Sağlık alanında yapılan reformların önemini her vesileyle belirtiyorum. Sağlık Bakanı Recep Akdağ ile Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Murat Başesgioğlu'nun koordineli bir şekilde yaptıkları çalışmalar her zaman hatırlanacaktır. Bütün hastanelerin SSK'lı vatandaşlara açılması, yıllardır cesaret edilemeyen adımların atılması tarihe geçecek başarılardır. Ama bunda da alışkanlıkları değiştirmek, aksamaları bir anda bitirmek kolay olmamaktadır. Hâlâ birçok hastanede muayene olmak, tedavi olmak sıkıntılı olmaya devam etmektedir. Birçok vatandaş randevu alamadığı için tedavi olamıyor. Bazı özel sağlık kuruluşlarının ücretlendirme sistemleri de vatandaşın şikayetine yolaçmaktadır. Ama vatandaş bu hususlarda daha çok bilgilendirilirse, ya da ilgili kuruluşların belirgin yerlerine aydınlatıcı bilgiler asılırsa birçok iş kendiliğinden hallolur. Mesela İstanbul'dan yazan Hayri Öztürk'ün hastanede yaşadıklarıyla ilgili konularda merak ettiklerini hemen bildirmek lazım. Birçok vatandaş bunları merak etmektedir. "İstanbul'daki bir özel hastanede oğlumu Hipospadias teşhisiyle ameliyat ettirdik. Hizmet ve ilgi için onlara da teşekkürlerimizi ilettik. Fakat fiyat için nasıl bir yöntem uyguladıkları belli değil. Yapılan yeni düzenlemeler bizleri fazlasıyla memnun etmişti. Fakat fiyatlar hususunda tamamen hastanelerin inisiyatifine mi kaldık, bunu merak ediyorum. Hangi hastalık için SSK'nın ne kadar ödeme yaptığı gibi bazı konuları vatandaş olarak bilmediğimiz için, hastane muhasebelerinin önünde pazarlık yapar duruma düşüyoruz. SSK'lı hastalar özel hastanelerde ameliyat olduğunda veya muayene olduğunda Sağlık Bakanlığı'nın bu hastanelere yapacağı ödemeler belli midir? Bu durum özel hastanelerde pazarlık sistemini meydana getiriyor ve belki de tedavi için gecikme durumları meydana gelebiliyor. Mesela bir ameliyattan sonra (15 gün dolmadan) bu ameliyata bağlı olarak bir tedavi daha uygulanırsa (mesela sonda takılması) bundan ek fiyat talep edilmesi (SSK'nın ödemediği söylenerek) doğru mudur? Bu hastanelerde alınan muayene ücretleri Sağlık Bakanlığı'nın belirlediği bir sisteme göre mi, yoksa tamamen pazarlık sistemi ve serbest piyasa şartlarına göre mi (her hastane farklı tarife uyguluyor) belirleniyor?" Birçok vatandaşın her gün yaşadığı ve merak ettiği konular bunlar. Herkes en yakınında bulunan sağlık tesisine gidebilmeli, ama fiyat hususu da açıklığa kavuşturulmalıdır. Zor olan başarıldı, bu küçük adımlar da daha hızlı atılmalı; hizmeti aksatan bürokratik alışkanlıklar ve engellemelere de artık müsamaha gösterilmemelidir. > Kısa bir mesafeye 3 vasıta fazla değil mi? İETT Genel Müdürlüğü'ne; Daha önce, İETT'nin İstoç-Bakırköy hattı vardı. Ateştuğla'dan (Mahmutbey) binen biri rahatlıkla Yenibosna'da inebiliyordu. Bu hattı kaldırdılar. Mahmutbey yoluna verdiler. Yenibosna'ya bu kadarcık kısa bir mesafeden gelmek için 3 vasıtaya biniliyor. Yeniden hattımızın verilmesini istiyoruz. Daha çok dar gelirli kesimin yaşadığı bu semtlere vasıta kolaylığı sağlamasını İETT'den özellikle rica ediyoruz. Örnek: Ateştuğla'dan minibüse binip Güneşli'de iniliyor. Güneşli'den tekrar binilip Yenibosna Beşyol'da iniliyor. Oradan ya yürünüyor (yağmurlu havalarda veya tinercilerin cirit attığı gecenin geç vakitlerinde) veya üçüncü bir vasıta ile iş yerine kadar minibüse gidiliyor. Halbuki tek İETT otobüsü ile bu problem çözülebiliyor. > Ateştuğla-Kirazlı Sakinleri > Tel: 0 212 454 38 22 Fax: 0 212 454 31 00