Demir yollarından dev atılımlar

A -
A +

Yolcu ve yük taşımacılığının büyük bir kısmının kara yolu ile yapılması, ülkemizde telafisi imkansız can ve mal kayıplarına sebep oluyor. Bu gidişi değiştirme kararında olduğunu gösteren AK Parti iktidarı dev adımlar atıyor. Hava yolu taşımacılığının cazip hale getirilmesi için adımlar atıldı, özel hava yolu şirketleri devreye sokuldu, THY'nin de fiyatlarını indirmesiyle bazı güzergahlarda hava yolu ile yolculuk fiyatları, otobüs bilet fiyatlarının bile altına düştü. Bu politika doğrultusunda, TCDD (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları) tarafından yürütülmekte olan dev projelerin de gün saydığı görülmekte. Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesi'nde son durum: Ankara- İstanbul Hızlı Tren Projesi'nin 1. etabını kapsayan Esenkent-Eskişehir arasının altyapı çalışmalarına 5 Aralık 2003 tarihinde başlamış olup, hızla devam etmektedir. Maliyeti 628 milyon EURO olarak hesaplanmış projenin 1. etabının 2006 yılı içerisinde bitirilmesi planlanmaktadır. Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projesinin bitirilmesi sonucunda, iki büyük kent arasında çift hatlı, elektrikli, sinyalli, 250 km hıza uygun hızlı demir yolu inşa edilmiş olacaktır. Ankara-İstanbul hattında şu anda 6 saat 30 dakika olan seyahat süresi, Hızlı Tren setleri ile Ankara-Gebze 2 saat 30 dakikaya, Ankara-İstanbul arası ise 3 saate inecektir. Diğer taraftan, Ankara-Eskişehir arasında yapılacak iyileştirme, ülkemizin demir yolu yolcu taşımacılığı bakımından ikinci önemli arteri olan Ankara-İzmir arasındaki seyahat süresini de yaklaşık 1.5 saat azaltacaktır. Böylece, Ankara-İstanbul arasında yolcu taşımacılığında yaklaşık % 10 olan demir yolu payının % 78'e çıkartılması hedeflenmektedir. Ankara-Konya Hızlı Tren Projesi: Ankara-Eskişehir-Afyon koridorundan Ankara-Konya mevcut demiryolu 687 km, Ankara-Konya karayolu ise 258 km'dir. Ankara-Konya arasında demiryolu ile yapılan yolcu ve yük taşımacılığı uzun zaman aldığından kara yolu taşımacılığı tercih edilmektedir. Bu nedenle Konya'nın, Türkiye'nin en büyük üç kentine (İstanbul, Ankara, İzmir) daha kısa zamanda ulaşımını sağlayacak hızlı demiryolu ile bağlantısını gerçekleştirmek amacı ile Ankara-Konya demir yolu yapılması planlanmıştır. Ankara-Konya ve Ankara-İstanbul Hızlı Tren Projelerinin tamamlanmasından sonra: Ankara'dan Konya'ya değişik güzergahlardan dolaşarak 10 saat 30 dakikada alınan yol, 1 saat 15 dakikaya; İstanbul-Konya arasındaki 12 saat 25 dakikalık seyahat süresi ise 3 saat 30 dakikaya inecektir. Ankara-Konya yeni demiryolu bağlantısı proje ve mühendislik ihalesi 20.12.2004 tarihinde yapılmış, 12.01.2005 tarihinde yüklenici ile sözleşme imzalanmış ve 27.01.2005 tarihinde işe başlanmıştır. 30 Eylül 2005 tarihi itibari ile uygulama projeleri tamamlanmıştır. Yer teslimini müteakip altyapı inşaatı süresi 10 ay olarak planlanmıştır. İnşaatın başlamasından 3 ay sonra üstyapı ihalesi yapılacaktır. Yüzyılın projesi: Marmaray İstanbul'un kent içi ulaşım problemine toplu taşımacılıkla köklü bir çözüm getirmeyi amaçlayan bu proje kapsamında, Avrupa yakasındaki Halkalı'dan, Anadolu yakasındaki Gebze'ye kesintisiz, çağdaş, yüksek kapasiteli, hızlı, çevre ve tarihî dokuyu tahrip etmeyen, diğer ulaşım sistemleriyle entegrasyonlu 76.3 kilometrelik yüzeysel metro inşa edilecek. Marmaray, Ankara-İstanbul Hızlı Tren, Kars-Tiflis Projeleri gibi projelerin gerçekleştirilmesiyle birlikte, Avrupa'dan Asya'ya, batıdan doğuya kesintisiz, hızlı, ekonomik bir demiryolu bağlantısı sağlayacak. Bu proje ile her iki yakadaki demiryolu hatları İstanbul Boğazı'nın altından geçen bir demiryolu tüneli ile birbirine bağlanacak. Marmaray'ın hizmete girmesiyle birlikte Gebze-Halkalı arasında 2 ila10 dakikada bir sefer yapılarak , her iki yakada bir saatte tek yönde 75.000 yolcu taşınacak. Görüldüğü gibi, bu üç proje bile, yakın bir gelecekte Türkiye'nin çehresinin değişeceğini göstermeye yeter. ------ Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.