05.04.2007 gün ve 5622 sayılı kanun ile mesailerimiz kuşa çevrildi. Toplanan mesailerin %50'si Hazine'ye gidiyor, kalanın da %16'sı vergi olarak kesiliyor. Yapmışken tamamını kaldırın da bu iş bitsin!.. Tamam, Ankara'da toplansın ve mesai almayan arkadaşlar da yararlansın; ancak %50'sinin bütçeye kaydedilmesi, aylık 36.500 gösterge rakamıyla sınırlandırılması ve yapılan dağıtımdan sonra yıl sonu itibariyle hesaplarda kalan tutarların bütçeye gelir kaydedilmesi, Maliye Bakanlığı'nın mesailerimize göz dikmesi anlamına gelmektedir. İlerde hiç mesai verilmeyeceği kanaatine kapıldık. Gümrük Teşkilatının özlük haklarında yapılan haksızlıklar bununla bitmiyor. Silah taşınır, silah tazminatı verilmez. Silah çalınınca veya kaybedilince de parası kesilir. Bütün memurlar haftalık 40 saat çalışır, Gümrük Teşkilatı 48 saat çalışır. Bunun karşılığı olarak yıpranma almaz, ama 50 yaşını doldurunca yıprandın diye resen emekli edilir. İLO Sözleşmesine dayanarak, bu şartlarda mesaiye kalmazsak, işler içinden çıkılmaz hale gelmez mi? Temiz ve işleyen bir gümrük istiyorsanız, lütfen mesailerimizle oynamayın, özlük haklarımızı kuşa çevirmeyin... > Bir grup Gümrük çalışanı >> Kredi kartı olanlar için bir deneyim Bir bankada yaklaşık 15 yıldır hesabım var, 12 yıldan beri de kredi kartlarını kullanıyordum. 2007 yılı kart kullanım ücreti olarak 30.00 YTL ödemem gerektiğini öğrenince sinirlendim. Yıllardır ödediğim kart paraları az gelmiş, her yıl artan miktarlarda, kazlardan bir tüy daha yolalım diye düşünmüşler. İnternetten kendi mail kutularına itiraz ettim. 15 Şubatta Denizli şubesine gittim, dilekçe yazmamı ve dilekçemi genel müdürlüğe göndereceklerini söylediler. Ben 15 gündür maillime cevap alamadığımı söyledim ve dilekçenin işe yaramayacağını belirttim. "Biz birşey yapamayız, genel müdürlük politikası" cevabını aldım. "Hesabımı kapatırsam kart parası alınacak mı?" diye sordum, "evet" dediler. "Kredi borcumun tamamını hemen ödeyeceğim ve bankanızla ilişkimi kesmek istiyorum" dedim. Kartlarını iade ederek hesabımı kapattım. Hesap bildirim cetveli gelmeye devam edince, yine ne oluyor diye genel müdürlüğün birkaç bölümüne mail gönderdim. 23 Martta genel müdürlükten bir bayan telefonumu aradı. "Hesap bildirim cetveli gelmesini istemiyormuşsunuz" dedi. "Evet, çünki sizde hesabım yok" deyince, benden kart numaramı, doğum yeri tarihi anne soyadı gibi bilgileri sordu. Bana neden hesap cetveli gönderiliyormuş, ona bakacakmış. "Bankanızla hiçbir ilişkim kalmadı, puanlarınızı da hediye ediyorum, yasal birşey varsa mahkemede karşılaşalım" dedim ve telefonu kapattım. Bu yaşadığım olaydan benim durumumda olanların ders almasını dilerim. Halen bülten gönderiyorlar... > Vedat Özcan >> "Müşterilerimizin talepleri karşılanacak" 05.04.2007 tarihli gazetemizin bu köşesinde, "1,5 yıldır telefon bekliyoruz" başlığı altında bir okuyucu şikayetine yer vermiştik. Konu ile ilgili olarak, Türk Telekom'dan gelen açıklama şöyle: "Beylikdüzü Kavaklıkent Gazeteciler Sitesi projesi kapsamında yer almakta olan haberinize konu Yakuplu 155. Sokak, Şirketimizin 2007 yılı yatırım iş programında yer almaktadır. 31.05.2007 tarihinde tamamlanması hedeflenen söz konusu projenin tamamlanmasının akabinde, müracaatta bulunan tüm müşterilerimizin talepleri karşılanacaktır." Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00