Bir işim gereği, İstanbul Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığı'nı aramam gerekiyordu. Kocaeli'de yaşayan biri olarak, haliyle telefonla, ilgili kuruma ulaşmak istedim. İnternetten ilgili kurumun sitesine girerek, telefon numaralarını öğrendim. Sitede 2 adet numara var; biri 0212 267 09 09 diğeri de 0212 354 94 00. Yaklaşık 15 günden beri, her iki numarayı da yüzlerce defa aradım dersem, abartmış olmam. Her seferinde karşıma, "aradığınız dahili numarayı biliyorsanız tuşlayın, bilmiyorsanız operatör için de 0'ı tuşlayın" uyarısı çıkıyor. Söylenenleri yapmama rağmen, cevap veren olmuyor. Belirtilen numaraları tuşladığınızda, birkaç saniye sonra numara düşüp, tekrar operatör karşınıza çıkıyor. Anlaşılan, vatandaşın iletişim kurması istenmiyor. İnat ettim ve mesai saatleri içinde, her gün defalarca söz konusu numaraları arayıp duruyorum. Sonuç hep aynı, sinir bozucu operatörün sesi ve karşılık verilmeyen yönlendirmeler. Benimkisi inat ya yılmadım ve bu sefer de sitedeki iletişim mailine konuyu aktararak, cevap beklediğimi ilettim. Buna da cevap vermediler. Bir vatandaş olarak Türkiye'nin en önemli vergi dairesiyle iletişim kuramayacak mıyız? Bugün Başbakanlık bile vatandaşın sesine kulak vermek için iletişim hatlarını sonuna kadar açarken, İstanbul Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığı'nın, kendi resmî sitelerinde duyurduğu telefon ve maillere duyarsız kalmasının izahı olamaz. Neden söz konusu vergi dairesini aradığımı da anlatayım da konunun sadece şahsımı ilgilendirmediğini, en az 1 milyon 450 bin kişiyi ilgilendirdiğini belki ilgililer anlar. Bildiğiniz gibi, Bakanlar Kurulu'nun aldığı bir kararla, 29 Ağustos 2012 tarihinden önce (07.10.2001 sonrası) "Bireysel Emeklilik" ya da "Hayat Sigorta" şirketlerinden ayrılanlardan kesilen yüzde 15'lik vergi dilimi için düzenleme yapılmıştı. Belirtilen tarihler arasında sistemden ayrılanlardan, toplam para üzerinden yüzde 15'lik vergi kesintisi yapılıyordu. Bu da büyük rakamlara tekabül ediyordu. Hükümet, bu haksızlığı gidererek, kesintinin ana para üzerinden değil de kâr üzerinden yapılmasını kararlaştırdı. Sigorta sisteminden 07.10.2001-29.08.2012 tarihleri arasında ayrılanların, bir yıl içinde ilgili vergi dairesine başvurmaları gerekiyor. Yeni düzenleme beni de ilgilendirdiği için, gerekli evrakları hazırlayıp, söz konusu vergi dairesine ulaştırdım. Gazetelerde yazılana göre,Türkiye'de 1 milyon 450 bin kişi aynı durumdaymış. Gerekli evrakları gönderdikten sonra, bundan sonraki işleyişin nasıl olacağını öğrenmek için, İstanbul Büyük Mükellefler Vergi Dairesi Başkanlığı'na 15 günden beri ulaşmaya çalışıyorum. Eğer telefonla ulaşabilseydim, Vergi Dairesi Yetkililerine şunu soracaktım; "Evraklarını eksiksiz gönderenlere ödemeleri nasıl ve ne zaman yapacaksınız? Banka hesap numaraları istediniz. Vatandaş her gün söz konusu bankaya gidip para iadesi yapıldı mı, yapılmadı mı diye soracak. Yoksa işlemini tamamladığınız hak sahiplerine kısa mesaj, mail ya da resmî internet sitenizde duyuru mu yapacaksınız?" Sorum sadece bu olacaktı. Verecekleri cevap sadece beni değil 1 milyon 450 bin kişiyi ilgilendireceği için, konuyu önemseyip sizlere aktardım... Asım Yağız-KOCAELİ >>> Şimdi ikinci açılım zamanı 1. Halkın faydalanacağı açılımlara ihtiyaç var, bunlar devam etmeli. 2. Ecdadımız, gittiği yerlerde cami, kervansaray, yol, köprü gibi o zamana göre kalıcı eserler bırakarak kalıcı olduğunu gösterdi, oradaki insanlarla bütünleşti, gönül köprüsü kurdu. Ecdadımızın halkla kurduğu bu yakınlık ve hizmet aşkı, düşmanların mücadele azmini ve şevkini kırıyordu. Şimdi de şehit verilen yerlere benzer hizmetler götürülmeli, yeni gönül köprüleri kurulmalıdır. Halkın değer verdiği türbe, medrese ve ilim merkezleri abad edilmelidir. 3. Bölgeye yardım yapılırken, oradaki esnaf ve halk düşünülmelidir. Dışarıdan gelen mal esnafın tepkisini çeker. Yardım olarak verilenler, oralardaki esnaftan satın alınmalıdır. Hem oradaki esnaf mağdur edilmemeli, hem de halkın mağduriyeti giderilmelidir. 4. Gösteriler esnasında zarar gören esnafın ve halkın zararının, gösteriyi düzenleyen parti veya kuruluş tarafından karşılanmasını sağlayacak bir mekanizma kurulmalı ve uygulanmalıdır. Bir partinin taraftarı cam-çerçeve vb. kırmışsa, onun parası ilgili partiye verilen hazine yardımından veya o partiye ait başka varlıklardan tahsil edilmelidir. Partilerin taraftarlarını kontrol etmeleri ve olayların azalması için bu uygulama caydırıcı olabilir. İsmi Mahfuz >>> Öğrencilere armağan edecek başka kitap mı bulamadınız? Kocaeli Üniversitesi'nde skandal niteliğinde bir olay bu sene yaşandı. Üniversite, bu sene kayıt yaptıran öğrencilerine, "Sevgi" adlı kitabı armağan etti. Fiyatı 20 TL. Kitaptan bazı başlıklar; cinsel sevginin çelişkili veçheleri, Proustçu sevginin tekbenciliği, eros ve cinsel sevgi, Hıristiyan tanrı sevgisi, Erotik sevgi ve dostlukla bağlantılı olarak Hıristiyan sevgisi gibi... Trabzon Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği kurucularından olan ve Cumhurbaşkanı Sayın Abdullah Gül tarafından ikinci defa atanan Kocaeli Üniversitesi Rektörü, acaba neyi amaçladı. Yeni öğrencilere verilecek başka kitap mı yok? Yeni öğrencilere böyle mesajlarla merhaba diyen bu yöneticileri kınıyoruz... Bir grup öğrenci ---------- Adres: İhlas Medya Plaza 29 Ekim Cad. No:23 Yenibosna/ İSTANBUL Tel: (0212) 454 38 22 Faks: (0212) 454 31 00