30 yıldır taşıdığımız liderler bu millete pahalıya maloldu. Her tarafta, televizyon programlarında iç parçalayıcı dramlar eksilmiyor. Avrupa Birliği'ne gireceğiz, acaba bu liderler hazır mı, AB normlarına uygun mu? Artık inanmıyoruz bunlara. Bunlar için meydanlarda bayrak sallayan vatandaşlara seslenmek istiyorum; sen, akraban, komşun, tanıdığın esnaf arkadaşın, çiftçi arkadaşın halinden memnun mu? Etrafımıza, basına yansıyan manzaralara bakılınca, buna "evet" demek mümkün mü? Bizi bu duruma sırtımızda taşıdığımız bu liderler getirmedi mi? Sen aç kalırken, bunlar zengin olmadı mı? Sen bunların umurunda değilsin!... Bırakalım artık takım tutar gibi parti tutmayı. Ülkenin hali ortada, başka söze gerek yok. Hapishaneler icradan yatanlarla dolu, kimin umurunda. Ev sahipleri kiracıları olabildiğince idare ediyor, buna rağmen mahkemeler tahliye davalarıyla dolu. Bunlar yeni makyajlarla geliyorlar, yenilendiklerini söylüyorlar; yutalım mı? Yuta yuta tıkandık, artık hazmedemiyoruz. Bunları besledik, büyüttük, emekliliklerini de hallettik; yetmez mi? Ülke ağlıyor, yarınımız belirsiz. Üniversite bitirmiş gençler ıstırap içinde babalarının emekli maaşıyla geçinmeye çalışıyor. Sorumlular ise bir daha kendilerini seçmemizi istiyor. Bu ihtiras neden? > Ahmet Gözübüyük (Em. Başkomiser) - İSTANBUL PTT'nin asli işi ne? PTT Genel Müdürlüğü'ne; Yakşalık 15 gün önce Çamlıca PTT şubesine 54 adet mektubu göndermek için gittiğimde, orada bulunan görevli memur; "mektup sayısı çok olduğu için Üsküdar veya Ümraniye PTT merkez şubelerinden göndermeniz gerekir" dedi. Üsküdar PTT'sine giderek mektupları oradan postaladım. Asıl görevi posta olan PTT, 54 tane mektubu alamayacak durumda ise, niçin PTT şubeleri açılıyor? Her seferinde Üsküdar veya Ümraniye PTT şubelerine mi gitmem gerekir? PTT Genel Müdürlüğü'nün duruma acilen müdahale etmesini rica ediyorum. Rıfat Bilgin - İSTANBUL Feryadıma kulak verin! Telekom Genel Müdürlüğü'ne; 212 31 73 numaralı telefon abonesiyim. 4 ay önce aldığım telefonuma; 1. ayda 15 milyon, 2. ayda 20 milyon, 3. ayda 77 milyon, son olarak da 1.250.000.000 TL'lik fatura geldi. Telekom'a başvurdum, gelen eksperler telefon hattımda 2 kaçak giriş tesbit ettiler. Buna rağmen, gelen parayı vermem gerektiği söylenince, ayrıntılı faturayı istedim. Onu kontör olarak okuduklarını, ayrıntılı fatura veremeyeceklerini belirttiler. Telefon numaramın değiştirilmesini istedim, bu para yatırılmadan böyle bir işlemin de yapılamayacağı söylendi. "Parayı öde, gerekeni o zaman düşünürüz" diyerek olayı kapattılar. Ben 3 çocuklu dul bir bayan olarak yetkililere sesleniyorum; kocamdan kalan 150 milyonluk maaşla ev kirasını, mutfak masrafını, çocuklarımın okul masraflarını karşılayamazken; benden kaynaklanmayan bir yanlışlığın bedeli neden bana ödetilmeye çalışılıyor? > Gülay Sarı - AFYON Banka şubeleri "havale" geçirtiyor Tüketici hakkı ihlâllerine ilişkin Eylül ayı raporunu açıklayan Müstakil Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi Müdürü Esra İnan "alınan ücretler ve işlemlerin yavaşlığı, havale gönderecek banka müşterilerine havale geçirtiyor" dedi. Müstakil Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi Müdürü Esra İnan'ın konuyla ilgili açıklaması şöyle: Bankaların havale işlemleri için tüketicilerden aldıkları ücretler yoğun olarak başvuru konusu yapılmaktadır. Havale ücretinin daha azını harcayarak havalenin elden tesliminin mümkün olması bir yana, bankaların tüketiciyi bilgisayar ve internet yardımı ile işlemlerini yapmaya zorlamak ve böylelikle maliyetleri düşürmek amacıyla şubelerdeki personel sayısını azaltmaları, basit bir havale işlemi için tüketicilerin yarım gününün banka şubesinde geçmesine neden olmaktadır. Bankaların internet imkânından yoksun ve şubesiz bankacılık işlemlerini yapamayan tüketicileri de düşünmeleri gerekmektedir.