Ulaştırma Bakanlığı'na; 26.06.2004 günü Tavşanlı Tren Garı'na gittim. 1 Temmuz 2004 tarihinde Ankara'ya gitmek istiyordum, yer ayırtacaktım. Gişeler kapalıydı, içerde bir tel memuru buldum, gişelerin saat 16'da açılacağını söyledi. Saat 16'da gittim, çok kalabalıktı, yer ayırtmam mümkün olmadı. Gişe memuru saat 17'de gelmemi istedi. 17.10'da gittim, gişeler yine kapalıydı. Tel memurunu gördüm, o da dert yanıyordu; gişenin saat 23'te ancak açılabileceğini, sadece bir memurun bulunduğunu, 24 saat bu görevi o memurun yaptığını söyledi. Gar müdürünü sordum, onun da yeni olduğunu, etkili olamadığını belirtti. Oradaki memurlar geçici görevle başka yerlerde çalıştırılıyorlarmış... Bu durumun yetkililere bildirilip bildirilmediğini sordum; "ben buranın şefi idim, Genel Müdürlüğe bu durumla ilgili bir yazı yazdım, beni şeflikten aldılar, tel memurluğuna getirdiler" karşılığını verdi. Tren boş olduğu halde, "yerimiz yok" deniyormuş. Vatandaş da tren yerine otobüse gitmek zorunda kalıyormuş. Telefonla yer ayırtmanın mümkün olup olmadığını sordum; "sanmıyorum, ama yine de bir deneyeyim" diyerek, Kütahya Garı'nı aradı, "sen yetkili değilsin" dediler... 3 defa gelip gittim, yer ayırtamadan geri dönmek zorunda kaldım. Bu seyahatimi mecburen otobüsle yaptım. Vatandaş olarak size sesleniyorum: Lütfen bu köhnemiş bürokrasiyi, kötü zihniyeti ve ilgisizliği bitirin. Yoksa bu millet o bedeli size ödetir... > Mehmet Çiftçi (Muhasebe Şefi) Neden gereksiz yere İdare Mahkemesi'ne gitmek zorunda bırakılıyoruz? Milli Eğitim ve Maliye Bakanlıkları'na; Ben, Zile'de bir ilköğretim okulunda müdür olarak çalışmaktayım. Milli Eğitim Bakanlığı Ek Ders Ücreti Yönetmeliği'nin 11. maddesine göre, 2004 yılı Şubat ayı ve yaz tatillerinde ödenmesi gereken "Ders Dışı Hazırlık ve Planlama" görevi karşılığı ek ders ücreti, ilçemizde bizlere ödenmiyor. İlçemiz Mal Müdürlüğü'nden, bunun gerekçesini sordum; "Maliye Bakanlığı Bütçe ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü'nün 24/01/2000 tarih ve 0941 sayılı yazısının 1/C kapsamında bu ücretin ödenemeyeceğini, bu ücreti almak için mutlaka diğer bazı arkadaşlar gibi İdare Mahkemesine başvurmamız gerektiği" söylendi. Bu ücretin diğer illerde, Tokat'ta ve ilçelerinde ödenmekte olduğunu, sadece Zile'de ödenmediğini, bunun doğru olmadığını anlattım, gerekçelerini sıraladım. Mal Müdürümüz de hak verdi, zaten İdare Mahkemesi'ne başvuran bütün arkadaşlarımızın bu hakkı kazandığını ve ücretlerini almakta olduklarını; fakat kendilerini bağlayan mevzuatın dışına çıkamayacaklarını söyledi. Bu şekilde yanlış yorumlamalar yüzünden bizler mağdur olmaktayız. Biz binlerce idarecinin, gereksiz yere İdare Mahkemesine gitmek zorunda bırakılmamız doğru mu? Lütfen bu yanlış anlaşılmaları düzeltin, mağduriyetimizi giderin... > Bir okul müdürü-ZİLE