğinden haberi yok.. İkinci nokta, Cumartesi günleri bu vezneler kapalı. Halbuki Anadolu yakasına enerji veren Aktaş Elektriğin bütün vezneleri Cumartesi günleri sabah 09.00'dan 18.00'e kadar açık.. Neden, Avcılar'da cadde üzerinde 20 adet vezne açılmaz, vatandaş fatura ödeyeceğim diye saatlerce bekletilir, anlamak mümkün değil. > İsmi mahfuz İSTANBUL Vatandaşı böyle aldatmak doğru mu? TEDAŞ Genel Müdürlüğü'ne; İstanbul'un bazı kesimlerinde, son gelen elektrik faturalarının çoğunda, bir aylık harcama 13 günlükmüş gibi fiyatlandırmaya tabi tutulmuş. Normalde tüketicilerin kullandığı elektriğin 150 kwh'lık kısmı normal fiyattan, geri kalanı da zamlı tarifeden tahsil edilirken; bu uygulamayla 65 kwh'lık kısma normal tarife, geri kalanına zamlı tarife uygulanmış. Tüketicilerden haksız olarak fazla para alınmaktadır. İlgili kişilerin bunu bilmemesi düşünülemez. Vatandaşı yanıltarak, bu şekilde usulsüzlük yapmanın, kaçak elektrik kullanmaktan ne farkı var? Zaten elektrik fiyatı ateş pahası, neredeyse dünyanın en pahalı elektriği bize satılıyor, o yetmiyormuş gibi fiyatlar bir de fahiş vergilerle şişiriliyor. Anlaşılan yetkililer bununla da yetinmiyor, fatura oyunlarıyla vatandaştan daha çok para almanın yolları aranıyor. Hatalı faturalar yetkililerce derhal düzeltilmeli, tüketicilerin mağduriyeti giderilmelidir. Gecikme faizlerine bir çare bulun! TEDAŞ Genel Müdürlüğü'ne; Bizler Siirt'te yaşayan bir grup tüketiciyiz. Vatanımızı, milletimizi ve kurumlarımızı çok seviyoruz. Her türlü suiistimale ve kaçak kullanımlara karşıyız. Malum kriz herkes gibi bizleri de çok etkiledi. Elektrik faturalarımızı ödeyemedik. Biriktikçe, gecikme faizleri de üstüne binince, altından kalkamayacağımız bir meblağa ulaştı. Ard niyyetimiz olmadı, sırf maddi gücümüzün yetersiz olması yüzünden bu faturaları ödeyemedik. Şimdi buna bir çare düşünüyoruz. Kendimizi çok zorlayıp anaparayı ödeyelim, zaten takatımız buna yetiyor. Şu gecikme faizlerine birşey düşünülemez mi? Yetkililerin, bizleri rahatlatacak bir formül bulacaklarına inanıyoruz. > Bir grup tüketici - SİİRT Likit gaza bu kadar zam yapılır mı? Ben emekli bir vatandaşım. Birçok insan gibi ben de, ısınmak için zamanında kurduğum likit gaza dayalı araçları kullanıyorum. Bu gazın kilogram fiyatı 1998 yılında 202 bin lira iken; bugün 1010000 TL olmuştur. Bir tonluk tankı doldurunca, bir milyarın üzerinde para tutuyor. Bu miktar da bir yıllık ısınmamıza yetmiyor. Bu kadar zam yapılır mı? Bizleri hiç mi düşünmediniz, şimdi nasıl ısınacağız? > Ali Alkan - HATAY

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.