Müşteri lehine yapılan düzenlemeler uygulanmayacak mı?

A -
A +

Tüketici lehine bazı yasal düzenlemeler yapılması vatandaş olarak hepimizi bazı beklentilere soktu. Artık eskisi gibi, firma ya da yetkili şahısların canı istedi diye vatandaşın mağdur edilmeyeceğini düşünmüş, ümitlenmiştik. Ama zaman zaman bu köşeden verdiğim örneklerden de anlaşıldığı gibi; henüz o olgunluğa erişilemedi. Salih Çelik'in yaşadıkları da ilginç bir örnek. Tüketici, ya da müşteri olarak, hakkımızın sıkı takipçisi olmadan bu işleri düzeltemeyiz. "4 Ekim 2004 tarihinde Aloe Vera bitkisi üzerine Network Marketing (Ağ Pazarlama) sistemiyle faaliyette bulunan firmaya distribütör olarak kaydoldum. Kayıt evrakımı şirkete göndermemin ertesi günü hiçbir prosedür uygulanmadan kargo ile hemen ürünler geldi. Daha sonra kişisel birtakım sebeplerden ötürü üyeliğimi 15 Aralık 2004 tarihinde iptal ettirerek kullanılmamış ürünleri iade ettim. Ancak ne hikmetse prosedür bundan sonra başladı. İade edilen ürünlerin parasının ne zaman ödeneceğini kendilerine e-posta yolu ile sorduğumda, özellikle 'en geç bir ay içerisinde' diye belirtilmesine rağmen, bugün itibari ile halen bir ödeme yapılmış değil. Bir ay sonra şirket personeli Gurbet Hanım ile görüşmemde, Genel Müdür Yardımcısının yurt dışında olması nedeniyle dosyamın ancak önümüzdeki hafta onaya girebileceğini söyledi. 19 Ocak'ta aradığımda dosyanın henüz onaydan çıkmadığını söyledi. Daha sonra 26 Ocak'ta Gurbet Hanım ile görüşmemde dosyanın onaydan çıkıp Hale Hanıma gittiğini, kendisine ulaştırılmasına müteakip ödemenin hesabıma çıkacağını söyledi. Aynı gün bu sefer Hale Hanım ile görüşmemde; iptal işlemlerinden kendisinin sorumlu olduğunu ve bir süre hasta raporlu olduğundan ve aynı zamanda araya bayram girdiğinden ilgilenemediğini, sponsorumdan yazının daha dün geldiğini ve yeni onaya girdiğini söyledi. (Büyük olduğunu iddia eden firmalarda nedense bir personel hasta olduğunda gelene kadar hiçbir işi yürümüyor!!!) 28 Ocak Cuma gününe kadar muhtemelen onaydan çıkacağı bilgisini verdi. Halen ödeme olmayınca, 2 Şubat günü Hale Hanım ile görüşmemde; dosyanın Genel Müdür Yardımcısından onaydan çıktığını ancak sponsordan puan düşeceği için kendisinden tekrar dilekçe isteneceğini ve gelmeden hiçbir işlem yapılamayacağını arkasından bir daha ve bu defa da farklı bir kişiye onaya gireceğini söyledi. Bu işlemler için tarafıma neden bilgi verilmediğini sorduğumda bana 'bunlar hakkında size bilgi vermek zorunda değiliz, şirketin prosedürü, bekleyeceksiz' diye cevap verdi. Şunu ayrıca belirtmeliyim ki; üye iken her mailime cevap veren bu firma, üyeliğimi iptal ettirdikten sonra göndermiş olduğum hiçbir maile cevap vermedi. Netice olarak biliyorum ki, ödemeyi en az 1 hafta daha alamayacağım, hatta sponsordan yazı gelmezse o da meçhul." Bu tür problemler bitmek bilmiyor. Ama artık bitmeli. Mevzuat da, Türkiye de değişti. Yanlışta ısrar etmek ciddi firmalara yakışır mı? Tüketiciye "e-yardım hattı" açıldı Son iki yıldır, derneğimiz Başvuru Merkezi'ne ulaşan başvuruların yarıya yakını internet üzerinden yapılmaktadır. Halen www.tuketiciler.org adresinde bulunan derneğimizin internet sitesindeki başvuru formunu doldurmak suretiyle Başvuru Merkezi hizmetinden yararlanan tüketici; artık "e-yardım hattı" aracılığıyla sorunuyla ilgili anında ve ücretsiz hukuki yardım alabilecektir. E-yardım hattından yararlanmak isteyen tüketiciler, sikayet@tuketiciler.org adresine yazarlarsa, yardımcı olunacaktır. Başvuru Merkezi, e-yardım hattının yanında eskiden olduğu gibi (212) 567 97 44 nolu telefon ve internet sitemizden yapılan başvuruları kabul etmeye devam etmektedir. Hatice Saadet Kalyoncu (Tüketiciler Birliği Başvuru Merkezi Başkanı)

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.