Önceki hafta başımdan geçen ve herkese ibret olacak bir olayı sizlerle paylaşmak istiyorum. Önceki hafta Cuma günü bir alışverişimi Garanti Bonuscard ile yapmak istedim. Ancak POS makinasına "yetersiz bakiye" uyarısı geldi. Çarşamba günü Migros'taki alışverişimde de aynı uyarıyı almış, ama hatlardan kaynaklanan bir sorun diye üzerinde durmamıştım. Çünkü limitim 1.400.000.000 TL idi ve ben taş çatlasa 150 milyonluk harcama yapmıştım. Olsa olsa hatlarla ilgili bir problemdi. Cuma günü de aynı uyarıyı alınca, şüphelendim ve ekstre bilgilerimi kontrol ettirdim, bir de baktım ki kartımla Afyon, Bilecik, Balıkesir, Antalya, Manisa, Aydın gibi farklı farklı şehirlerden limitimi doldurana kadar harcama yapılmış!!! Üstelik, kartımın çalınmamış veya kaybolmamış oluşu daha da tuhaftı. Kart hâlâ bende olduğuna göre, bu harcamaları kim yapıyordu? Neyse, hemen kartı kapattırdım ve iade ettim. Hesap ekstrem üzerinde, bana ait olmayan harcamaları işaretleyerek ilgili makamlara gerekli itirazlarımı yaptım. Şimdi merakla olayın sonuçlanmasını bekliyorum. Banka yetkilileri kartın kopyalanmış olması ihtimali üzerinde durdular. Kart çalınmadığına göre, bu bir hayli kuvvetli bir ihtimal. Peki bunu nasıl yapıyorlar? Ödeme yaparken, kartınızı verdiğinizde, POS makinasından geçirirken, size sezdirmeden başka bir cihazdan daha geçiriyorlar ve bu cihaz kartınızın bütün manyetik alan bilgilerini kopyalıyor. Daha sonra manyetik alan bilgileri sizinkiyle aynı, sizin hesabınızı kullanan farklı bir kart yapıyorlar ve benim de başıma geldiği üzere, sizin limitinizi çıtır çıtır bir güzel harcıyorlar. Ekstre bilgilerimi incelediğimde, harcamaların büyük ölçüde (800 milyon kadarlık) akaryakıt istasyonlarından yapıldığını farkettim. Bilirsiniz, akaryakıt istasyonlarında genelde kimlik sorma alışkanlığı yoktur. 5-7 Kasım tarihleri arasında, yani 3 gün içerisinde yaklaşık 1.350.000.000 civarında bir parayı harcamış, bunu yapan ahlaksızlar. Bunları, herkesin dikkatli olması için yazıyorum. Kredi kartı ile yaptığınız alışverişlerde dikkatli olun. Gerekirse ilgili kişi kartınızı cihazdan geçirirken yanında durun ve başka bir makinadan geçirmediğinden emin olun. Ben bundan sonra öyle yapacağım. Bir de bazı bankaların "önce öde sonra itiraz et" tarzında yaklaşımı var. Bankanızı arayın ve böyle bir olay sizin başınıza gelse tavırları ne olacak, öğrenin. Kullanmıyorsanız limitinizi düşürün ki uğradığınız zarar az olsun. ¥ Zeynep A. Bu halk hakkını helal etmez... Bilindiği gibi, ülkemizin içinde bulunduğu durum içler acısı; en büyük problem ise işsizlik. Son zamanlarda iyice artan hırsızlık, kapkaççılık, cinnet, intahar vb. olaylar işsizliğin eseridir. Her gün televizyon ve gazetelerde; çöplerden yiyeceğini temin eden ve ekmek kuyruğunda bekleyen binlerce insanımızı görüyoruz. Halk bu durumda iken, bu durumu düzelteceğini iddia edenlerin 140.000.000 TL tutarındaki sabah kahvaltılarını hazineye ödettiklerini basından öğreniyoruz. Ve yine beyefendinin aylık cep telefonu faturası 1.705.000.000 Tl.tutuyor, tabii bunu da devlet karşılıyor, bir zorunluluk olmadığı halde... Bütün bunlar bilinen ortaya çıkan gerçekler. Bir de bunun gibi, bilinmeyen nice yetkililerin bulunduğunu söyleyebilirim. Şimdi onlara sesleniyorum; şahsi harcamalarını halkın sırtından (parasından) karşılayanlara, bu halk hakkını nasıl helal etsin? ¥ Hüseyin Uçar - SIVAS Teşekkürler İETT Bir süre önce gazetemizin değerli köşesinde çıkan yazıdan sonra, İETT 36M hat numarası ile Sultançiftliği-Mecidiyeköy arasına otobüs seferleri başlattı. Eski Edirne Asfaltı üzerinde bulunan 50. Yıl Mahallesi durağımız da onarıldı, kapalı durağa kavuştuk. Bu hizmetlerinden dolayı, İETT'ye ve Sayın Nevzat Pakdil'e teşekkürler.. Bu durağın adı "50. Yıl Mahallesi" olarak yazılsa ve S. Çiftliği istikametinde, sağ tarafta bulunan durağımız, B Caddesi çıkışına yakın bir yere, trafik ışıklarından önceki bir yere -düğün salonunun önü olabilir- konulursa; bütün İETT camiası bu mübarek günlerde dua alacaktır. ¥ Erol Kara - İSTANBUL