İstisnasız her siyasi parti, eşit işe eşit ücret vaadinde bulunur, hükümet kuranlar, bu sloganı hükümet programına da alır. Belirli bir noktaya kadar çalışmalar yürütülür. Çalışmalar tamamlanmadan bu proje, gizli bir el tarafından tarihin tozlu raflarına havale edilir. Her zaman olduğu gibi yine dağ fare doğurur. İşçi-memur, ya da farklı kurumlarda çalışan kamu çalışanlarının maaşları arasındaki farklar bir yana; aynı kurumda aynı işi yapanların maaş farklılıkları bile adaletle bağdaşmamaktadır. Ömer Eca'nın bu konudaki tespitleri çok çarpıcıdır. Varolan haksızlıklara bir yenisi; "5473 sayılı kanunla" bazı sınıflara verilen zamlarla perçinlendi. Kanunun 3. madde d fırkasında, mühendis kökenli personellere bir nebze olsun ÖHT (Özel Hizmet Tazminatı) verilmiş. Bu Türkiye şartlarında sevindirici bir gelişme. Ancak, her nedense, Genel İdari Hizmetler (GİH) vs. kadrolarında çalışanlar üvey evlat olmaya, horlanmaya devam etmektedir. Geçmiş hükümetler dönemlerinde devlet memur maaş zamları yılbaşlarında açıklanır, sonra da Maliye Bakanlığımız bu kanuna benzer değişiklikler ile "korumaya tabi memur sınıflarına", kamuoyundan saklı zamları kanun veya Kanun Hükmünde Kararnameler ile verirdi. Yine mağdur olan memur kitlesine verilen 40+40 YTL'lik zammın arkasına sığınılarak, bu uygulamaya tevessül edildiği görülmektedir. Tahsil, hizmet yılı ve kadro dereceleri eşit olan (4 yıllık yüksek tahsilli, 1/4 derece müktesepli+25 hizmet yılı+1 kadro dereceli), aynı kurumda çalışan Teknik Hizmetler sınıfı ve Genel İdari Hizmetler sınıflarında çalışan iki devlet memuru arasındaki maaş farklılıkları manidardır. Teknik hizmetler ile genel idari hizmetler arasındaki fark 211.01'e çıkarıldı. Yıllarca korumalı olan bu vb. sınıflar lehine dengeler değişti. Zaten bu sınıfa çalışma şartlarından veya kayıranlarca malum sebeplerden yan ödemelerde bir fark vermişsin. GİH sınıfından Şube Müdürü veya Daire Başkanlığı görevlerinde iken aynı görevi yürüten idari kökenli arkadaşımızdan (eşit işe eşit maaş olması gerekir iken) mühendislik müktesebinden dolayı daima fazla maaş alır. Emekli maaşları ile ikramiye karşılaştırılmasında, daha korkunç bir tablo ile karşılaşıyoruz: 1/4 derece ve 25 yıllık GİH ve TH. sınıfını karşılaştırılmasında, maaşlarda 236.19 YTL, ikramiyede ise 7.570.25 YTL fark olduğu görülüyor. > Unvanlı görevler arasındaki maaş farkları Genel Müdür Yardımcılarını bir yana bırakırsak; Daire Başkanlığı'na teknik hizmetler kökenli bir personel bakıyorsa, Genel Müdür Yardımcısı ile arasındaki fark 117.39 YTL iken, Genel İdari Hizmetler sınıfındaki, bir personel Daire Başkanlığı görevinde ise fark 142.88 YTL çıkmaktadır. Şube Müdürlerine gelince, fark büyük boyutlara ulaşıyor. Bu tablodan sonra, tabii olarak görevler arasında mücadele kızışacak, kalite, bilgi ve tecrübenin hiçbir işe yaramadığı bir kaos ortamı oluşacaktır. Bunun neticesinde devletine, milletine küskün insanlar üreteceğiz. Maaşlarımıza yapılacak zamların, nispi olarak yapılması her zaman hata olmuştur. Bu tür uygulamalar, aradaki farkları büyültmekten başka bir işe yaramamıştır. Bu şekildeki zamlarda aşağı görevdeki personel bir zam alırken, yukarıdaki en az iki katını alıyor. Aradaki fark da açıldıkça açılıyor. Bütün bu farklılıkların, idari kökenli personeller aleyhine tezahür ettirilmesi, suçlu gibi görülerek bu yolla cezalandırılması adil bir yaklaşım olmasa gerektir. Her iki personel sınıfı da aile, çocuk geçindiriyor ve okutmaya çalışıyor. > Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00