Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'na; Babama ait eski sağlık karnesini yenilemem gerekiyordu. Bunun 1 günde olabileceğini düşünmüştüm. Heyhat... SSK'dan elime bir sürü kağıt tutuşturuldu; haydi Bağ-Kur'a. Bağ-Kur, "kaydı var mı" diye gönderdi Maliye'ye. Maliye'de, "Evraklar kayıp, selde zarar gördüler, iki gün sonra gel" dendi. Bitmedi, İl Sağlık Müdürlüğü'ne; orası bir imza için 3 kilometre uzaklıktaki bir başka yere. Yine bitmedi, tapuya, haliyle buradaki kuyruklar da cabası... Ben gencim koşturuyorum, arabam var. Ama 60-70 yaşındaki vatandaşım ne yapsın? Bunları tek çatı altında toplasanız ve bilgisayar çağını yaşadığımız şu devirde, bürokrasiyle bizi küstürmeseniz... Hem zamandan, hem masraftan olmasak... Mehmet Özsoy - BARTIN Demiryolları'ndan açıklama Gazetenizin 26 Mart 2003 tarihli nüshasındaki köşenizde, "Devlet Tehir Yolları!" başlıklı okuyucu mektubu konusu incelenmiştir. Köşenize yazan yolcumuz değişik muhteviyattaki şikayetlerini internet adresimize sürekli olarak bildirmekte olup, kendisine gerekli cevaplar verilmektedir. Yolcumuzun şikayetleri, Kuruluşumuzun işletmeciliğinden, ihmalkarlığından değil, tamamen Türk Demiryolları'nın en önemli problemlerinden biri olan altyapı sıkıntılarından kaynaklanmaktadır. Bu hat kesiminde tek hat işletmeciliğinin yapılması, yapılış tarihinin eski olması ve yenilenmesi için yatırım programına alınmasına rağmen, Başbakanlık Tasarruf Tedbirleri nedeniyle hayata geçirilememesi vb. sebepler, maalesef bu tür problemlerin yaşanmasına yolaçmaktadır. Ancak bu sıkıntıların giderilmesi yönünde yoğun bir çaba harcanmaktadır. Bu çerçevede, Denizli-Basmane Mototreni'nin, Söke-Nazilli Rayotobüsü ile düzenli buluşması da saat 08.50'de Köşk istasyonunda olmaktadır. Denizli-Basmane Bölgesel Ekspres Treni'nin ise Söke-Nazilli Rayotobüsü ile buluşması İncirliova istasyonunda olup, Denizli-Basmane Bölgesel Ekspresi İncirliova'ya gelene kadar 12 dakika kaybettiğinden, aynı tehir İncirliova'da Söke-Nazilli Rayotobüsü'ne de yansımaktadır. İncirliova-Köşk arasında Söke-Nazilli Rayotobüsü 6 dakika kaybederek toplam 18 dakika tehir yapmaktadır. Şikayete yol açan durum ise, Umurlu istasyonunda faal personel temin edilememesi ve buluşma yapılamamasından kaynaklanmış ve Denizli-Basmane Mototreni Köşk istasyonunda Söke-Nazilli Rayotobüsü ile 18 dakika trafik gereği bekleme durumunda kalmıştır. Halen Nazilli-Aydın arasındaki seyir süresi 42 dakika, duruş süreleri 9 dakika olmak üzere toplam 69 dakikaya çıkmaktadır. Ancak 15 Mart 2003 tarihinden itibaren, Umurlu istasyonuna 1 hareket memuru, 1 makasçı temin edilmiş ve işyeri 07.00-12.30 ve 15.00-19.00 saatleri arası trafiğe açılarak, Denizli-Basmane Mototreninin Köşk'te yaptığı bekleme önlenmiş, fiili buluşma Umurlu istasyonunda gerçekleştirilerek, bu trenin Aydın Gar'a 3 dakika tehirle gelmesi temin edilmiştir. Kuruluşumuz, imkanları dahilinde yolcularımıza en güvenli ve en ekonomik hizmeti vermenin çabası içindedir. Altan İlter (Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Şube Müdürü), Mehmet Avcı (Basın-Yayın ve Halkla İlişkiler Müşaviri) Yazılanlar doğru değil 17 Nisan 2004 tarihli Konuşan Türkiye köşesindeki yazınızı okudum. Size yazan arkadaşımız ya yanlış bilgi sahibi veya bilerek yanıltmış. Botaş'ta çalışan 13 yıllık bir mühendis olarak: a) Maaşım, arkadaşın belirttiği gibi 2 100 000 000 değildir; b) Bizler SSK'ya ayda 250 milyon TL. cıvarında ödeme yaparken, kendileri Emekli Sandığı'na 85 milyon TL. ödemektedir. Emeklilikte ise 25 yıl hizmet eden ve SSK'dan emekli olan bir mühendisin alacağı emekli maaşı 580 milyon lira iken, Emekli Sandığı'ndan emekl olan mühendisin eline geçen miktar 750 milyondur. 2003 yılı fiyatları ile bizler SSK Hastanelerinde muayene olamadığmız için aylık ilaç ve doktor gideri olarak cebimizden 200-250 milyon ilaç ve doktor parası ödüyoruz. Emekli Sandığı mensupları ise bu gün tüm hastanelerin sunduğu sağlık hizmetlerinden azami düzeyde ücretsiz olarak yararlanmaktadırlar. Arkadaşımız çıplak ücretini değil giydirilmiş ücretini ve kendisine sağlanan diğer imkanları da belirtirse durum daha net olarak görülür. Yan ödeme ve tazminatlar, Emekli Sandığı'na bağlı olanlar için vergi dışı tutulurken, bizlerde vergilendirilmektedir. Kısaca toparlamak gerekirse, durum dışarıdan bakıldığı gibi değildir. Konu tüm yönleri ile araştırılacak olursa, Botaş için sizlere aktarılan farkın aleyhimize olduğu görülecektir. Fatih Gökhan (Botaş Gnl. Müd.)