İşlem Masrafı neye göre alınıyor?

A -
A +

Son günlerde bir büyük bankamızın "İşlem Masrafı" adı altında aldığı paralarla ilgili şikayetler peş peşe gelmeye başladı. Bu okuyucularımın iddialarına göre, hiçbir işlem yapılmadığı halde bu kesintiler yapılmış. Parası kesilenler bunun mantığını anlayamadıkları gibi, içlerine de sindirememişler. İşte İzmit'ten Necati Öztürk'ün yazdıkları: "Kardeşim Sivas Temeltepe'de askerlik görevini yapıyor. Dağıtıma gideceği için benden harçlık istedi. Daha önce, bu bankadan, kapatmadığım hesabın bankamatik kartını ona vermiştim. 50 milyon lira borç alıp, gidip hesabıma yatırdım. Kardeşim aradı, yatırdığım kadar para bulunmadığını söyledi. Emin olmak için bankaya gittim. Bir yıldır kapısından içeri girmediğim banka şubesi benden 26.100.000 TL. Yıllık İşlem Masrafı kesmiş! Bu para neye göre alınıyor? Hiç işlem yapmadığıma göre, neden bu isim verilmiş?" Bunlar da Koray Yeşildal'ın yazdıkları: "08.01.2002 tarihinde, bu bankanın Üsküdar Çarşı Şubesi'ndeki 30 milyon TL bakiyeli hesabımın sıfırlandığını gördüm! Bu hesap interaktif telefon talimatı olan bir hesap. Banka müdürünün çalışmıyor, verimsiz dediği hesap için sene boyunca enaz iki cüzdan bitirdim. Bu verimsiz(!) hesabı ben son iki sene hiç kullanmasaydım, ilgili banka da kesintiyi yapmasaydı, hesap çok verimli olacaktı. Aynı gün bir mudinin 'hesapta camiye ait yardım paraları vardı, ne olacak' diye yakınmalarına da şahit oldum. Şahsen, bankanın halkla ilişkiler servisine, sonuç için pek iyimser olmamakla birlikte müracaatta bulundum. İtirazım, kesilen masraf bedeline olmayıp, kesilen tutaradır. Bu uygulama bence yıllık işlem masrafının ötesinde, kolay ve haksız bir kaynak teminidir. Uygulamadan mağdur olan insan sayısı çok fazladır." Bu şikayet de Keban'dan Pirhasan Doğan'dan: "Ocak ayında bana 25 milyon TL havale geldi. Ben bu parayı 1346387 numaralı Elazığ şubesindeki hesabımdan çekmeye kalktım. Hesabın sıfır olduğunu gördüm, sebebini sorduğum yetkililer, bu paranın Yıllık İşlem Masrafı için kesildiğini söylediler. Milyonlarca kişiden yapılan bu kesintiler büyük bir haksızlıktır. İlgililer bu hatalarından dönmeliler." İlgili bankanın bu haklı uyarıları gözönüne alacağına inanıyoruz... Cevap vermek bu kadar mı zor? Çalışma ve Dışişleri Bakanlıkları'nın dikkatine; Ben yurtdışında emekli olmuş bir vatandaşım. Tam 35 sene Fransa Sosyal Sigorta Kurumu'na prim ödedim. Emekli oldum, kesin dönüş yaptım, ama ne yazık ki burada sigortalı değilim. Müracaat etmediğim yer ve makam kalmadı; Çalışma Bakanlığı, Dışişleri Bakanlığı, ilgili genel müdürlükler... Tam bir senedir Malatya Bölge Müdürlüğü'ne her ay bir müracaatım olmakta. Paris TC Başkonsolosluğu'na da defalarca mektupla durumumu bildirdim. Hiçbir yerden bir cevap gelmedi. > Ahmet Koç - Hekimhan / MALATYA Doğalgaz ne zaman bizim sokağa gelecek? İGDAŞ Genel Müdürlüğü'ne; Bağcılar Demirkapı Mahallesi Adil Sokak sakinleri olarak, yıllardır İstanbul içinde en ağır mahrumiyet şartlarında yaşamaya devam etmekteyiz. Özellikle kış mevsimlerinde sobalardan çıkan dumanlar havayı azami derecede kirlettiği gibi, küller sokağı bir köy görünümüne sokmaktadır. Yakın civarımıza kadar gelen doğalgaz her nedense bizim sokağa bir türlü gelmez. Sokak sakinleri olarak ilgililere her sorduğumuzda "tamam bu sene gelecek, seneye gelecek" gibi boş laflarla avutulmaktayız. Bizim sokak zengin insanların oturduğu bir yer değil, ama biz de sokağımızı temiz görmek istiyor, İGDAŞ Genel Müdürlüğü'nden bir an önce Adil Sokağa doğalgaz getirmesini bekliyoruz. > Adil Sokak sakinleri adına Ahmet Arkun - İSTANBUL

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.