Lastik, motor, silecek, akü gibi araç aksamlarında kış bakımının yaptırılması; hem araçların ömrünü uzatıyor hem de trafik güvenliği açısından önem taşıyor.
Gerek ticari gerekse özel araç sahiplerinin araçlarını kış şartlarına hazırlama vakti geldi. Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu (TŞOF) Başkanı Fevzi Apaydın; kış öncesi sürücülere lastik, motor, silecek ve akü gibi araç aksamında alınması gereken önlemlere ilişkin uyarılarda bulundu. Benzinli araçların özellikle bujileri, dizel araçların ise yakıt pompaları ile filtrelerinin elden geçirilmesi gerektiğini vurgulayan Apaydın, şöyle konuştu: “Sürücülerimiz cam sileceklerinin lastikleri yıpranmış ise kesinlikle değiştirmeli. Bunları sık sık kontrol etmemiz gerekiyor. Hava sıcaklığının eksi derecelere düşmesiyle yakıt, donma tehlikesiyle karşı karşıyadır. Eğer filtrelerin içerisinde kalıntılar olursa, araçlarda tıkanmalar olur. Akülerin bakımlı olması ve araçlara antifriz konulması gerekmektedir. Trafik kazalarının önüne geçmek ve huzurlu seyahat etmek için araçlarımızın bakımlarını kesinlikle ihmal etmememiz gerekiyor. Aracın tüm bakımları yapılarak yola çıkıldığında, daha sağlıklı ve huzurlu seyahat edilir. Eğer aracımızın kış bakımını yaptırmazsak, trafikte istenmeyen sonuçlar meydana gelebilir. Bu yüzden sürücülerimizin gerekli tedbirleri, zamanında almasını istiyoruz.” Apaydın, kış aylarında sürücülerin gizli buzlanmalara karşı dikkatli olması gerektiğine değinerek, bu tehlikenin en fazla köprü ve virajlarda oluştuğu uyarısında bulundu. 1 Aralık-1 Nisan arası kış lastiği takılmasının önemli olduğuna da değinen Apaydın, “Kış lastiği yol emniyeti, açısından önemli. Hem aracımızı, hem canımızı, hem de taşıdığımız yolcu ve yükü düşünen şoförlerimiz kış lastiği kullanmakta. 1 Aralık-1 Nisan arası kış lastiği kullanmayan sürücülerimize cezai işlem yapılacaktır” ifadelerini kullandı. Oto tamircileri de kış bakımının geciktirilmemesi ve masraftan kaçırılmaması gerektiğini, aksi durumda daha büyük masraflar oluşabileceğini belirtiyor.
Az yakan, çok kaçan makbul
Tüketicilerin hem güçlü hem de az yakıt sarfiyatı olan otomobillere yönelmesi, son yıllarda bu araçların satışını artırdı. 2011’in Ocak-Eylül döneminde trafiğe kaydı yapılan 472 bin araç içindeki 1501-1600 silindir hacimli otomobillerin oranı yüzde 29 düzeyinde idi... 2015’te bu silindir hacmine ait araçların oranı yüzde yüzde 40’ı aştı. Motor hacmi düşük olan otomobillere olan ilgi ise yıllar içinde azaldı. 2011’de yüzde 21 olan 1301-1400 silindir hacimli otomobillerin oranı, bu yıl yüzde 14.4’e kadar geriledi. 1300’den daha küçük motorlu araçların oranı da söz konusu dönemde yüzde 20’den yüzde 17.5’e indi. Bir otomobil firmasının Bursa’daki bayisinin satış müdürü Mehmet Araz, “Vatandaş, az yakan çok kaçan araçları alıyor. Bugün 1600 cc’lik bir araç, eski 1400 cc’lik otomobile göre daha az yakıyor. Bunu kullanan kişi hem performans elde etmiş oluyor hem de daha az yakıt harcıyor” diye konuştu.
