Öğretmenin önemi her geçen gün artıyor!

A -
A +

Öğretmen ve okul açığı yıllardır devam eden ülkemizde, sürekli artan nüfusumuzu da dikkate alırsak, yeni atanan öğretmen sayısı; emekli olan, vefat eden, istifa eden, kurum değiştiren öğretmen sayısı karşısında yetersiz kalmaktadır. Öğretmen açığını vekil öğretmen, ücretli öğretmen, ek ders karşılığı çalışan emekli öğretmen, 4-B ve 4-C sözleşmeli öğretmen gibi statülerle gidermek, eğitim sistemine zarar veriyor. AB standardı olan 20 kişilik sınıflar düşünüldüğünde, Türkiye'deki öğretmen açığı 250 binlerle ifade edilir. Yüz binlerce çocuğumuz, Anayasamızda güvence altına alınan eğitim hakkından eşit, parasız ve adil bir şekilde yararlanamamakta, tamamen mahrum kalmakta, ya da birleştirilmiş sınıflarda son derece ilkel şartlarda eğitimlerine devam etmektedir. Atanmayı bekleyen 350 bin öğretmen adayımız, yıllardır bir kenarda atıl bekliyor; bu da bize, elimizdeki malzemeyi yeterince kullanamadığımızı veya yanlış kullandığımızı gösteriyor. Program, kaynak, materyal ve öğretmen eksikliği gibi problemlerimiz bulunuyor. Eğitim-öğretimin olmazsa olmazı ise öğretmendir. Hızla gelişen teknolojiye, önemi her geçen gün daha da artan bilgiye ulaşmak için iyi bir eğitime; iyi bir eğitim için de iyi bir öğretmene ihtiyaç vardır. Öğretmenlerimizin sorunlarını çözdüğümüz takdirde, eğitimin problemleri büyük ölçüde çözülecektir. Kendini eğitime adayan öğretmenlerimiz mutlaka diğer meselelerin üstesinden gelecektir, Öğretmenlerin; ücretli, vekil, sözleşmeli gibi iş güvencesinden yoksun ve düşük ücretle çalıştırılması, başta öğrenciler olmak üzere, ülkemizin geleceğine ve eğitim sistemimizin dokusuna büyük zararlar veriyor. Türkiye'de yetişmiş, nitelikli ve deneyimli eğitim kadrolarının başta maaşları ve özlük hakları olmak üzere mesleki ve demokratik problemleri çözülerek, mesleğine küser hale getirilmekten kurtarılması gerekmektedir. Açlık sınırının 2 bin TL'lerle ifade edildiği bir süreçte, öğretmenlere bin 500 TL maaş vermek Türkiye için büyük bir ayıptır. Zorunlu ve vazgeçilmez ihtiyaçlarını dahi karşılamakta zorlanan bir öğretmenden ve eğitim ordusundan nitelikli bir eğitim hizmeti beklemek abesle iştigaldir. Mine Kıvrak (Demokrat Eğitimciler Sendikası (DES) Genel Başkan Yardımcısı) Şili'deki kurtarma operasyonu Şili'de, yerin derinliklerinde mahsur kalan madencileri kurtarma operasyonunu başarılı kılan en önemli noktaları sıralarsak: 1- Sığınma Odasının bulunması, 2- Göçüğün, kömürde olduğu gibi, metan veya kömür tozu patlaması sonucu olmaması (Kömür olsaydı bu işçiler sağ kalır mıydı, bence mümkün olmazdı), 3- 4 inç çapındaki havalandırma amaçlı delinen sondaj delikleri.. (Nefeslik olarak kullanılıyormuş, buradan yiyecek ve su gönderildi, iletişim sağlandı). Nefeslik için biz de havalandırma borularını kullandık. Fakat 4 inç borular gerçekten çok küçük ve neden 4 inç anlamak zor, daha geniş olması gerekirdi. 5- Yer altı ve yer üstü koordinat sisteminin hatasız birbirine bağlanması; eğer hatalı olsaydı, sondajla galeriyi kesmek mümkün olmazdı..Harita yapmak ve hatasız koordinat taşımak çok çok önemli. Harita mühendisinin ve topografların hatasız çalışması çok önemli.. 6- Sondajın hiç sapma yapmadan, 700 metre delinmesi, gerçekten çok zordur ve bu en önemli husustur. Önce delinen 4 inç nefeslik sondajları bence kılavuzluk yapmıştır diye düşünüyorum. Sondajı bilen birisi olarak 700 m sapmadan sondaj yapmak beceri ister. Çünkü 700 metre sonunda deleceğiniz galerinin genişliği 5 metredir. Sondajdan sonra hele muhafaza borusu döşendikten sonra işçilerin çıkarılması bence en kolayı oydu... Abdullah Aközel (Maden Yük. Mühendisi) > Adres: İhlas Medya Plaza 29 Ekim Cad. No:23 Yenibosna/İSTANBUL Tel: (0212) 454 38 22 Faks: (0212) 454 31 00

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.