Emeklilik işlemlerim 5 ay sürüncemede bırakıldı, bilgi dahi verilmedi!

A -
A +

Sosyal Güvenlik Kurumu yetkililerine; Önce SSK çalışanı iken, doğum dolayısı ile ara verdim sonradan ticarete girdik, şirket ortağı olarak Bağ-Kur'lu oldum. Ticareti bırakınca isteğe bağlı Bağ-Kur Sigortalısı oldum, şimdiki adı ile 4/b. Doğum borçlanması ile ilgili kanun çıkınca, eksik günlerimi borçlanarak, emekli olabileceğimi sandım, ama yanılmışım. Kurumdan emekli olmak gerçekten çok zor. Kurum, teknoloji olarak ne kadar ileri olsa da onu geri götüren personeller durdukça, vatandaşın işi zor. 31.10.2010 tarihinde Bağ-Kur primlerimi toparladım, bakiye prim borçlarımı ödedim. SSK'da çalıştığım günleri birleştirdim, emekli olabilmem için gereken gün için SSK'ya doğum borçlanmasını yaptım. SGK Şanlıurfa İl Müdürlüğü Tahsis Servisi'ne emekli dilekçemi verdim, 30.11.2010 tarihi itibarı ile işleme kondu. Gerekli yazışmalar yapılması için beklemeye başladık. Arada bir, ne oldu diye tahsis memuruna sormakla yetindik. Son olarak, oradaki bir tanıdığımız bizi arayıp, kuruma gelmemizi söyledi. Gittiğimde, muhtelif tarihlerde banka hesabından yaptığım ödemelerimin silinerek, isteğe bağlı ödenen primlerin yok olduğunu öğrendim. İşgüzâr memur, isteğe bağlı olarak ödediğimiz primleri silmiş. Makbuzları ibra edince, bu defa bana bir beyaz kâğıt uzatarak, bir dilekçe yazmamı söyledi, güya kendi hatasını bana yükleyip, beni bu işin sorumlusu yapacak. Tabii ki imzalamadım. Sonra nasıl yapmışlarsa, bizim günü geçip de faizi ile ödediğimiz primleri, 4 ay geriden isteğe bağlı borçlanma olarak işlemişler. Şu anda alacaklı görünüyoruz. Dosyamızı arşiv görevlisi ile arayarak başka bir yerde bulduk yeniden emekli müracaatı yaptık. 5 aylık zaman boşa geçmiş oldu. Emeklilik işlemini 4 ay sürüncemede bırakarak, mağduriyetimize sebep olan memur şefliğe terfi etti. Merak ediyorum; 1- 02.11.2010 tarihine kadar herkese açık olan SGK (Bağ-Kur) interaktif sistemindeki bilgiler, gerçek bilgiler değil miydi? Çünkü biz vatandaş olarak, bu bilgilere göre kuruma olan borcumuzu öğrenip, bankadan Bağ-Kur numaramızla borcumuzu ödeyip, yine bu kurumun interaktif sisteminden kontrolünü yapabiliyorduk 2- 27.10 2010 tarihinde SGK 11 Nisan Şubesi'nde, İsteğe Bağlı Bağ-Kur Sigortalılığına son vermek istediğimizde, 1245,28 TL borcumuz olduğu; borcumuzu ödeyip, sigortalılığımızın durdurulması için dilekçe yazmamız gerektiği söylendi. 3- 27.10 2010 tarihinde 1245,28 TL borcumuzu ödedik, 02.11.2010 tarihinde "Bağ-Kur Sigortalılığımıza son verdiğimizi ve İsteğe Bağlı Sigortalılık sürelerimin 12 aylık sorgulama süresi beklenmeksizin, ödemiş olduğum primlere göre tespit edilerek, tarafıma bilgi verilmesini" istediğim dilekçeme bugüne kadar da cevap verilmedi. 4- Bağ-Kur'dan emekli olabilmek için, gerekli olan 20 yıl 7200 gün ve 47 yaş (kadınlar için) tamamlamak için, kadınlara verilen "sigortalı çalıştıktan sonra doğum ve analık borçlanması" hakkını kullanarak -ki bu hakkımız 1440 gün idi, biz sadece gerekli olan 470 günü borçlanarak- 02.11.2010 tarihinde kurumun banka hesabına yatırdık ve hizmet birleştirmesi yaparak 7200 gün prim ödememizi tamamladık. 5- 02.11.2010 tarihinde Tahsis Servisi Şefine dilekçemizi verdik (bizim Bağ-Kur numaramıza göre bakması gereken memur izinde olduğu için şefe verdik) memur izinden dönünce 30.11.2010 tarihinde dilekçemizi kabul etmiş. Aradan 4 ay geçtikten sonra her şey sil baştan, yeniden başlamış. Önce İsteğe Bağlı 2 yıl 49 gün olan ve toplam 5972,87 TL ödememiz yok sayıldı, sonra bu ödemelerin makbuzları ibraz edilince, "İsteğe Bağlı Bağ-Kur Sigortalısı, geriye doğru en fazla 11 ay borçlanabilir" diye yeniden yapılandırıldı. 29 Mart 2010 tarihinde yeniden Tahsis Servisi'ne emekli dilekçesi verdik, ama hâlâ emekli olacağımıza inancım yok. Hizmet sorgulamasında görerek ödediğimiz prim borçları, bu tarihten sonra nasıl silinir? Personelinizin onayladığı emeklilik tahsisi neden bu kadar uzun sürede bitirilemez, olumsuzsa sigortalıya bilgilendirilme yazısı neden gönderilmez? Umarım ilgililer bu defa gereken duyarlılığı gösterir ve bu konulardaki merakımı giderirler... Nurten Kaya Bağ-Kur No:0803216708 SSK No:6301015294643 Garibanın ev ve kredi problemlerini çözemez misiniz? Sayın Başbakanım; İcraatlarınızla yoksulları, garibanları hep sevindirdiniz, kimsesizlerin kimsesi olmak için azami gayret gösterdiniz. Bu özelliğinizle de vatandaşın gönlünde taht kurdunuz. Çok önemli gördüğüm iki hususun da tarafınızdan çözülmesini arzu ediyorum. TOKİ, cüzi taksitlerle gariban vatandaşlara ev yapıyormuş. Bir talimat verseniz de, bu hizmet daha çok yaygınlaşsa, mesela Kahramanmaraş'a daha çok ilgi gösterse... İkinci problem de küçük esnafın kredi derdi. Küçük esnaf için açılmış kredilerden, birçok gariban esnaf faydalanamıyor. Pırlanta gibi gençlerimiz var, iş yeri açmak için küçük bir katkı bekliyorlar. Kredi vermek için tapu, kefil isteniyor. Tapusu olan vatandaş kredi almakta zaten zorlanmaz, ki bunların çoğu da fakir sayılmaz. Kefalete gelince, fakire kim kefil olur ki? Lütfen bizzat siz devreye girin, bu problemimize bir çözüm bulun. Cavit Kara KAHRAMANMARAŞ > Adres: İhlas Medya Plaza 29 Ekim Cad. No:23 Yenibosna/İSTANBUL Tel: (0212) 454 38 22 Faks: (0212) 454 31 00

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.