Hizmet kusurunun bir bedeli yok mu?

A -
A +

Vatandaş, değişik kuruluşlardan aldığı hizmetin bedelini günü gününe öder. Zamanında yatırılamayan faturalar için gecikme cezaları da ilave edilir. Ödeme geciktikçe bu cezalar katlanır, başka müeyyidelere de başvurulur... Bu gibi olaylar, İSKİ, TEDAŞ, İGDAŞ, TELEKOM ya da GSM faturalarımız sebebiyle hepimizin başına gelebiliyor. Kimse buna itiraz etmiyor, vatandaş, istenen parayı kuzu kuzu ödüyor. Peki bu kurumların verdikleri hizmetlerde bir kusur varsa, vatandaşı zarara uğratıcı, mağdur edici kazalara yol açılırsa; kullanıcıların, tüketicilerin bundan doğacak hakları yok mu? Vatandaşa cezayı bekletmeden kesenler, neden mağduriyetleri gidermede aynı duyarlılığı göstermezler? Bu hakları almak için ille adliye kapılarında yıllarca beklemek mi gerekir? Bü tür bir olay Bakırköy Osmaniye Mahallesi Sığırtmaç Sokak'ta meydana gelmiş. Aynı sokakta Saadet Apartmanında oturan Mehmet Tekkol ve Apartman Yöneticisi Yücel Kaynak'a hak vermemek mümkün mü? "09.12.2005 günü saat 15.00 sularında, sokağımızda bulunan elektrik direğinde patlama oldu. Bundan dolayı sokağımızdaki binalar zarar gördü. Evimdeki buzdolabı, televizyon, çanak anten, kablosuz telefon, kombi zarar gördü, hepsi arızalandı. Bu sırada evde bulunan eşim ve 1 yaşındaki çocuğum, kablo yanıklarından dolayı kendilerini dışarıya atarak canlarını zor kurtarmışlar. Direği tamire gelen ilgili kurumun Bakırköy İşletme Müdürlüğü elemanına sebebini sorduğumuzda; 'rüzgardan dolayı tellerin teması sonucu yüksek voltaj oluşmuş, sizin daire giriş katta bulunduğu için en fazla zararı siz görmüşsünüz, bu direklerin kaldırılarak altyapının yapılması lazım, yoksa ilerde tekrarlanabilir' cevabını aldık. Sağlıksız ve çağımıza yakışmayan enerji dağıtımından dolayı, uğradığımız maddi zararımızın kimin tarafından karşılanacağını bilmemekteyiz. Bu işin sorumlusu BEDAŞ (Boğaziçi Elektrik Dağıtım AŞ) ise, lütfen bu kurumun yetkilileri mağduriyetimizi bir an önce gidersinler; bizi mahkeme kapılarına mecbur etmesinler..." Sıra ilgili ve yetkililerde. Kurumunuzun parasını, zararınızı mahkemeye gerek kalmadan tahsil ettiğiniz gibi, lütfen vatandaşın zararını da mahkemeye gerek kalmadan karşılayın. Bizim mağduriyetimize çare bulun Maliye Bakanlığı'na; Bizler, Defterdarlıklarda Personel Müdürlüğü'ne bağlı olarak çalışan, ancak "Gelir Birimlerine" hizmet veren, "Yardımcı Hizmetler" sınıfında çalışan kaloriferci, aşçı ve bekçileriz. Bedenen daha fazla çalıştığımız ve Gelir Birimine hizmet verdiğimiz halde, kadromuzun Gider Biriminde olmasından dolayı, Gelir Biriminin aldığı mesaiden faydalanamıyoruz. Ya kadromuzla beraber Gelir Birimine alınmamız, ya da görevlendirme suretiyle mağduriyetimizin giderilmesi için emir ve müsaadelerinizi bekliyoruz. > Mağdur personeliniz > Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.