BU HAFTA PAZAR KAHVESİ'NİN KONUĞU İHLAS YAYIN HOLDİNG FİNANS KOORDİNATÖRÜ MUSTAFA SELÇUK İHLAS MEDYA TEK ÇATI ALTINDA Haziran ayında halka arz olan İhlas Gazetecilik'in ardından İhlas Grubu'nun medya varlıklarını bir çatı altında toplayan İhlas Yayın Holding halka açılıyor. GELECEĞİNİZ İÇİN.... "Bu güce ortak olun" sloganı ile yola çıktıklarını söyleyen İhlas Yayın Holding Finans Koordinatörü Selçuk, "Sloganımız sade ve açık. Gelin bu geleceğe ortak olun" dedi. 3 ANA SEKTÖRDE GÜÇLÜYÜZ İhlas Yayın Holding Finans Koordinatörü Mustafa Selçuk, İhlas Hol-ding'in pazarlama, inşaat ve medya alanında güçlü olduğunu belirterek, bu sektörlere ağırlık verdiklerini söyledi. SUNUŞ Bu haftaki konumuz, elinize aldığınız gazetemizin bağlı olduğu İhlas Yayın Holding'in halka arzı.... Konuğumuz ise, İhlas Yayın Holding Finans Koordinatörü aynı zamanda gazetemizin ekonomi yazarı Sayın Mustafa Selçuk... Kendisiyle 40 yılı devirerek, bazen zor, bazen zordan daha zor, ama hep ümitle, hep gayretle geçen, sonunda da kitlendiği amaca ulaşan binlerce kişilik bir ailenin, müessese olabilmeyi başarmış bir kurumun çatısı altında geçen başarı dolu 16 yılını, İhlas Holding'i, şirketlerin halka arz sürecini konuştuk. Hepimiz bugünden itibaren yatırımcı adaylarıyız ve bakalım bu söyleşi sonrasında ne kadarımız bu müessesenin sermayedarı olacağız? Dilim döndüğünce hepimiz için sordum; konuğum da sabırla cevapladı... Hadi buyurun hep beraber İhlas Yayın Holding'i daha yakından tanıyalım ve halka arz sürecine tanık olalım. İhlas Holding'deki istikrarla geçen 16 yıllık geçmişinizden başlayalım derim sohbetimize, aynı kurumda hele de finans gibi değişkenliğin çok olduğu bir alanda geçen bunca yılın çok özel nedenleri olmalı? Haklısınız... Bu meslekte insanların bir yerde 16 yıl çalışması pek sık görülen bir durum değildir. Bu şirket bana çok şey verdi, kariyerimi burada oluşturdum. 94 yılından beri bu yapının içinde tecrübe kazandım, bilgi edindim. Fakat ne bu saydıklarım ne de maddi imkânlar bir şirkette 16 yıl çalışmanın temel motivasyonları değildir. Beni burada tutan en önemli unsur kurucumuz ve büyüğümüz Enver Ören Bey'in insaniyeti, merhameti, sevecenliği ve çalışanlar arasında oluşturduğu güven ortamıdır. İş hayatında maddi imkânlar önemli değildir demiyorum ama eğer manevi değerlerle beslenmiyorsa insanları motive etmeye yetmez. Ben bu şirkette huzurla çalıştım. En yorgun günümde bile evime huzurla gittim. Sadece benim için de değil, grubun genelinde böyle bir hava vardır. - Grubun 40. yılı ve bu kırk yılda ülke ekonomisi de ciddi badireler atlattı. Ülkemizdeki şirketlerin geçmişine bakıldığında 40 yıl ayakta kalabilmek büyük bir başarı... Grubun sıfırdan belli bir büyüklüğe ulaşan meşakkatli yıllarında ben yoktum ama bütünü değerlendirebilme fırsatım da oldu bulunduğum yıllar içinde. Türkiye'de özellikle 1980 sonrasındaki ekonomik liberalizasyonla birlikte ülkenin gelişmesine paralel olarak İhlas Grubu da büyümüş gelişmiş, işlerini çeşitlendirmiş bir şirkettir. İlk 10 yıl sadece gazete vardır. - Sanırım 10 yılın sonunda gazetenin başarı grafiği de hızla yükseliyor. Evet, Enver Bey; 80'lerde ülkenin de büyümesiyle daha cesaretli adımlar atıyor, gazeteyi daha güçlendirmek, büyütmek istiyor. Dünya Gazete Sahipleri Sendika'sının toplantısında Japonya'nın en büyük gazetesi olan Asahi Gazetesi'nin sahibiyle tanışıyor. Asahi'nin çok büyük bir kısmının elden dağıtıldığını görüyor ve modeli ülkemize getiriyor. Amerika'da gazetelerin dörtte üçü, Japonya'da yüzde 80'i bu yöntemle dağıtılıyor. Bugün de Türkiye Gazetesi'nin en güçlü yanı elden dağıtım. Bu da sadık okuyucu sağlıyor. BİAK verilerine göre Türkiye Gazetesi okuyucusunun yüzde 78'i sadece Türkiye okuyor. 