Otomotiv markaları yılın son ayında uyguladıkları kampanyaların meyvesini topladı. "Sıfır faiz" ve "uzun vade" avantajları sunan bazı markalar stoklarını eritti. Otomotiv temsilcileri yılın son günlerinin otomobil almak için uygun zaman olduğunu ifade ediyor. Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış AŞ Üst Yöneticisi (CEO) Ali Haydar Bozkurt, otomotiv sektörü için yılın son ayının her zaman en hızlı ay olarak yaşandığını söyledi. Bu yılın da farklı geçmediğini aktaran Bozkurt, aralık ayında satışların, kasım ayına göre yüzde 50 daha yukarıda seyrettiğini ifade etti. Bozkurt, artık otomobillerin model yılının mali yılla beraber değişmesi nedeniyle markaların aralık ayında stok durumlarına göre ilave kampanyalar uyguladıklarını dile getirdi. Toyota özelinde ise çok iyi bir ay geçirdiklerini belirten Bozkurt, "Daha ayın kapanmasına bir hafta varken neredeyse satış hedefimizi tutturduk. Daha fazla stokumuz olsaydı çok daha fazla satış gerçekleştirebilirdik" dedi. Bozkurt, otomotiv sektörünün döviz kuruyla çok paralel bir ilişkisi olduğuna dikkati çekerek, "Döviz kuru uzun dönem yüksek seyrederse kaçınılmaz olarak fiyatlara yansıyor. Ama hiçbir zaman döviz kurunu ürünlerine bire bir yansıtan sektör olmadık. Geçmişteki iniş çıkışları otomobil fiyatlarına bire bir yansıtmış olsaydık, fiyatlar yüzde 30 artmış olurdu" değerlendirmesinde bulundu.
Sorumluluk projesi91. yılını kutlayan Türkiye Turing ve Otomobil Kurumu (TTOK) kamu yararına yaptığı çalışmalara devam ediyor. İçişleri Bakanı Efkan Âlâ'nın açılışını yaptığı proje kapsamında motosiklet ile yemek ve paket teslimatı yapan kuryelere yönelik güvenli sürüş ve kurallara riayet odaklı ücretsiz eğitim seminerleri düzenleniyor. İçişleri Bakanı Âlâ, burada yaptığı konuşmada, kursa katılanları ve TTOK'yı girişimi sebebiyle tebrik etti. Eğitim çalışmalarının ve alınan tedbirlerin trafik kazalarının azalmasında son derece önemli olduğunu vurgulayan Âlâ, öğrencilere seslenerek, "Bir bilgi iki şekilde elde edilebilir. Birisi teorik bilgi. Bunun maliyeti çok düşüktür ve getirisi çok yüksektir. Bir de eskilerin tabiriyle tecrübi bilgidir. Yani işin pratiğini yaparak bilgi elde etmek. Bunun maliyeti çok ağırdır. Hele trafikte tecrübi bilgi, Allah muhafaza bazen çok geç kalınmış olabilir. Bu bakımdan trafik konusunda ne kadar öğrenirseniz azdır, öğrenmeniz gereken çok şey var demektir" dedi. Eğitimler; Türkiye'nin önde gelen Güvenli Sürüş Teknikleri Eğitmeni Rahmi Barutçu tarafından; TTOK Genel Merkezi'ndeki eğitim salonlarında 30 kişilik gruplara 3'er saatlik periyodlar halinde verilecek.
Yeni Audi A6 satışa sunulduAudi'nin premium segmentteki modeli A6 yenilendi. İlk etapta 2.0 TDI 190 HP stronic otomatik şanzımanlı versiyonu ile satışa sunulan yeni A6, hiç olmadığı kadar verimli, güçlü, çekici ve sofistike hale geldi. Audi'nin ilk kez bu yıl Paris Fuarı'nda görücüye çıkardığı yeni A6 ve A6 Avant'ta Türkiye'de ilk etapta dizel motor seçenekleri ile yer alacak. Aralık ayı başında Türkiye'deki 21 Audi Yetkili Satıcısında satışa çıkan 2.0 TDI motora sahip versiyon, 190 HP güç üretiyor. Yeni A6 dizel model ailesinin en güçlü üyesi 3.0 TDI motora sahip 272 HP modeli ise 2015 yılının ilk çeyreğinde satışa sunulacak.
'Babayiğit' için rapor hazırlanıyor
Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), 2015 yılı ile ilgili öngörülerini üyeleriyle paylaştı. İstanbul üye toplantısında konuşan TAYSAD Başkanı Dr. Mehmet Dudaroğlu, 2023 yılında otomotiv endüstrisinin ihracat hedefi 75 milyar dolara ulaşabilmesi için sektörün her yıl kesintisiz yüzde 14.3 seviyesinde büyümesi gerektiğinin altını çizdi. Bu hedef için çalıştıklarını kaydeden Dudaroğlu, "Babayiğitin nasıl bulunacağından, stratejik üretim için yabancı yatırımın nasıl geleceğine, tedarik sanayinin yüksek teknolojilerde kümelenme kabiliyetinin artırılmasına kadar elimizde bir rapor olacak" dedi.

MÜSİAD hibrite karşıMüstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Otomotiv Sektör Kurulu Başkanı Cengiz Arslan, kurul olarak Türkiye'nin hibrit değil tam elektrikli yerli otomobil üretimine yönelmesini desteklediklerini bildirdi. Arslan, tamamen elektrikle çalışan araçların avantajlarına değinerek, bu araçlarda tekerleklerin, elektrik motoru tarafından hareket ettirildiğini, aracın çevreye hiç karbon salmadığını dile getirdi. Tam elektrikli araçlarda hiç yakıt tüketilmediği için emisyonun açığa çıkmadığını ve çevre kirliliğinin oluşmadığını vurgulayan Arslan, "Aynı şekilde tam elektrikli araçlar ülkenin petrole olan bağımlılığını azaltmaktadır. Tam elektrikli araçlar sessiz çalıştığından gürültü kirliliğine de yol açmazlar. Frenleme sistemi çok daha uzun ömürlüdür ve ayrıca hareketli elemanlar fazla olmadığından daha az yağ tüketimi gerçekleşir" ifadelerini kullandı. "Hibrit araç üretimine ayrılacak Ar-Ge bütçelerinin tam elektrikli araçlara ayrılması durumunda ülkemizin bu alanda dünya lideri olması mümkündür" diyen Arslan, başarılı Türk otomotivcilerinin halihazırda 9 liralık elektrikle 400 kilometre menzile ulaşan yarı yerli araçlarda seri üretime geçtiğini hatırlattı.
2 dev markadan tarihî iş birliği
Lamborghini, İtalyan lastik üreticisi Pirelli ile uzun bir geçmişe dayanan ve halen devam eden iş birliğini kutlamak maksadıyla hazırlanan yeni özel serisi Aventador LP 700-4 Pirelli Edition'ın üretimine başlayacağını açıkladı. Bu süper spor otomobil, Aventador'un uluslararası alanda büyük başarı yakalamasını sağlayan karbon fiber monokok, V12 motor, itme çubuğu süspansiyonlar ve permanent dört çeker sürüş sistemi başta olmak üzere tüm teknik özelliklerini koruyor. Yeni Aventador Pirelli Edition'ın özel seri olarak üretilecek Coupé ve Roadster versiyonları şu anda bayilerden sipariş edilebiliyor. İlk otomobiller 2015 yaz mevsimin başlarında teslim edilecek.