Bizler, Teknik Eğitim Fakültesi mezunları olup, çeşitli branşlarda çalışan Teknik Öğretmenleriz. Teknik Eğitim Fakülteleri'nde 4-5 yıl süreli örgün öğrenim görerek (teorik ve uygulamalı), Teknik Öğretmen unvanı ile mezun olduk. Ancak, Teknik Eğitim Fakülteleri'nden mezun olan biz Teknik Öğretmenler, şu anda çok büyük bir haksızlıkla karşı karşıyayız. Şöyle ki; gelişen ve değişen Türkiye'de uygulamalı eğitim gören ve sanayi gelişiminde büyük rol oynayacak mesleki bilgi ve becerilerimizi tam anlamıyla gösteremiyoruz. Geçmiş yıllarda Teknik Öğretmen sıkıntısı yaşanılan dönemlerde, birçok Mühendis mesleki eğitim yapan okullara Teknik Öğretmen olarak atanmışlardır. Şu anda ise Mesleki Eğitim yapan okulların ihtiyacını fazlasıyla karşılayacak sayıda Teknik Öğretmen vardır. Meslek lisesi öğrencilerine üniversite sınavlarında adaletsiz katsayı uygulanması, çoğu bölümü tercih ettiğinde ortaöğretim başarı puanının düz liseliye göre çok düşük bir katsayı ile çarpılması, meslek liselerindeki öğrenci sayısının azalmasına sebep olmuş ve Teknik Öğretmenlerin atanmasını neredeyse imkansız hale getirmiştir. Kamu dışındaki sektörlerde yetkilerimizin olmaması sebebiyle, beyaz yaka diye tabir edilen üniversite mezunları arasında bizimle branş ve uygulama alanı aynı olan, ama daha geniş yetki ve sorumluluklara sahip mühendisler tercih edilmektedir. Teknik Eğitim Fakülteleri'nin Avrupa standartlarında hiçbir geçerliliğinin bulunmaması ve diploma denkliğinin olmaması da alanımızdaki hedeflerimizi daraltmaktadır. Bütün bu sebeplerden dolayı, Türkiye'deki sanayiye bilgi ve birikimlerimizin aktarılması engellenmektedir. Bir an önce Teknik Eğitim Fakülteleri'nin yetki ve sorumluluklarının belirlenmesi, yetki alanlarının genişletilmesi hem Türkiye'deki sanayi gelişimini olumlu yönde etkileyecek hem de Teknik Eğitim Fakültesinden mezun olanların iş bulma sıkıntısını ortadan kaldıracaktır. Teknik Eğitim Fakültlerinin, Uygulamalı Mühendislik Fakültelerine dönüşmesini, bu dönüşümün sağlanamaması durumunda yetki ve sorumluluklarımızın genişletilip tekrar yapılandırılmasını, meslek liselerine uygulanan adaletsiz katsayı sisteminin düzeltilmesini, bu öğrencilerin kendi bölümlerinin mühendisliklerini tercih ettiklerinde, ek puan almalarını ya da en azından düz liseli ile aynı şartlar altında sınava girmesini, Teknik Eğitim Fakültelerine öğrenci alırken ya da ikinci öğretimleri açılırken bu problemlerin dikkate alınarak hareket edilmesini istiyoruz. > Emrah Bahalı > 100 YTL'lik zamlarımızı ne zaman alacağız? Ben emekli bir polisim. 1.04.2006 tarihinde yayınlanıp yürürlüğe giren düzenleme ile, Emniyet Teşkilatı çalışanları ve emeklilerine 100 YTL zam ödenmesi yoluna gidilmiştir. Ama bu zamana kadar bu para bana ödenmedi. Acaba yetkililer bir açıklama yapamazlar mı? > Bülent D. (Emekli Polis) > Yüzde 2.5'luk maaş artışı kabul edilemez Bazı kamu çalışanlarına yapılan "Özel Zam" uygulaması ile, kamu çalışanları arasında ayrımcılık yapılmaktadır, bu da huzursuzluğa yol açmaktadır. "Eşit işe eşit ücret" denmiş, ama kamudaki ücret dengesizliği azaltılacağına arttırılmıştır. Yılın ilk altı ayındaki enflasyon kümülatif olarak yüzde 4.53 olarak gerçekleşmiş, maaş artışı ise yüzde 2.5'luk gibi komik bir seviyede tutulmuştur. Bu kabul edilemez durum bir an önce düzeltilmelidir. > Gürkan Avcı (Bağımsız Eğitimciler Sendikası Genel Başkanı) > Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00