Bizler Doğu Akdeniz Üniversitesi'nde okuyan öğrencileriz. 12.03.2001 tarihinde saat 6.45 uçağıyla gitmek üzere rezervasyon yaptırdığımız biletlerimizi saat 6.00'da aldık. Bavullarımızı verirken, "10 kg fazlalık var, bagaj ücretlerinizi ödeyin" denildi. Ödeyip geldikten sonra da "sizi gönderemeyeceğiz, geciktiniz" diyerek bizi beklemeye aldılar. "Buna hakkınız yok" dedik, dinlemediler. Saat 7.00'de kalkan uçakta da "yer yok" diyerek beklettiler. 9.30 uçağına da bindirmediler. Okula 2. dönem kaydını yaptırmamız gerekmekte olup, her geçen gün için 25 USD ödemek durumundayız. Kıbrıs Türk Hava Yolları maddi ve manevi olarak bizleri sıkıntıya soktu. İlgililerin "biz size neleri yapacağımızı gösteririz" şeklindeki sözleri sonucu mağdur edildik. Bu yetmemiş gibi en son uçakta yer açıldı ve Kıbrıs Ercan Havaalanı'na geldik. Bu defa da çantalarımız didik didik aranarak terörist muamelesi gördük, erzaklarımız elimizden alındı. Sayın Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti Cumhurbaşkanımız, siz de evlat sahibisiniz, bu durumun düzeltilmesini talep ediyoruz. Bizlere üvey evlat muamelesi yapılmasını engelleyin... ¥ Doğu Akdeniz Üniversitesi Öğrencileri Bilgisayar kampanyasına girdim mağdur oldum Bundan 2.5 ay önce bir bilgisayar almak için 115$ peşinat, aylık da 35$ ödemek üzere kampanyaya katıldık. Bu esnada, bilgisayarımızın 4-6 hafta arasında teslim edileceği söylendi. Bugüne kadar teslimat yapılmadı, Mayıs sonu veya Haziran'da teslimatın yapılabileceği söyleniyor. Biz de mağdur olduğumuzu belirterek, kampanyadan ayrılmak istediğimizi söyledik. Bize "aldığınız internet kutusunu bayiye teslim edin, paranızı alın" dendi. Bayiye gittiğimizde, parayı teslim ettiklerini, ödemenin ne zaman olacağını bilemediklerini söylediler. Bunun üzerine, Bursa Bölge Müdürlüğü'nden Sami Bey'le görüştüm, o da bana problemin bayi ile aramızda olduğunu, ayrıca paranın ödediğim zamanki kur üzerinden bayi tarafından ödeneceğini söyledi. Ben bu kampanyaya 100$ borç alarak girdim, çünkü bilgisayarla tez ödevi yazıp aile bütçeme katkıda bulunacaktım. Ben iki türlü mağdur oldum; hem bilgisayarım zamanında verilmedi, hem de paramı dalga geçer gibi ne zaman ve ne kadar ödeyeceği belli olmayan bir bayinin insafına terkedildim. Böyle saygın bilgisayar kuruluşlarının beni mağdur etmeyeceğini umarım... ¥ Bahar Karatay - KÜTAHYA Cep mağduru 20.03.2001 tarihinde Cempur İletişim isimli mağazadan Panasonik EB-GD92 cep telefonu aldım. Üç gün sonra, ekran kararıyor, sim hatası görünüyor, tuşlar kilitleniyor, uzun süre hat arıyor, kartı çıkarıp tekrar takınca hiç açılmıyor gibi arızalar hasıl oldu. Satıcıya durumu anlattığımızda cihaz garanti dahilinde Tekofaks Elektronik ve Tek. San. Tic. A.Ş.'ye tamir için gönderildi. Servis teslim formunda görülen arıza, bu cihazın daha önce açılıp kurcalandığı, ayrıca lehim yapıldığı şeklindeydi. Cihaz tamir edilmesine rağmen yine benzer arızaları tekrarlıyor. Satıcıyı arayıp durumu anlatınca (-size sıfır teslim edildi ben sizin tamir ettirmediğinizi nereden bileyim, sattığım her cihazı kontrol etmem mümkün değil, cihazın içine mi girdim gibi) kaba bir tavırla karşılaştım. Sıfır alınan cihazlarda arıza çıkınca, yenisi ile değiştirilmesi yerleşik bir kanıdır. Biz şimdi Tekofaks'tan cihazımızın yenisi ile değiştirilmesini ve bayilerinin de müşteri ilişkilerini gözden geçirmesini bekliyoruz. ¥ Nevin Gaçar - İSTANBUL