Yatırımcının hakkını kim koruyacak?

A -
A +

Borsa hareketlendi, büyük bir çıkış yaptı. Birçok vatandaşımız da tasarruflarını bu alana kaydırdı. Ama geçmişte yaşanan büyük mağduriyetleri hatırlatanlar da oldu. Bazı aracı kurumlar iflas etti, kapandı. Bu kurumlarla çalışan vatandaşların tasarrufları ile ilgili bir bilgi var mı? Bu tür aracı kurumlarda hesabı bulunup, mağdur edilmiş yatırımcı sayısının 50 bini aştığı söyleniyor. İstanbul'dan arayan Fatma Nermin Ertürk de, Borsacı Yener Kaya ile çalışanlardan. Hatırlanacağı gibi, Yener Kaya arabasının içinde yakılarak öldürülmüş olarak bulunmuştu. Mağduriyet de o günden sonra başlamış: "Yener Kaya'nın ölümüyle, hisse senetlerimizi, tasarruflarımızı kaybettik. Aradan 8 yıl geçti, hâlâ hakkımızı alamadık. İflas masasına kaydını yaptıran ilk alacaklılardan biriyim. SPK, Takas Bank varlıklarımızı kabul ettiler, resmi belge verildi. Senelerdir bilirkişi, yetkililer bizi oyalayıp durmaktalar. Bilirkişinin nasıl çalıştığını bilmiyor, güvenimizi yitiriyoruz. Yetkililer topu birbirlerine atmakta, kiminle muhatap olacağımızı bilememekteyiz. Yıllar geçtikçe mağduriyetimiz artmakta, sabrımızla umudumuz da tükenmektedir. Oğlum askerden döndü, işsiz. Tam bu birikimlerimize ihtiyacımız olduğu bir dönemde, yetkililerin, sorumluluklarının gereğini yapmamaları yüzünden başkalarına muhtaç hale düşürüldük. Bu vurdumduymazlığa, sorumsuzluğa artık tahammülümüz kalmadı. Lütfen muhatabımız açıklansın; SPK mı, Takas Bank mı, ya da bir başka kurum mu? Yoksa bu işin üstü de mi örtülmek isteniyor?" Mağduriyetimizi giderin Vakıflar Bankası Genel Müdürlüğü'ne; Ben çalışan bir anneyim. Biri ilkokul birinci sınıfa, diğeri de anaokuluna giden iki çocuğumuz var. Bankanızın Merzifon Şubesi'nde çalışan eşimin tayini, genel seçimlerden 10-15 gün önce Çankırı'ya çıkarıldı. Aslında başka birisinin tayini çıkarılmıştı, ama sendika temsilcisi olduğu gerekçe gösterilerek, onun yerine eşimin tayini çıkarıldı. Eşim hafta sonları büyük sıkıntılara katlanarak gelebiliyor. Aile düzenimiz bozuldu, mağdur edildik. Yaptığımız müracaatlar da netice vermedi. Lütfen bu işi düzeltin, mağduriyetimizi giderin... -Hakime Yüksel-MERZİFON- "Zorunlu Tasarruf Fonu"ndaki param ne zaman verilecek? TC Ziraat Bankası Tasarruf Teşvik Hesapları Şubesi yetkililerine; Bilindiği gibi zorunlu tasarruflarda biriken ana paralar Mayıs ayında geri ödendi. Fakat benim son altı yılda kesintilerimin yatırıldığı numara mutemet tarafından yanlış yazıldığı için, paramı alamadım. Yanlışlığı düzeltmek için, evrakların düzeltilmiş icmallerini Ziraat Bankası Genel Müdürlüğü'nde ilgili bölüme iadeli taahhütlü olarak gönderdim.12 Mayıs'ta yetkili memur tarafından teslim alındığını öğrendim. Herhangi bir gelişme olmaması üzerine yine kurumum tarafından resmi bir üst yazı ve bilgisayar disketi ile aynı bilgiler Ziraat Bankasının Sivas şubesine üç ay önce teslim edildi. (Maalesef, tüm personelin bilgilerinin gönderilmesi gerekçesiyle disket iade edilmiş) Her hafta bankaya dilenci gibi gidiyorum. Diğer mağdurların da benden farklı durumları yok. Ne yazık ki, durumda hiçbir gelişme olmadı. Mağduriyetimin düzeltilerek ödememin yapılmasını ilgililerden istirham ediyorum. -Hüseyin Özkaynakçı-SİVAS-

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.