Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı bütün gayretiyle iyi şeyler yapmaya çalışıyor, vatandaşın problemlerinin, zorluk çıkarılmadan çözülmesini istiyor, kolaylıklar için düzenlemelere önayak oluyor. Ama ne her nedense, istenen kolaylıklar bir türlü olmuyor. Bütün iyi niyetlere rağmen, bu işi vatandaşa sunanların alışkanlıkları değiştirilemiyor. Günlerdir Türkiye'nin her köşesinden vatandaşlar arıyor; Bağ-Kur'un kendilerine getirdiği kolaylıkları ve değişiklikleri net bir şekilde öğrenemediklerini söylüyorlar. İlgili kurumun şubelerine gittiklerinde de saatlarca beklediklerini ve tatmin edici açıklamalar alamadıklarını ifade ediyorlar. İstanbul'daki şubede gördüğü muameleyi anlatan Mustafa Tacar, çoğu Bağ-Kur'luya tercüman olmuyor mu? "05.04.2006 günü sabah 8'de Bağ-Kur emeklilik sırasında kuyruğa girdik. 11 numaralı gişedeki bayan görevli, vatandaşları sürekli azarlıyordu. 11.30 sularında sıra bize geldi, doğal olarak, borcumuzun, peşin ödeme halinde ne kadar olacağını, 60 aylık vade yapmamız halinde ne kadar fark edeceği gibi şeyler sorduk. Sadece bir seçeneğimizin bulunduğunu ikisinin cevabını birden veremeyeceğini söyledi. Vatandaş olarak iki alternatifi de bilme hakkımın bulunduğunu, borcumu buna göre yapılandırmak istediğimi, bir görevli olarak da kendilerinin bizi aydınlatmaları gerektiğini bir daha söyledim. Görevli bayan bunun üzerine daha da kızarak,'şu an sadece birini söylerim, seç birini; diğerini öğrenmek için tekrar sıraya girceksiniz' diyerek kestirip attı. Israrlarım işe yaramadı, 'o sizin probleminiz' diyerek âdeta kovdu." Mustafa Tacar ve diğer Bağ-Kur'lu vatandaşlar soruyor: Neden vatandaş yeterince bilgilendirilmiyor? Yapılan değişiklikler ve getirilen kolaylıklar kısaca yazılıp, kurumun belli yerlerine asılamaz mı? Vatandaşın sorularına soğukkanlılıkla cevap verilemez mi? Vatandaş olarak, hayatımız boyunca hep izdiham ve kuyruklara mı mahkum olacağız? > SSK'dan açıklama 30/03/2006 tarihli gazetenizin bu köşesinde yayımlanan Emekli Vatandaşın Banka ve İnternet Çilesi başlıklı yazı için, Sigorta İşleri Genel Müdür V. Dr. Özkan Dalbay imzasıyla gelen açıklama özetle şöyle: "Bilindiği üzere, 08/04/2005 tarihi itibariyle çeşitli kurum ve kuruluşlar tarafından vatandaşlardan istenilen sigortalılık kayıtları ile emekli, dul ve yetimlerimizin aylık miktarlarını gösterir belgelerin verilmesi ve aylık alınan banka/PTT şubelerinin değiştirilmesi işlemlerinin internet ortamında yapılmasına başlanmıştır. Gerek müdürlüklerimiz aracılığıyla, gerekse internet ortamında banka şubeleri değiştirildiği zaman, hesap numaraları değişmekte ve yeni hesap numaraları bankalar tarafından Kurumumuza bildirilmektedir. Habere konu olayda, Kurumumuz emeklisi internet ortamında banka şubesini, T.C. Ziraat Bankası Büyükçekmece Şubesinden, aynı bankanın Yenibosna Şubesi olarak değiştirmiş. Ancak, banka şubesi değişikliği nedeniyle hesap numarası da değiştiğinden, eski hesap numarasına ait bankamatikle bankanın diğer şubesindeki yeni hesap numarasına gönderilen aylığını çekmeye çalıştığı anlaşılmıştır. Bankacılık sisteminin işleyişinden kaynaklanan bu durumla ilgili olarak, Kurumumuz web sitesinden internet ortamında banka değişikliği yapılmasıyla ilgili herhangi bir sorun yaşanmamıştır." > Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00