ÖSS Sınavında öteki Türkiye'nin okulları dökülüyor!

A -
A +

1milyon 615 bin adayın girdiği ÖSS sınavından 47 bin kişi sıfır puan aldı, 818 bin adayın girdiği 2007-OKS sınavından da 27 bin kişi sıfır puan almıştı. Her iki sınav sonuçları bizlere göstermiştir ki; 2007-ÖSS ve OKS başarı demografisi, Türkiye'nin fakirler ve yoksullarıyla ötekileri bir kez daha bıçak gibi ikiye bölmüş, ayırtmıştır. Bir tarafta son teknolojiyle donatılmış, bütün altyapısı tamamlanmış, her branştan birkaç öğretmenin görev yaptığı okullar, öte yandan derslik ve öğretmen açığıyla boğuşan, laboratuarları, teknoloji sınıfları bulunmayan, spor salonları olmayan fakir semt ve kasaba okulları. Ama yarış eşit şartlarda başlıyor. Eşit olmayanlar eşit şartlarda yarışıyor. Sınavda sıfır çekenlerin çoğunun sosyo-ekonomik düzeyi düşük ailelerin çocukları olması, teşhis ve tedavi adına nelerin öncelik teşkil ettiğini ortaya koymaktadır. Fakir halk çocuklarının devam ettiği okullarda başarı oranının oldukça düşük olması Anayasa'da güvence altına alınan, eğitimde fırsat eşitliği ile çelişmektedir. ÖSS'ye başvuran adayların sadece yüzde 10'u örgün öğretim programına yerleştirilebilecek. Türkiye'deki eğitim sisteminin sınav merkezli hale getirilmesi, çok yönlü eğitim yollarının engellenmesine neden olmuştur. Öğrenciler ilköğretimden başlayarak yarış içine sokulmuş ve gençler arasındaki rekabet eğitim kalitesini düşürdüğü gibi, gençlerimizin psikolojisini bozmuş ve gençliklerini, çocukluklarını yaşayamamalarına neden olmuştur. Eğitim sistemi öğrencileri sadece sınavlara hazırlıyor. Tüm eğitim sisteminde sosyo-ekonomik şartlar dahil bölgeler, okullar, cinsiyetler arasındaki eşitsizlikler giderilmelidir. Eğitimde fırsat eşitliği sağlanmalıdır. Aksi takdirde her yıl yapılan sınavlar öncekilerin tekrarı olmaktan öteye gitmeyecektir, eğitim sistemi yeni başarısızlıklar üretmeye devam edecektir. > Gürkan Avcı (Bağımsız Eğitimciler Sendikası Genel Başkanı) > Sınav sonuçları ve eğitimin genel durumu Ülkemizin bugün yaşadığı bir çok sıkıntısının temelinde, eğitim sistemimizin çarpık ve dengesiz yapılanması yatmaktadır. Yanlış bir eğitim yapılanmasının yetiştirdiği insan profili, ülkenin her yönü ile sistematiğini temelden etkilemektedir. 20 milyona yakın öğrenci nüfusu ile ülkemiz insanı, daha iyi bir okul ve buna bağlı olarak daha prestijli bir iş bulma umudu ile her yıl bir OKS (Ortaöğretim Kurumları Giriş Sınavı) ve ÖSS (Öğrenci Seçme Sınavı) sınav stresini yaşamaktadır. Arz ve talep arasındaki dengesizlik ve plansız yapılanma nedeniyle, problem her gün büyümektedir. Ancak, sınav sonuçlarının her yönü ile iyi analiz edilmesi ve geleceğe daha az sorunla girilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu sorunun temelinde, sınavdan çok ne aradığını veya nasıl bir gelecek nesil yetiştirme planı yapamayan sistemin sorunlu olduğu ortadadır. Sınav ve sonuçlarını bir bütün olarak değerlendiren, genelden özele yaklaşımları ortaya koyan ve duruma göre projeksiyon çizen bir yaklaşıma hızla ihtiyaç duyulmaktadır. Sınav başarımız nedir, öğrencilerimiz hangi alanda başarılıdırlar, hangi alanda başarısız, ülkemizin matematik ve fen ortalaması nedir, dünyadaki durumumuz nedir? Kimler sınavı kazanıyor, kazanamayanlar ne durumda, kazananların aile ve sosyoekonomik durumları nedir? gibi bir dizi sorunun cevabını bulmamız gerekmektedir. > Prof. Dr. İbrahim Ortaş > Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.