400 bine yakın "özel" okuyucusu var yani... Bu, gazeteyi güçlü kılıyor. İhlas Holding'in geçmişinden bugünkü yapısına geldiğimizde; Bu bilinçle kendimize baktık ve dedik ki rekabette güçlü olduğumuz üç ana grup var. Pazarlama, inşaat ve medya. Bu sektörlere ağırlık verdik. Konut üretiminde başarılıyız.. Pazarlama teşkilatımızın Türkiye'de kapısını çalmadığı ev yok gibidir. 2001 krizi sonrası alınan sağlıklı kararlar, İhlas Grubunu, kâr üreten ve sağlam bir sermaye tabanına dayanan, borçluluk oranı düşük, etkin çalışabilen dinamik bir yapıya taşıdı. Ve hamdolsun, ülkemizin ekonomik büyümesinde, istihdamında İhlas Grubu da pay sahibi olmaktadır. 40 YILDIR KESİNTİSİZ YAYIN - Medya ve yayıncılık faaliyetleri çok önemli. Evet, İhlas Grubunun tarihi 40 yıl önce Türkiye Gazetesi ile başlar. Markası Türkiye olan kaç ürün var? 40 yıldır kesintisiz yayınlanıyor. Türkiye'de kurulduğundan beri el değiştirmemiş başka gazete yok. Kırılmayan bir çizgisi var. Kendisini yenileyebilen ama temel değerlerinden de sapmayan bir gazete... Gazetenin okuyucu-reklam veren nezdindeki güçlü algısının altında bu gerçek var. Türkiye okuyucusu şunu bilir: Gazetesi her haberi yayınlayamamış, yetiştirememiş olabilir; ama yayınladığı her haber doğrudur. Türkiye'de en az tekzip edilmiş gazete Türkiye'dir. Aynı durum TGRT Haber TV için de geçerlidir. Türkiye'de 24 saat haber veren tek televizyon TGRT Haber'dir. Haberlerde yorum yoktur. Haber neyse o verilir. Bugün Türkiye'de veya dünyada ne olup bittiğini 15-20 dakikada öğrenmek istiyorsanız, doğru adres TGRT Haber TV'dir. - Gazeteden sonra şimdi de İhlas Yayın Holding'i halka arz ediyorsunuz... Güçlü, güvenilir olmanızın yanı sıra neden Yayın Holding'in hisselerini almalıyız? Elbette ki ekonomik değer üretmeden sadece itibari değerlerle bir yere gitmek mümkün değil. Mutlaka ikinci bir değer üretmek lazım. İhlas Grubu her bir sektörü ile ciddi bir ekonomik değer üretiyor. Ürettiği kârla yatırım yapıyor. Biz İhlas Grubu'nun medya varlıklarını bir çatı altında toplayan İhlas Yayın Holding'i halka arz ediyoruz. İhlas Yayın Holding ismi altında, 4 ay önce halka açılan Türkiye Gazetesi var, İhlas Haber Ajansı (İHA) var, TGRT Haber TV, TGRT Belgesel TV, TGRT FM Radyo var, Mobil Sanal Operatör lisansına sahip olan İhlas İletişim var, 25 adet sektörel dergiyle, fuarcılık şirketiyle İhlas Gelişim var... Digital Signage teknolojisiyle kapalı devre televizyon sistemleri kuran Alternatif Medya var. Bu medya varlıklarından oluşan bir bütünlüğü halka arz ediyoruz. Dolayısıyla bir hisse senedi alan kişi tüm bu şirketlerin büyümesinden, kârından pay almış oluyor. Yani bir defada birden fazla şirkete dolaylı olarak ortak oluyorlar. Önümüzdeki süreçte medyanın geleceğine inanan bir yatırımcı için en doğru hareket İhlas Yayın Holding gibi bir şirkete ortak olmaktır. - Bir medya grubunun en önemli geliri reklamlardır, büyümeyi de doğrudan etkiler bu manada sektörün geleceğini nasıl görüyorsunuz? Yayın grubunda satış ve reklam gelirleri ana unsurdur. Gazete ve dergilerde ikisi bir aradadır. Televizyon ve radyoda sadece reklamdır. Türkiye'de gazete satışları günlük 5-6 milyon adettir. Gazetelerin okunabilirliği arttıkça reklam oranları da artar. Türkiye'de kişi başına düşen reklam oranı Avrupa'nın yarısı kadar. Medya geliştikçe kârlılıklar da artıyor. Önümüzdeki 10 yıl içinde büyüyecek çok önemli sektörlerden birisidir medya. - İHA çok önemli bir stratejik varlığımız. Haber ajansçılığı da giderek önem ve değer kazanıyor. Dünya'da 2 büyük haber ajansı var; 3.'sü İhlas Haber Ajansı. Bunu dünya kabul ediyor. İhlas Haber Ajansının bugün dünyada 40'ı aşkın bürosu var. Sudan'dan, Londra'ya, Washington'a kadar. Dünyanın 9 yerinde 24 saat canlı yayın yapabilecek stüdyoları var. Ve bunlara bir o kadar