Milli Eğitim Bakanı'nın dikkatine; Ben, 1999 yılında ÖSS'yi kazanarak, denkliği kabul edilen, Öğretmenlik Sertifikası veren ve mezunlarının Milli Eğitim Bakanlığı tarafından öğretmen olarak atandığı KKTC Doğu Akdeniz Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı Bölümü'ne kaydımı yaptırdım. Eğitim Fakültesince verilen Türkçe-Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenliği Sertifikasını da alarak, dereceye girerek 11.07.2003'te mezun oldum. İstenen belgeleri vererek, YÖK'ten Denklik Belgemi aldım. KPSS-Öğretmenlik Sınavı'nda alanım için gereken barajın üzerinde puan alarak, Öğretmenlik Sertifikamla başvurumu yaptım. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından Adıyaman ili emrine öğretmen olarak atandım. Adıyaman Gölbaşı Akçabel İlköğretim Okulu'nda 8 ay 20 gün Türkçe öğretmeni olarak çalıştım. Bu süreçte Milli Eğitim Bakanlığı'nın açtığı Temel Eğitim Kursu'nu başarıyla bitirdim ve uygulamalı eğitime başladım. 27.05.2004 tarihinde mezun olduğum okulun verdiği Öğretmenlik Sertifikasının ilgi (b) kararda belirtilen esaslara uymadığı gerekçesiyle, Milli Eğitim Bakanlığı'nca görevime son verildi. Bizden bir sene önceki atama döneminde, benimle aynı şartları taşıyanların ataması yapılmış ve asaletleri de onaylanmıştır. Yetkililerin bilgisi ve onayıyla bizim için yapılmış işlemlerin iptal edilmesi anlaşılır gibi değil. İyi bir incelemeyle, işlemlerimizin tamamen mevzuata uygun olduğu ve hiçbir usulsüzlüğün bulunmadığı görülecektir. Büyük maddi külfetlere katlanarak, çok gayret göstererek okulumu bitirdim, kendimi tam bir öğretmen olarak hissettim. Bu görevi de büyük bir şevkle yaptım ve benimsedim. Aradan 8 ay 20 gün geçtikten sonra benim ve 12 arkadaşımın bu şekilde hayal kırıklığına uğratılmamız doğru mudur? Lütfen bu konu bir daha ele alınsın ve yanlış olduğuna inandığımız bu tasarruftan dönülsün... İsmi mahfuz bir öğretmen ADIYAMAN Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan açıklama 07.06.2004 tarihli gazetemizin bu köşesinde, "Süresiz Vekil İmam-Hatipler" başlığı altında bir mektuba yer verilmişti. Konu ile ilgili olarak, Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan gelen açıklama özetle şöyle: "Mevzuatımıza göre, vekil imam-hatiplik görevi, asil imam hatiplik görevi almak için müktesep hak teşkil etmiyor. Münhal kadrolarda açıktan vekaleten görev yapanların iller kuruluşumuzda asil imam-hatip olarak görev alabilmeleri için gerekli şartları taşıdıkları takdirde, önce Başkanlığımızın Sınav, Atama ve Görevde Yükselme Yönetmeliğinin 14. maddesinin (a) bendi gereğince yapılmakta olan, sözlü ve uygulamalı sınav ile mülakat sonucu verilecek imam-hatiplik yeterlik belgesine sahip olmaları gerekir. Daha sonra da, ilk defa kamu hizmeti ve görevlerine atanacakların seçimi amacıyla 10-11 Temmuz 2004 tarihinde merkezî sistemle yapılacak olan Kamu Personel Seçme Sınavı'na katılıp başarı sağlamaları ve ÖSYM tarafından kurumumuz emrine imam-hatip olarak yerleştirme işlemlerinin yapılmış olması gerekmektedir." Ulaşım problemimizi çözün! Bayrampaşa Belediye Başkanı Sayın Hüseyin Bürge'nin dikkatine; Murat Mahallesi sakinleri olarak, sabahları işe gitmekte büyük sıkıntılar yaşamaktayız. Otobüsler bize ulaşıncaya kadar 3 mahalleden geçiyor ve tamamen dolduğu için duraklarda hiç durmuyor. Fatih'e giden bir vatandaş olarak, sabah ve akşam büyük zorluklar çekmekteyim, bazen 45 dakika otobüs bekliyoruz. Sizi başarılı bulduk, üçüncü defa başkan olarak seçtik, lütfen bu sıkıntımızı da çözün... Bekir Göktaş (Bayrampaşa Murat Mahallesi sakinleri adına)-İSTANBUL