Taksi, hatlı minibüs, servis aracı, özel halk otobüsünü 2016 yılı sonuna kadar yenileyenlerden ÖTV alınmayacağının açıklanması, otomotiv sektöründe olumlu karşılandı
Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Yönetim Kurulu Başkanı Ziya Alp Gülan, ticari araçlarda ÖTV düzenlemesinin pazarı olumlu etkileyeceğini belirterek, "Her açıdan çok iyi. Sektördeki arkadaşların bu avantajı kullanacağını umut ediyoruz" diye konuştu. ÖTV indiriminin binek otomobillerde de hep arzu ettikleri bir konu olduğunu vurgulayan Gülan, şunları kaydetti: "Arka arkaya 3 sene ÖTV artışı pazarı çok olumsuz etkilemişti. Bu yönde atılacak her adımı binek otomobiller için de bekliyoruz."
Toyota Türkiye CEO'su Ali Haydar Bozkurt ise söz konusu gelişmenin ticari araç pazarını hareketlendireceğini söyledi. Bozkurt, binek araçlar için de yapılacak bir ÖTV düzenlemesinin hem otomotiv sanayi paydaşlarına fayda sağlayacağını hem de tüketicilere avantajlı alım şartları getireceğini belirtti. Türkiye'de binek otomobil araç parkının yaşlı olduğuna işaret eden Bozkurt, "ÖTV indirimiyle ilgili olarak alınacak olumlu bir karar, otomobil satışlarına pozitif yansıyacaktır. Aynı zamanda artık eskimiş teknolojiye sahip otomobiller de trafikten çıkacaktır. Çünkü bu araçlar, teknolojisiyle kullanıcısına da trafikte güven vermiyor. 30-40 yaşındaki otomobiller hem çevreyi kirletiyor, hem de daha fazla yakıt tüketiyor. Bu yöndeki bir düzenleme ülkemiz için her açıdan yararlı olacaktır" değerlendirmesinde bulundu. ÖTV binek otomobillerde yüzde 45, minibüslerde yüzde 9, midibüslerde yüzde 4 ve otobüslerde yüzde 1 olarak uygulanıyor.

Mitsubishi Avrupa'da zirvede
Dünyanın önde gelen otomotiv üreticilerinden Mitsubishi Motors, Rusya ve Ukrayna hariç 34 Avrupa ülkesinde geçen yıl satış hacminde yüzde 39'luk artış olduğunu duyurdu. Mitsubishi Motors, 1 Nisan 2014-31 Mart 2015 tarihleri arasındaki dönemde gerçekleştirdiği toplam 153 bin adetlik satışla, 2010 yılından sonra Avrupa'da en yüksek satış hacmine ulaştı. En çok satan model, 45 bin adetle Mitsubishi Outlander oldu. Onu, pazardaki konumunu hiç kaybetmeyen Mitsubishi ASX, Space Star, L200 ve Pajero takip etti. Mitsubishi ASX'te satış rakamı 40 bin adeti buldu.

MACAN 2.0 GELİYOR
Siparişler 'Auto Show'da
Porsche, Macan ailesinin yeni üyesi olan "Macan 2.0" modelini Orta ve Doğu Avrupa Bölgesinde 26 ülke arasında ilk defa Türkiye'de satışa sunacak. Ailenin Macan Turbo, Macan S ve Macan S Diesel'den sonra dördüncü üyesi olan Macan 2.0'ın, Türkiye'de ağustos ayından itibaren satışa sunulması planlanıyor. Ön siparişler ise önümüzdeki hafta başlayacak otomobil fuarında alınacak. 2.0 litrelik dört silindirli motoruyla 237hp güç üreten Macan 2.0; 100 km hıza 6.9 saniyede ulaşıyor ve 223 km'lik maksimum hız değerine sahip...
Amarok ve Turkcell'den bir ilk!
Volkswagen Ticari Araç ve Turkcell, Türkiye'de bir ilke imza attı. Volkswagen, Amarok modelinin test sürüşünü potansiyel müşterilere deneyimletmek amacıyla, Turkcell'in 'Mikrolokasyon Platformu'nu kullandı. Bir AVM'de bulunan Volkswagen Amarok reklam panosuna "beacon" cihazları yerleştirildi. SMS ve IVR iletişim kanalları kullanılıp, ilgili Turkcell aboneleri açık otoparkta bulunan Amarok test araçlarına yönlendirildi.