daha eklenecek. Bir örnek verecek olursak Haiti'nin yaşadığı depreme en hızlı ulaşan ekiplerden birisi İHA'dır. Güney Asya'da yaşanan tsunamide Phuket Adası'na ulaşıp dünyaya ilk görüntüleri geçen İHA'dır. Tabii habere ilk ulaşmak, sadece itibarı değil geliri de artırır. Zira ilk görüntünün, ilk fotoğrafın, ilk haberin maddi değeri çok yüksektir. İHA da bu konuda tescillenmiş bir başarıya sahiptir. - TGRT Haber Rolling News formatında yayın yapıyor. Türkiye'de de dünyada da televizyon yayıncılığında bir değişim yaşanıyor; genel eğlence kanallarının dışında giderek güçlenen tematik kanallar var. Sadece habere veya spora, sanata odaklanan kanalların geleceği çok parlak görünüyor. Ve izlenme oranları da gittikçe artıyor. Dolayısıyla reklam verenler de bu gelişmenin farkında. Siz izleyiciye tercih edeceği yayını yaparsanız ve izleyicinin değişen önceliklerini dikkate alırsanız, reklam verenler de sizi tercih eder. TGRT Haber TV, isminin gereği olarak sadece haber verir. Ve bunu da yalın, anlaşılır, objektif bir üslupla yapar. 24 saat boyunca 48 defa güncellenen bültenlerle izleyicinin karşısına çıkar TGRT Haber... Türkiye'de "rolling news-sürekli haber " formatını uygulayan tek haber televizyonudur. İMKB'DEKİ ŞİRKET SAYISI AZ - Önceliğimiz ve amacımız yatırımcının mutlu ve huzurlu olması. Türkiye Gazetesi'nin sahibi olan İhlas Gazetecilik'i haziran ayında başarılı bir şekilde halka arz ettik. O halka arzda yaşanan talep, güvenin ve şeffaflığın sonucudur. Birinci önceliğimiz yatırımcının mutlu olması. İhlas Yayın Holding'in halka arzında da amacımız budur... Halka arzın en büyük şartı şeffaflıktır. Bir şirket halka açılıyorsa kendine güveniyor demektir. Kârlı bir şirket olduğunuza inanıyorsanız ve kârı korumayı amaç edinmişseniz halka açılmaktan çekinmezsiniz. Halka arz, şirketler için kalıcılığı destekler. Türkiye'de 400- 500 civarı halka açık şirket var İMKB'de işlem gören. Henüz 1000 bile değil. Amerika'yı geçin, Kahire borsasında bile halka açık şirket sayısı bizden fazla. O yüzden, SPK Başkanı ve İMKB Başkanı'nın birlikte başlattıkları halka arz seferberliği şirketler için, yatırımcılar için, bu ülke için çok faydalı olacaktır. - Hisselerin ne kadarını halka arz ediyorsunuz? Halka arz sürecini anlatır mısınız? İhlas Yayın Holding'in sermayesinin yüzde 25'ini halka açıyoruz. Halka arz fiyatı hisse başına 1.3 TL olacak. Yani fiyat aralığı da koymuyoruz. Tek bir fiyat olacak. Oyak Yatırım liderliğinde, 25 aracı kurumdan oluşan bir konsorsiyum ile, 25-26 Ekim tarihlerinde talep toplayarak halka arzı gerçekleştireceğiz. Kapsamlı bilgi edinmek isteyenler www.ihlasyayinholding.com.tr'yi ziyaret edebilirler, ilanlarımızı takip edebilirler. Haziran ayında gazetemizi halka arz ederken "Türkiye'ye ortak olun" demiştik, şimdi de "bu güce ortak olun" diyoruz. Sloganımız sade ve açık: Biz geleceğimize güveniyoruz, gelin siz de bu geleceğe ortak olun diyoruz. TGRT HABER TV İLE 24 SAAT HABER Türkiye'de 24 saat haber veren tek televizyon kanalının TGRT HABER TV olduğunu dile getiren İhlas Yayın Holding Finans Koordinatörü Mustafa Selçuk, "Haberlerde yorum yoktur. Haber neyse o verilir. Bugün Türkiye'de veya dünyada ne olup bittiğini 15-20 dakikada öğrenmek istiyorsanız, doğru adres TGRT HABER TV'dir" dedi. DÜNYANIN 3. BÜYÜĞÜ: İHA İhlas Haber Ajansı'nın dünyanın 3. büyük haber ajansı olduğunu ifade eden Mustafa Selçuk, "İHA'nın bugün dünyanın 9 yerinde 24 saat canlı yayın yapabilecek stüdyoları var. Ve bunlara bir o kadar daha eklenecek" dedi. TÜRKİYE YAZMIŞSA DOĞRUDUR Türkiye Gazetesi'nin 40 yıldır kesintisiz okuyucusuna hizmet verdiğini ifade eden Selçuk, Türkiye'nin en az tekzip edilen gazete olduğuna dikkat çekerek, Türkiye'de çıkan her haberin doğru olduğunu söyledi.