Okul Müdürleri zor durumda bırakılıyor

A -
A +

İlköğretim ve ortaöğretim okul müdürlerinin asıl görevleri ve misyonları, okullarının eğitim-öğretim kalitesini arttırmak ve okullarından topluma, bilime, insanlığa faydalı bireylerin yetişmesini sağlamaktır. Ödenek yetersizliğinden kaynaklanan çaresizlikle, okul müdürlerimiz, maalesef asıl görevlerinin ve misyonlarının dışına çıkarak, çok farklı işlerle meşgul olmaktadırlar. Herhangi bir okul müdürü yoktur ki bu anlamda okulunu bir ticarethaneye çevirmemiş olsun. Veliler okullara uğramaktan korkar hale gelmişlerdir. Her yıl "kayıt ve karne parası alınmasın" ikazlarına mecburen aldırmayan okul müdürlerimiz, gerçekten zor durumdadırlar. Okullarının temizlik, kırtasiye, fatura, tamir, onarım vs. giderlerini karşılamak için para dilenen durumuna düşmeleri de ayrıca müdürlerimizi rencide etmektedir. Okullarını bu anlamda yönetemeyen okul müdürlerimiz de ya soruşturma geçirmektedirler ya da Çalışma Bakanlığı tarafından icraya verilmektedirler. Okullara olan bu ilgisizlik kaygı vericidir. Okul müdürleri kendi hallerine bırakılmışlardır. Özellikle son zamanlarda ne yapacağını bilemeyen bazı okul müdürleri, öğrenciler için çeşitli kaynak, materyal vs. getiren kitapçılara bazı zorunluluklar getirmeye başlamışlardır. Okulun herhangi bir yerinin tamiri ya da yıllık kırtasiye masraflarını karşılamaları durumunda okullarına kabul etmektedirler. Aynı şekilde, öğrencilerimize tiyatro gösteriminde bulunan bazı tiyatrocu gruplardan da, okullarına pay bırakmaları şartıyla gösterilerini kabul etmek durumunda kalmaktadırlar. Böyle giderse yakında okullara kimse uğramayacaktır. Gün boyu gözleri okul kapısında olan bu müdürlerimizin mağduriyeti giderilmelidir. MEB bu duruma bir çare bulmak zorundadır. Yoksa "okullarımızdan neden kaliteli öğrenciler yetişmiyor" diye hayıflanmanın bir faydası olmayacaktır. Kalitenin ekonomiyle çok yakından bir ilgisi olduğu unutulmamalıdır. Ekonomiyi çözecek olan da devletin memuru değil, bizzat kendisi olmalıdır. > Ufuk Coşkun (Öğretmen-Sen Genel Teşkilatlandırma Sekreteri) > Bir eğitim kurumunu karalamak kime ne kazandırır? Bir televizyonumuzun haber bülteninde, liselerdeki disiplinsizlikle ilgili haberde, İzmir Bornova Anadolu Lisesi'nin de adı geçmektedir. Yapılan haberde, bir Bornova Anadolu Lisesi öğrencisinin, öğretmenine yaptığı hareketin video görüntüleri yer almaktadır. Öğrencinin yaptığı "haka dansı" videosunun başı ve sonu kesilerek, olay çarpıtılmış, öğretmene saygısızlık yapılıyormuş gibi bir hava verilmeye çalışılmıştır. Benzer birçok başka görüntü ile de okulumuz aşağılanmaktadır. Bunun sonucu olarak, öğrenci-öğretmen ilişkisi zedelenmiş, İzmir Bornova Anadolu Lisesi öğretmenleri ve öğrencileri karalanmıştır. Bundan dolayı hepimiz büyük bir üzüntü duymaktayız. Bir eğitim kurumunu ve o kurum bünyesindekileri, bu tür çarpıtılmış görüntülerle küçük düşürmek, aşağılamak kime ne kazandırır? > İzmir Bornova Anadolu Lisesi öğrencileri >> Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.