Talisman şubatta Türkiye’de
Renault, Paris ve Frankfurt Otomobil Fuarı’nda sergilediği Talisman’ı 2015 sona ermeden Fransa ve Belçika’da pazara sunmayı planlıyor. Talisman’ın Türkiye’de şubat 2016’da yollara çıkması bekleniyor. Yakıt tüketimi 3.6 litre/100 kilometre olan araç, geniş kabin ve büyük bir bagajı ile dikkat çekiyor. Talisman Türkiye’de “Touch” ve “Icon” olmak üzere 2 ekipman seviyesi ve 3 dizel motor seçeneği ile satışa sunulacak. Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar, “Amacımız, Talisman ile pazarda en iddialı oyunculardan biri olmak ve podyumda yer almak. Fiyatını, satışa sunacağımız Şubat 2016’da açıklayacağız” dedi.
SKORU YÜZDE 77-Ford Otosan dijital lider
Ford Otosan, Türkiye’nin en dijital şirketlerinin belirlendiği ve 17 sektörden 104 firmanın karnesinin çıkarıldığı “Accenture Dijitalleşme Endeksi” çalışmasında, “Motorlu Kara Taşıtları İmalatı” sektörünün lideri oldu. Türkiye’de ilk defa bilimsel yaklaşım ve sistematik metodoloji kullanılarak yapılan ölçüme göre; Türkiye’nin ortalama dijitalleşme skoru yüzde 60, Motorlu Kara Taşıtlarının İmalatı sektör skoru yüzde 70, sektör lideri Ford Otosan’ın dijitalleşme oranı ise yüzde 77 oldu. Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, “100 yıllık sanayi şirketi olma hedefimizle, inovasyon ve teknoloji alanında da sektörümüze öncülük yapmaya devam ediyoruz. Dijitalleşme, Ford Otosan’ın gelişiminde ve kârlılığında büyük bir etken, aynı zamanda şirketimizi geleceğe hazırlamak adına önemli bir unsurdur. Rekabet avantajını yakalamak konusunda, bu konudaki çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz” dedi.
İşte Peugeot’nun ‘elektrikli spor’u
Peugeot, 308 R Hybrid modelini duyurdu. Firmanın ilk elektrikli spor aracı Peugeot 308 R Hybrid, gücünü 1 benzinli motor ve 2 elektrikli motordan alıyor. Toplamda 500 beygir güç üretebilen motor ‘720 Nm tork’a sahip. ZEV, HYbrid ve HYbrid Spor olmak üzere 3 sürüş modu bulunan araçta; “I-Cockpit” yardımıyla bu modlar arasında hızlıca geçiş yapılabiliyor. Maksimum sürati 250 km ile sınırlandırlan araç, 100 kilometre hızlanmasını 4 saniyede tamamlıyor. Aracın toplam ağırlığı yüzde 60’ı önde ve yüzde 40’ı arkada olacak şekilde konumlandırılmış. Yol tutuşu artırılan araç, viraj dönüşlerinde ve ani manevralarda fazla savrulmuyor. Aynı zamanda 1.6 litrelik 4 silindirli benzinli bir motorunda bulunduğu araçta, aküleriniz bitse bile yolda kalmazsınız.
DİZEL MOTORLU MAZDA 3 GELİYOR
Türkiye’de sadece 1.5 litrelik benzinli motorlarla satışa sunulan Mazda 3’e dizel motor geliyor. Avrupa için 1 Aralık’ta satışına başlanacak 1.5 litrelik yeni dizel motor, tıpkı benzinli versiyonda olduğu gibi “Skyactiv” motor ailesine ait. Daha önce Mazda 2 modelinde yer verilen bu ünite; 105 HP güç üretiyor ve 6 ileri manuel şanzımanla birlikte kombine ediliyor. Hem sedan hem hatchback karoserde yer verilecek 1.5 litrelik dizel motor, yalnızca hatchback versiyonda otomatik şanzımanla sunulacak. 1.5 litrelik dizele sahip Mazda 3, 100 km hıza 11 saniyede ulaşacak.
SADECE BEŞ KİŞİ İÇİN ÜRETİLECEK
Rezvani Beast tarafından üretilen yeni modelin yalnızca 5 sahibi olacak. Üretimi 5 adetle sınırlandırılan Beast X’in kaputunun altında 700 HP güce sahip 2.4 litrelik motor bulunuyor. Modelde 6 ileri manuel şanzıman yer alıyor. Modelin gücünü durdurabilmek için ise “Alcon” marka yarış frenleri tercih edildi. Aracın fiyatı ise 325 bin dolar...