Bayram tatilinde yine çok sayıda kaza oldu. Yetkililerin belirttiklerine göre 77 kişi öldü, 255 kişi de yaralandı. Mal kaybının büyüklüğü, acıların yaptığı tahribat da ayrı... Anlaşılan trafikteki durumumuz pek değişmemiş. Çıkarılan yeni kanunlar da henüz etkili olamamış. Bazı kişilerin sorumsuzca davranmaları çok pahalıya mal oluyor. Etkili bir denetimle bu sorumsuz kişiler de ayıklanamıyor... Bunun yanında bazı seyahat firmalarının sorumsuzlukları da vatandaşı canından bezdirdi. Aslında Salih Çelik'in yaşadıkları, bu bayram tatilinde birçok vatandaşın da maruz kaldığı muamelelerden; bunlar bir bakıma kazaların sebebini de açıklıyor. Yetkililer de her defasında bu olayları geçiştirmekle yetiniyorlar... "Bursa'dan Adana'ya gitmek üzere K. L. E... adlı firmadan bilet aldım. 15 Ocak 2005 günü Saat: 22:00'de 42 YC 408 plakalı Mercedes O403 marka otobüs ile Bursa'dan yola çıktık. 16 Ocak günü saat 08:10'da Ereğli'ye vardığımızda, şoför bize buranın son durak olduğunu ve Adana-Mersin'e gideceklerin yandaki otobüslerden birine binmeleri gerektiğini söyledi. Bize aktarma olacağı söylenmemişti. Mecburen indik ve diğer araçlara baktığımızda yer olmadığını söylediler. Firmada kime ne sorduysak hepsi topu diğerine attı. Biri, Adana otobüsü gitti başka yok diyor, başkası ben bilmem diyor. Hatta biri 'he he gelcek şimdi otobüs kaç tane istiyon??' diye Türkçemizi katleden üslubu ile dalga bile geçti. Sonradan öğrendiğimize göre bu firma Adana istikametine gidecekleri burada bırakıyor, başlarının çaresine bakmalarını söyleyip terk ediyormuş. Allahtan bizim araçta 7 kişi Adana, 8 kişi de Mersin yolcusu vardı; kalabalık olduğumuzdan aynı şekilde davranamadılar. Araç gelecek merak etmeyin diyerek yaklaşık 20-25 dakika beklettiler bizi. Daha sonra 42 YC 586 plakalı Isuzu marka, şehir içi serviste kullandıkları minibüsü getirdiler. Adana'ya gideceği, oradan da Mersin için aktarma olacağı söylenince, Mersin yolcuları ayaklandı, zar zor yola çıkabildik. Şoför de kendi kendine 'yaa bir çay içmeden uykumdan uyandırıp evden çok acele gel diye getirdiler beni' diyerek söyleniyordu. Anlaşılan firma yetkilileri, biz fazla kişi olduğumuz için terketmeyi göze alamamış, mecburen bir şehir içi servis minibüsünü acilen çağırmıştı. Bize "ne yapalım otobüs kalmadı" dediler. Halbuki bizi getiren otobüs terminalde park halinde duruyordu. Ereğli Terminal yetkililerinin de, Ulaştırma Bakanlığı'na yazı yazın diye söylemekten başka bir yardımları olmadı. Neticede biz Adana'ya bu servis minibüsü ile gidebildik ama Mersin için ne yaptılar bilemiyorum." Halbuki bu firmalar yetkililerden izin almışlar, korsan değiller. Ama izni veren yetkililer, ne hikmetse vatandaşın mağduriyeti için duyarlı olamıyor. Sorumsuzluklar, uykusuz kullanılan araçlar ve katliamdan farksız kazalar... Telekom'dan açıklama "Sistemdeki Aksaklıkları da Giderin" başlıklı okur şikayeti ile ilgili olarak Telekom'dan gelen açıklama şöyle: "Kota Kullanımlı ADSL internet erişim hizmetini seçen ADSL abonelerimiz için bir web sayfası hazırlanmakta olup, Ocak ayı içerisinde hizmete girecek ve kullanıcı bu sayfa üzerinden ne kadar veri transferi yaptığını görecektir."