Telekom'un ADSL kampanyası ve bürokrasi

A -
A +

Türk Telekom; öğrenci, öğretmen ve okul çalışanlarına yönelik ADSL promosyonu uyguluyor. 31 Aralık 2004 tarihine kadar devam edecek olan bu kampanyadan yararlanmak isteyen öğrenci, öğretmen ve okul çalışanlarından ADSL bağlantı ücreti ve 1 aylık kullanım ücreti alınıyor. Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okulların her birine 200 aboneliğe kadar; üniversitelerin her birine ise 200 aboneliğe kadar promosyon uygulanmaktadır. Bilindiği gibi, bu sistemle; mevcut telefon hattından, aynı anda hem telefon ile görüşme, hem de internete erişebilme imkanı ve başka bazı avantajlar sağlanıyor. Peki bu kampanya gereği gibi tanıtıldı mı; gelen vatandaş yeterince bilgilendirilip, kolaylık sağlanıyor mu? Ne gezer... İşte İstanbul'dan Burhan Çağlar'ın yazdıkları: "ADSL abonesi olmak için Büyükçekmece Türktelekom Müdürlüğü'ne başvurdum. Yeterince ilgi gösterilmiyor, gelenlerle yarım ağız ile konuşuyorlar. Nerede hangi işlem'in yapılacağını ara ki bulasın... ADSL abone işlemlerim tamamlandıktan sonra, gelen bir kişiden, öğrencilerden bağlantı ücreti alınmadığını öğrendim. Görevli memura sorduğumda, doğruladı. Beni bilgilendirmemesine gerekçe olarak da, öğrenci olabileceğimi düşünemediğini söyledi. Benden öğrenci belgesi istediler, belge olarak öğrenci pasomu verdim. İlgili kişi kabul edemeyeceklerini söyledi. Şube şefine müracaat ettiğim, kabul edilmesi gerektiğini söyledi. Sonra abonelik işlemlerini yapan memur, pazarlama şefine telefon etti ve 'kabul edilemiyor maalesef' diye bir cevap verdi. 45 dakika bu şekilde bekletildim. Öğrenci pasosunun üzerinde TC Kimlik Numarası bulunmasına rağmen, 'telefonun üzerine kayıtlı olduğu kişinin senin yakının olduğunu nereden bileceğim' şeklinde bir gerekçe sunuldu. Orada bulunan diğer kişiler de aynı muameleyle karşılaştıklarını söylediler. Ben lise son sınıf öğrencisiyim. Daha genç yaşımızda bu şekilde bürokrasiye maruz kalıyoruz. Yetkililerden rica ediyorum, lütfen özelleştirmeleri bir an önce tamamlayın, memurlara gerekli eğitimi verin..." İnsan anlamakta zorluk çekiyor, amaç kampanyadan faydalanmak isteyen vatandaşın önüne engel çıkarmak mı? Gencecik yaşında bu tür gereksiz ve anlamsız bürokrasiyle uğraşmak zorunda bırakılan Burhan Çağlar, özelleştirmeyi bir an önce istemekte haksız mı? Haksız ücretlendirmeye müdahale edin Ulaştırma Bakanlığı ve diğer ilgili kuruluşların dikkatine; Kullandığım cep telefonuna ait konuşma dokümanını incelemem gerektiğine inandım. Çünkü faturam çok gelmişti. İnceledim, bana söylenen ücret operatör içi 129 bin, diğerlerine 499 bin lira idi. Konuşmalarımı hesapladım, operatör içi 160 bin, diğerleri 630 bin liraya tekabül ediyordu. Operatörü aradım, 6 saniyede bir kontör attığını söyleyerek işin içinden çıktılar. 6 saniye konuşuyorsun 12.900 TL, bir saniye konuşuyorsun yine aynı 12.900 TL; 7 saniye konuşuyorsun 25.800 TL oluyor, yani 12 saniye konuşmuş kadar ücret ödüyorsun... Faturayı inceledim, 6 ve katları, konuştuğumun yüzde biri bile değil. Toplam 125 dakika konuşmuş, 200 dakikanın ücretini ödemiş oluyorum. Yani 16.125.000 TL. ödemem gerekirken, 25.800.000 TL. ödüyorum; 9.675.000 TL fazla alınıyor. Bu haksız ücretlendirmenin ortadan kaldırılmasını istiyorum... > İsmi mahfuz-İSTANBUL Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.