Michelin, yaz ve kış lastiğini birleştirdi!
Michelin mühendisleri tarafından geliştirilen CrossClimate, bileşenlerindeki teknoloji sayesinde hem yaz hem de kış lastiklerinin üstün yanlarını tek bir üründe birleştirdi. Türkiye'de de yollara çıkan Michelin CrossClimate, sürücüler tarafından büyük bir taleple karşılaştı. Michelin'in Ar-Ge birimi, CrossClimate ile birlikte sürücülere lastik değiştirmeden, her mevsim ve her hava şartında kullanabilecekleri bir teknoloji sunmuş oldu. CrossClimate; uzun lastik ömrü, enerji verimliliği ve konfor özellikleriyle sürücülere büyük avantajlar sunuyor. 15-17 inç arasında değişen 23 farklı boyutta satışa sunulan CrossClimate; yüksek bir yol tutuş kabiliyetine sahip. Lastik karışımına eklenen yeni nesil silikon ile ısı oluşumunu azaltılan CrossClimate, yakıt verimliliğini artırıyor.

Goodyear'dan tasarruf lastiği
Dünyanın lider lastik üreticilerinden Goodyear, yakıt tasarrufu sağlamak amacıyla lastiklerinde yeni nesil silika kullanmaya başladı. Yeni silika, ilk olarak bu ay Latin Amerika pazarlarında satışa sunulan SUV lastiklerinde kullanılacak ve bu lastikler gelecek yıl içerisinde diğer pazarlara da sunulacak. Silika, lastik sırtı bileşimlerinde güçlendirici malzeme olarak kullanılıyor. Lastiğin yuvarlanma direncini azaltan silika, bu yönüyle yakıttan tasarruf sağlıyor. Goodyear Küresel Materyaller Bilimi Direktörü David Zanzig, müşterilerinin her zaman daha fazla yakut tasarrufu sağlayan lastikler talep ettiğinin altını çizerek, "Performansı optimize eden bütüncül bir çözüm elde ettik. Bu yeni silika, müşterilerimizin ihtiyaçlarını karşılamada son derece önemli bir rol üstleniyor" dedi.
FUARA DOĞRU
CITROEN ŞOVA HAZIR
Citroen, tam otomatik şanzıman "EAT6" dizel ve benzinli modellerini ilk defa İstanbul Autoshow'da gün yüzüne çıkaracak. Geçtiğimiz eylül ayında Türkiye'de lanse edilen C4 CACTUS ve C1 modellerinin yanı sıra; performansı artırırken sürüş maliyetini azaltan çevreci motorlarla yenilenen C4, C4 Picasso ve Grand C4 Picasso, Citroen'in fuardaki en büyük kozları olacak. Fuarda ayrıca 'hafif ticari'nin önde gelen araçları Nemo Combi Vizyon ve yenilenen Berlingo Combi Multispace de sergilenecek. Sportif başarıyı temsil eden ve uzun süredir merakla beklenen yarış aracı C-Elysee WTCC de standın yıldızı olarak fuarda yerini alacak.
NISSAN
Maliyet iyileştirmeleri, dolar/yen paritesinde sağlanan denge ve özellikle Kuzey Amerika ve Batı Avrupa pazarlarında başarılı bir yıla imza atan Nissan; 2014'te 4.2 milyar dolar net kâr elde etti. 103 milyar dolar ciroyu yakalayan şirket, 2014 yılındaki gelirini bir önceki yıla göre yüzde 8.5 artırdı. Şehir içi günlük kullanımlarda Micra ve Note, "crossover" segmentinde Juke ve Qashqai, "suv" segmentinde ise X-Trail modelleriyle dikkat çeken Nissan, Türkiye'de başarılı bir satış yılını geride bıraktı. Özellikle Micra, Juke ve Qashqai yerli sürücülerin favorileri arasına girmeyi başardı.