Ali Anlağan'a ait 34/BD/3969 plakalı, 2004 model BMW X5 3.0 Diesel araba, 07/08/2004 tarihinde seyir halinde iken kendiliğinden yanıyor. Ali Anlağan, çalmadık kapı bırakmıyor; ancak bir sonuç alamıyor. Araç, sebebi belirlenemeyen bir şekilde, kendiliğinden tutuşmuş, yanmış. Bu durum, bilirkişinin raporunda da açıkça belirtiliyor. Ama her nedense bir sonuca varılamıyor, mağduriyet giderilemiyor.. Finans Sigorta, üç ay sonra, yanmanın teknik arızadan dolayı olduğunu ve kendilerinin sorumluluklarının bulunmadığını bildirerek, sıyrılmaya çalışıyor. BMW de, sigorta tarafından reddedilmenin kendilerini ilgilendirmediğini belirtiyor. Finans Sigorta topu BMW'ye atıyor Görüşlerine başvurduğumuz Finans Sigorta AŞ yetkilileri; aracın, kasko poliçesi teminat kapsamı içine giren hiçbir rizikoya maruz kalmaksızın, ön panel sağ tarafta bulunan bölümden, diğer bir deyişle elektronik ateşlemeden kendiliğinden çıkan yangından tamamen hasarlandığı; oluşan zararın nedeninin "ayıplı üretilen mal" olduğu, bu durumun TTK 1278 md.si ve poliçe umumi şartlarının A 5.8.md.si gereği zarar sigortacısı olan şirketlerinin sorumluluğunda olmadığını belirtiyorlar. Finans Sigorta'nın açıklaması şöyle devam ediyor: "Kadıköy 4. Asliye Ticaret Mahkemesi'nin 2004/1022 E sayılı dosyasından yaptırılan mahkeme tespiti neticesinde düzenlenen rapor, sigortalı aracın imalat hatası nedeniyle yandığını tespit etmiştir. Bu şekilde meydana gelen zarar üretici firmanın sorumluluğunda, garanti kapsam ve süresi içindedir. Dolayısı ile zarar, tüm dünyaya ihracat yapan üretici firma BMW'nin, kendi ülkesindeki yasalar uyarınca, satın almak zorunda olduğu ve dünya çapında teminat içeren ürün, sorumluluk sigortacısının sorumluluğundadır. Nitekim, aracın imalat hatası nedeniyle yandığı gerçeğini bilen ve kabul eden sigortalımız BMW/Türkiye ve satıcı firmaya başvurmuş ancak üretici firma konu ile ilgilenmemiştir. Sıfır km.de kendiliğinden yanan araç için teminatın işletilmesi mümkün bulunmadığı halde, tazminatın tarafımızdan ödenmesi halinde, bu ödeme hatıra binaen yapılmış bir ödeme sayılacağından ve TTK'da sigortacı lehine düzenlenen halefiyet kuralları işlemeyeceğinden BMW'ye rucu etmemiz mümkün olamayacaktır. Ayıplı mal üreten firmaların müeyyidelendirilmesi ve bu şekilde sağlanacak tüketici yararı, bu ve bu tür olaylarda ürün sorumluluğunun ve ürün sorumluluk sigortacısının devreye girmesi ile doğru çözüme kavuşacaktır." Sigorta şirketi bu görüşleri belirtiyor ve sorumluluktan sıyrılıyor. BMW yetkilileri ise suskun kalmayı, cevap vermemeyi tercih ediyor... Tüketicinin korunması için atılmış onca adım, yapılmış onca düzenlemeler işe yaramayacak mı? Vatandaşın mağduriyeti yine devam mı edecek? Müşteri memnuniyeti lafı sadece reklamlarda mı kalacak? BMW, bu ayıbı temizlemeli, kendi markalarına güvenen Ali Anlağan'ın mağduriyetine bir an önce son vermelidir. Araba plakasını ne yapacaklar? Kapkaç, hırsızlık, soygun derken şimdi de araba plakaları çalınmaya başlandı. Bunu maddi değeri için çalmadıklarına göre, mutlaka bir suç için kullanacaklar. Şüphesiz güvenlik kuvvetleri bu durumun farkındalar... Bağcılar Yeni Mahalle Pınarkent Sitesi'ndeki evimden,17 Ocak günü sabah kalkıp işe gitmek üzere arabama yöneldim. O da ne; arabam plakasız. 34 AK 3373 olan plakamın yerinde yeller esiyordu. Umarın plakamla bir suç işlenmeden güvenlik kuvvetleri gereğini yapar... > Sadık Gökçe - İSTANBUL