Bu ülkede tüketici haklarına ne kadar saygı gösterildiğine, bazı bankaların acımasız uygulamaları altında nasıl ezildiğimize basit bir örnek olsun diye, başımdan geçenleri yazıyorum. Eminim benzer durumlarla karşılaşan birçok vatandaş bulunmaktadır. 16.09.2005 tarihinde Yapı Kredi Bankası ve Garanti Bankası kredi kartlarımın çalındığını fark ettim ve bankaları arayıp kartlarımı iptal ettirdim. Daha sonra da Türkiye'deki bir yabancı bankadan aldığım kredi kartımın da çalındığının farkına vardım ve yine Bankayı arayıp iptal ettirdim. Bu kartlardan yaklaşık 10.500 YTL'lik harcama yapılmıştı. Daha sonra harcama itirazlarımı bankalara yazılı olarak da birçok defa bildirdim. Konunun detayları ile ilgili 4 ayrı faks çektim ve harcamalar benim iradem dışında yapıldığı için, bu paranın kredi kartı hesabıma iadesini istedim. Kartları çalan kişiler aynı tarihte, 2-3 saatlik bir zaman dilimi içerisinde birbirine çok yakın ve hatta aynı yerlerden (Bakırköy Carousel ve Ataköy Galleria içindeki mağazalar) toplam 10.500 YTL'lik harcama yapmışlardı. Organize bir mali suç olduğunu düşündüğüm bu olay için Savcılığa suç duyurusunda bulundum. Diğer kartlarla yapılan harcamaları saat detayları ile birlikte ilgili yabancı bankaya gönderdim. Yapı Kredi Bankası ve Garanti Bankası, gerekli incelemeden sonra harcamaları benim yapmadığımı tespit etti ve tutarları iade etti. Yabancı banka ise, yaklaşık 1 ay geçmiş olmasına rağmen ilgili tutarı (3998 YTL) hâlâ hesabıma iade etmedi. Sürekli olarak bana araştırılıyor, inceleniyor diyorlar. Ancak, bu süreçte kredi kartı hesabım da kesildi ve bu tutar benim yaptığım bir harcamaymış gibi borç olarak görünüyor. Ben bu bankanın kredi kartını mayıs ayında aldım ve henüz hiç kullanmamıştım. Ta ki hırsız bu harcamaları yapana kadar. Bildirim zamanı 24 saati geçmiş olmasına rağmen Yapı Kredi Bankası ve Garanti Bankası incelemelerini tamamlayarak benim yapmadığım harcama tutarlarını kredi kartı hesabıma iade ederken, müşteri memnuniyetine en çok önem veren uluslararası bir banka olarak düşündüğüm bu yabancı bankanın henüz bu yaklaşımı göstermemiş olmasını şaşkınlıkla karşılıyorum. > Rafet Başar-İSTANBUL ------ Servisleri kim denetleyecek? Arızalı araç servise emanet. Peki bu servisleri kim denetleyecek? Çaldıkları düdük, dedikleri dedik!.. Yaptıkları raklamlarda en iyi, en sağlam otomobil olduklarını söylüyorlar, bizde kanıp büyük paralar vererek alıyoruz. Böyle bir araçta, 29 bin kilometrede debriyaj, baskı balata problem çıkarır mı? Servise başvurdum, bunların garanti kapsamında olamayacağını söyleyerek benden 750 YTL aldılar. Olur mu böyle şey? Tüketici haklarını hakkıyla koruyacak bir merci bulunmayacak mı? > Hasan Eriş-GEBZE ------ Bu tarihî çeşmeye su veremez misiniz? İSKİ Genel Müdürlüğü'ne; Üsküdar Bağlarbaşı'nda bulunan Abdülfettah Hazretlerinin türbesi ziyaretçi akınına uğramaktadır. Özellikle Ramazan-ı Şerif ayında gelen Müslümanlar daha da çoğaldı. Türbenin yanında tarihî bir çeşme bulunuyor. Ama bu çeşmenin suyu yıllardır akmıyor. Semt sakinleri olarak türbenin ve çevresinin bakımını yaptırıyoruz. Bu tarihî çeşmeye de siz su veremez misiniz? > Metin Bitikçioğlu ------ Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00