Trafikte en büyük tehlikenin, ani frenden kaynaklandığı belirlendi. Araştırmaya göre sürücüler en fazla sıkıntıyı trafik sıkışıklığındaki dur-kalklar sebebiyle yaşıyor. Güvenlik bilgisi ise yetersiz... Bosch Türkiye tarafından gerçekleştirilen araştırmaya katılan sürücüler trafik yoğunluğunun (yüzde 52), dur kalk trafikte ilerlemenin (yüzde 50), ani fren yapmanın (yüzde 46), kaçış manevrası yapmanın (yüzde 45), park yeri aramanın (yüzde 45), yoğun trafikte park yerinden çıkmaya çalışmanın (yüzde 42), dar alanlarda park etmenin (yüzde 36) strese sebep olduğunu söylüyor. Stres unsuru olan diğer olaylar ise, kavşaklar, hız sınırını korumak, otoban/şehirlerarası yollarda şerit değiştirmek, uzun kısa farları kullanmaya karar vermek, otobanda/şehirler arası yolda şeritten ilerlemek.Araştırmaya göre yolda sürücülerin karşılaştıkları problemlerin başında önüne çıkan bir engelden dolayı ani fren yapmaları geliyor.
Bu problemi önlemeye yardımcı olacak Bosch'un yeni sistemi "Yoğun Trafik Destek Sistemi" 60 km/s 'e kadar olan hızlarda devreye giriyor ve araca kısmi otonom sürüş sağlayarak şerit içinde kalma, hız, fren gibi konularda yardımcı oluyor. Bu şekilde trafik stresini azaltırken aynı zamanda da olası kazaların önüne geçiyor. Yola konsantre olanlar, mevsimine göre lastik değiştirenler, yüksek hızla ani manevra yapmayanlar, takip mesafesine uyanlar, aracın periyodik bakımını ihmal etmeyenler yüzde 50'nin altında kalıyor.
'Yılın Otomobili' BMW i8!Elektrikli otomobil kavramına yepyeni bir bakış açısı getiren ve ülkemizde de satışına başlanan BMW i8, Top Gear Dergisi tarafından "Yılın Otomobili" seçildi. 1.5 litre silindir hacimli 231 HP'lik BMW TwinPower Turbo benzinli motoru ve 131 HP'lik elektrikli motora sahip olarak yollara çıkmaya başlayan BMW i8, Top Gear editörlerinin oy birliğiyle yılın otomobili unvanına layık görüldü. BMW AG BMW Satış ve Pazarlama'dan sorumlu Yönetim Kurulu üyesi Dr. Ian Robertson konuyla ilgili olarak "BMW i8'in oyunun kurallarını değiştirecek bir otomobil olacağını her zaman biliyorduk ve siparişler de bu otomobilin müşteriler tarafından ne kadar ilgi gördüğünü kanıtlıyor" açıklamasını yaptı.
Ford'dan 200 bininci kamyonTürkiye'nin köklü kamyon üreticisi Ford Otosan, Ford Trucks kamyon ve çekicilerini ürettiği Eskişehir İnönü Fabrikası'nda 200 bininci kamyonu törenle hattan indirdi. Törende bir konuşma yapan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, şu bilgileri verdi: "2014 yılı içerisinde, satıştan servise, yedek parçadan ikinci ele tüm hizmetleri bir arada sunduğumuz 25 adet 4S bayimizin açılışını yaptık. Büyümemizi Ford Trucks'ın Ortadoğu Bölgesi'nde faaliyete geçen ofisi ve tesis yapılanması ile sürdürdük." Yenigün, İnönü Fabrikası'nın sadece kamyon üretimi ile sınırlı olmadığını, motor ve aktarma organları üretimi ile de önemi olduğunu söyleyerek, şu bilgileri verdi: "İnönü Fabrikası'nda kuruluşundan bu yana toplam 200 bin adet kamyon ve çekici, 800 bin adet üzerinde motor, 1 milyon adedin üzerinde aks ve yaklaşık 400 bin adet şanzıman ürettik."
Rolls-Royce Ghost II ilk DEFA Türkiye'de2009 yılında lanse edilen Rolls-Royce Ghost'un yenilenen yüzü Ghost II Serisi'nin lansmanı, Cenevre Motor Show'da gerçekleştirilmişti. Değişimin ayrıntılarda gizlendiği Ghost II Serisi, Rolls Royce lüksünün çağdaş bir sunumu olarak yollara çıkıyor.
HAFTANIN OTOMOBİLİMAZDA 3 SEDAN
Fiyatı: 56.250 TL 'den başlıyor
ARTILARITestte en çok dikkatimi çeken özellik aracın hızlı ve akıcı bir süratlenmeye sahip olması oldu. Malzeme kalitesi açısından çok yol kat etmiş olan Mazda 3'te iç mekanda eleştireceğim en önemli konu bitiş noktalarının işçiliği ve bazı bölgelerde kullanılan plastiğin kalitesi. Bunlar haricinde iç tasarımı ve rahatlığıyla başarılı ve keyifli bir araç.
İç mekandaki genişliği de en önemli artılarından. Bagaj hacmi, dış tasarımı da uygun bütçeyle orta sınıf bir araç sahibi olmak isteyenler için ideal. Motor seçeneği şu anda ülkemizde tek olması ise Mazda 3 severleri kısıtlıyor. Ama mevcut motor donanımı özellikle performans açısından çok tatmin edici. Mazda 3'ün ben en çok nesini sevdim sorusunun cevabı, süratlenmesi ve yol tutuşu. Dış sesi içeri almaması açısından da tatmin edici.
EKSİLERİ
En çok eleştireceğim yanı ise kısıtlı motor seçeneği ve iç mekandaki bitiş noktalarındaki işçilik.
Teknik özellikleri
Mazda 3; 1.5 litre benzinli, 120 beygir motorla, 6 ileri düz şanzımanla 56.250 TL'den başlayan fiyatlarla satılıyor ve 4 farklı donanım seçeneğine sahip. Otomatik şanzıman seçeneği ise sadece Motion ve Reflex donanımlarında mevcut.
Öne çıkan rakipleri:
Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane, Volvo S40, Volkswagen Jetta