Başta Sayın Başbakan olmak üzere, bütün yetkililer İstanbul trafiğine odaklanmış durumda. İstanbul için vize uygulaması ve araç sayısının azaltılması bile ifade edilmekte. Yeni raylı sistemler, kavşaklar, yer altı geçitleri gibi ilave tedbirler için de harıl harıl çalışılmakta. Ama bütün bu tedbirler, bu kadar göç alan bir şehir için ne kadar çözüm olabilir ki? Taşıt kredilerinin cazip olması, yol ve otoparkların yetersizliği, denetim elemanlarının sayıca az ve etkin olmaması, cezaların caydırıcılıktan uzaklığı, eğitimsizlik gibi etkileyici unsurlar da gözden uzak tutulmamalıdır. Ulaşım sıkıntısının yanında, büyük can ve mal kayıplarına yol açan trafik kazaları sebebiyle de bu problemin bir an önce çözüme kavuşturulması hayati önem arz etmektedir. Bu hususta ilk ele alınması gereken, vatandaşın gideceği yere en kısa zamanda ve kolayca toplu taşıma araçlarıyla ulaşmasını sağlamak için özel kesimin de imkânlarından faydalanmak, gerekirse özelleştirmelere gitmek. Bu imkânı ve kolaylığı bulan vatandaş, gereksiz yere özel otosuyla yollara dökülmeyecektir. Özel araçların sayısını azaltmak için caydırıcı bazı ilave tedbirler de alınabilir (vergi gibi...). Şehiriçi ve şehirlerarası trafik kontrolleri sık sık yapılmalıdır. Hız aşımları, şerit ihlalleri, ehliyetsiz araç kullanımı ve diğer kurallara uymayanlar için daha caydırıcı cezalar (gerekirse hapis cezaları) getirilmelidir. Uzun mesafelerde sefer yapan tüm araçlara çift sürücü kullanma mecburiyeti getirilmeli; kamyon, otobüs ve TIR gibi araçları kullananlara ikinci gün dinlenme mecburiyeti getirilmeli ve bu bilgiler sefer belgelerine işlenerek takip edilmelidir. Denetimlerin daha çok olması için motosikletli görevlilere daha çok ağırlık verilmeli, trafik hizmetleri ve denetimleri de en kısa zamanda mahalli idarelere devredilmelidir. Trafik kazaları sebebiyle hayatını kaybeden vatandaşlarımızın çokluğu, bu tedbirlerin bir an önce alınması görevini yetkililere yüklemektedir. Otomotiv sektöründe ihracata daha çok yönelinmesi için ilave tedbirler alınmalı, iç piyasaya giden otomobil sayısı azaltılmalıdır. Hava, deniz taşımacılığı ve raylı sisteme daha çok önem verilmeli; bu alanlara özel sektörü ve yabancı sermayeyi çekmek için de ilave teşvikler getirilmelidir. Göç olgusunu tersine çevirmek için de ilave ekonomik tedbirler alınmalıdır. 2006 yılının 9 ayında 59 bin 174 trafik kazasının olması herkes için ders olmalı, yolların trafik yükünü çekemediği, bu elbisenin dar geldiği gerçeği kabullenmeli ve bir an önce ilave tedbirler alınmalıdır. > Necdet Akman ------- >>> Emekli maaşları neden düşük? Bazı emekli vatandaşlara verilen maaşların çok düşük olması beni ziyadesiyle üzüyor. Ben genç bir öğretmenim, dikkatimi çeken bir hususu herkesle, özellikle yetkililerle paylaşmak istiyorum. Türkiye'de emekli aylıklarının düşük olmasının nedenlerinden biri, haksız yere emekli maaşı alanlardır. Sağlam oldukları halde malulen emekli olanlar, yeterince prim ödemediği halde çeşitli sahtekârlıklarla durumu farklı gösterenler, sahte boşanmalar... Örnekleri çoğaltabiliriz. 10 binlerce kişinin böyle haksızca paralar aldığını iddia edebilirim. Yetkililer bu olayı daha çok ciddiye almalı ve namuslu vatandaşlar adına olayın üzerine gidilmelidir. > Bir vatandaş -------- Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00