Hükümet vatandaşa kolaylık olsun diye zaman zaman bazı düzenlemelerde bulunuyor. Ekonomik kriz mağdurları için yapılan bazı iyileştirmeler de bunlardan. Ama her defasında engel oluşturacak bir mevzuat bulunabiliyor. Bürokratlarımız da mevzuatın engelleyici, vatandaşa zorluk çıkarıcı şeklini çıkarmakta mahirler. Ne yaparsanız yapın, bu mantık değiştirilmedikçe vatandaşa huzuru veremezsiniz! İşleri kolaylaştırmak hiç mi düşünülmüyor? Bodrum'dan T. Bal'ın derdi de bu çeşit: "Bodrum'un merkezinde küçük bir gümüş dükkanımız var. Çek ve senetlerimizi, herkes gibi bizim de zamanında ödeyemediğimiz oldu. Ama 10 gün, bir ay gecikmeli de olsa bunları ödedik. Ödemeleri yaptıktan bir müddet sonra da bu belgeleri imha ettik, ödediğimiz için bankaya bildirmeyi de düşünmedik. Şimdi de, kimlerin alacaklı olarak gözüktüğünü öğrenmek için ilgili bankalardan yardım istiyoruz. İlgili bankalar da, bilgi vermenin prosedüre aykırı olduğunu belirterek yardımcı olmuyor. Bu durumda, borcumu ödediğim halde borçlu gözüküyorum. Sicil affı deniyor, ama bankalar bile bu konuda nasıl yardımcı olacaklarını tam olarak bilmiyorlar. Senetler Cüneyt Bal ismine protestolu idi. Hepsi ödendiği halde, Cüneyt Bal hâlâ Merkez Bankası sicilinde kara listede görünüyor. Bu işleri, herkesin anlayabileceği bir açıklıkla ve kolaylıkla yapmak çok mu zor?" Böyle vergi artışı olur mu? Maliye Bakanlığı'na; Geçen sene Çevre ve Temizlik Vergisi olarak 7 milyon 500 bin TL ödedim. Bilindiği gibi, yapılan değişiklikle, artık metreküpe 100 bin lira tekabül edecek şekilde su faturalarıyla tahsil edilecek. Bana gelen su faturasını baz olarak alınca, bu sene 55 milyon TL Çevre ve Temizlik Vergisi ödeyeceğimi hesapladım. Böyle bir artış olur mu? Ben Lastik-İş Sendikası'nın işyeri temsilcisiyim, oyumu da şimdiki iktidara verdim. Ama bu uygulamayı kimseye anlatamaz ve anlayamaz durumdayım. Lütfen bu oranı makul bir seviyeye çekin! > Recep Yılmaz-KOCAELİ Nema ana paramı hâlâ alamadım T.C. Ziraat Bankası Tasarrufu Teşvik Hesapları Şubesi yetkililerine; Bilindiği gibi, zorunlu tasarruflarda biriken ana paralar mayıs ayında geri ödendi. Fakat benim son altı yılda kesintilerimin yatırıldığı numara mutemet tarafından yanlış yazıldığı için, paramı alamadım. Yanlışlığı düzeltmek için, evrakların düzeltilmiş icmallerini Ziraat Bankası Genel Müdürlüğü'nden, ilgili bölüme iadeli taahhütlü olarak gönderdim.12 Mayıs'ta yetkili memur tarafından teslim alındığını öğrendim. Herhangi bir gelişme olmaması üzerine yine kurumum tarafından resmi bir üst yazı ve bilgisayar disketi ile aynı bilgiler Ziraat Bankası'nın ilgili birimine defalarca gönderildi. Her defasında bankaya dilenci gibi gidiyorum. Diğer mağdurların da benden farklı durumları yok. Ne yazık ki, durumda hiçbir gelişme olmadı. Herkes bir-iki hafta sonra nemaları almaya başlayacak, biz hâlâ ana parayı alamadık. Muhatap bile bulamıyoruz. Mağduriyetimin düzeltilerek ödememin yapılmasını ilgililerden istirham ediyorum. > Hüseyin Özkaynakçı-SİVAS